Flyselskap konkurs = ingen rettigheter

Tråd i 'Nyheter' startet av flying_all, 11. mars 2019.

  1. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    1,939
    Likes mottatt:
    3,430
    Bonuspoeng:
    113
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    Sukk.
     
    MilageRune and veeegard like this.
  3. furlong

    furlong Aktivt Medlem

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    .....Nå er det vel ingen overhengende fare for det da:oops:
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil ikke ha et eget ekstra fond hvis det kompliserer det for flyselskapene. Hvis de derimot tar 2 kr fra flyplassavgiftene i Norge ved hver passasjer og det håndteres av Avinor så har jeg ingenting i mot det.

    Ifølge en artikkel jeg fant så dekker "Tryg: Young Living Travel & Accident" konkurs, ihvertfall delvis: "Konkurs hos reiseselskapet: Erstatning for merutgifter til hjemreise og overnatting hvis reiseselskapet går konkurs mens sikrede er på reisen, inntil 20.000 kroner per person"

    Men siden det er ungdomsforsikring så kan jeg kanskje ikke kreve det samme av DNB Best.

    Er uansett ikke så bekymret for konkurs hos flyselskap. I likhet med alle her så betaler jeg alle flyreiser med kredittkort, og det som jeg skulle måtte betale ekstra for å komme meg hjem har jeg råd til å betale
     
  5. sam11net

    sam11net Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Av de på listen så har jeg fløyet med AirBerlin en gang, for noen år siden.

    Men som andre sier her, dette er vell ikke ment for oss, som har litt bedre kontroll på flyreisen vår, enn folk flest.
     
  6. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    1,939
    Likes mottatt:
    3,430
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig. Fikk ikke kunder beskjed at AB skulle gå konk forresten slik at de kunne bruke opp miles osv?

    Synes det lå i luften at de skulle ut før det skjedde.
     
    Shyneno liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    4,759
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, vi fikk beskjed, men det var på det tidspunktet svært få muligheter til å få brukt de på noe fornuftig, i alle fall for min del. Selv etter at de var offisielt konkurs så levde Air Berlins bonusprogram videre en stund, men da var det nettbutikk og diverse vouchere man kunne bruke poengene på.
    I tillegg ble jeg etterhvert kontaktet av konkursboet og kunne fylle inn ett online skjema for å få dekket ev. tap, med forbehold om at de fant nok verdier i konkurskassa.
     
  8. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    1,939
    Likes mottatt:
    3,430
    Bonuspoeng:
    113
    Oi, ikke værst! det var jo bra service i bunn og grunn :)
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    4,759
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, med tanke på omstendighetene og konsekvensene så ble jeg egentlig positivt overrasket.
     
    flying_all liker dette

Del denne siden