Flyselskaper YQ ("drivstoffavgift") og oljepriser som stuper

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 09. mars 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg undres, nå har oljeprisene vært dramatisk mye lavere i lengre tid, sogar så leser man skryt i media fra selskapene om at inntjeningen nå er strålende fordi hedging er gått ut og man surfer på gode priser på fuel.

    Jeg tenker i mitt stille sinn, at da bør jo det også reflekteres i denne såkalte "drivstoffavgiften" (jeg har aldri skjønt hvorfor flyselskaper har en slik avgift og ingen andre næringer i transportbransjen), er det noen som har lagt merke til om dette faktisk skjer?

    Jeg er ikke på noen måte i mot at selskapene skal tjene penger, det må de hvis de skal overleve, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg misliker konseptet drivstoff"avgift" veldig. Dette burde være innbakt i prisen. Det er ikke avgift til myndighetene men rett på bunnlinja til selskapene for å dekke drivstoff.

    Noen tanker?
     
  2. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det går vel ikke an å være uenig i dette...men jeg tror dessverre at denne avgiften er kommet for å bli. Kanskje de skifter navn på den etterhvert...det tipper jeg.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    YQ er en betydelig inntektskilde på bonusbilletter for veldig mange selskaper og akkurat det momentet gjør at man neppe ser noen vilje til å fjerne eller gjøre store reduksjoner her.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan vel også henge sammen med provisjoner til OTAs?
    De får bare provisjon av billett-kostnaden ikke av avgiftene ??
     
    okolbu liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo helt greit at de skal tjene penger, det jeg ikke begriper er hvorfor de ikke kan kalle en spade for en spade. Hvem er det de tror de lurer?
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Deg og meg (pax) ;-)
     
    Larata liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Ja særlig :)
     

Del denne siden