Flytte reise hvor langt frem?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 20. april 2017.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Vil først si at synes det er svært vanskelig å poste rett på dette forumet. Liksom, hvor passer dette spørsmålet jeg har? I "Loungen" virker snodig. Skulle vært eget subforum for (generelle) spørsmål.

Anyhow. Noen som vet hvor langt frem det er mulig å flytte en reise hos SAS? Har billett som lar meg gjøre det, men når jeg velger f.eks. til april neste år, eller mars, så står det at det ikke er noen flyvninger. Vil det gå an å flytte denne reisen til feks oktober, for å så vente til oktober og flytte den lengre frem?

Noen som vet? Takk for svar :)

ArthurDent liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Bra forslag om ekstra top level tråd.
    Hva angår flytting fram i tid, så er jeg ikke helt sikker, men i regelen kan du ikke bestille (nye) flybilletter for lenger enn 330 dager fram i tid, jeg vil tippe denne begrensningen kommer til i uttrykk i dette tilfellet og.

Forøvrig, hvis en billett er full flex, evt mindre flex mot gebyr, så vil jeg tro at du kan fortsette å flytte den frem i det uendelige. Jeg kan iallefall ikke minnes å ha sett noen "ferskvare" begrensning i billettvilkår tilsvarende det der.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste mulighet er vel om fullflex blir dyrere etterhvert så risikerer man å måtte betale mer..

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør man det? Om det et en Cc har det vel ikke noe og si. Tar kanskje feil her

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    I om med at denne omhandler SAS, har jeg flyttet den til SAS-forumet.
    Kan tildels være enig i evt. flere sub-forum....kan diskutere det på bakrommet :)

6. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm men fikk ikke opp noen flyvninger i mars neste år heller. Det er jo under 330 dager til?

Det er en Youth Go Flex billett.
    Kanskje jeg skal chatte med sas og høre. Litt riski å flytte den frem noen måneder, for å så prøve å flytte den til april 2018 så går det ikke:confused:

Ja tenkte på å ta den i "SAS Eurobonus"-delen, men så tenkte jeg "hey det omhandler jo ikke eurobonus *forvirring oppstår*"o_O

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan også hende at klassen ikke er tilgjengelig på de datoene du søker.
    Ettersom dette er ganske så selskapsspesifikt, så er det nok greiest å sjekke med SAS. Men del gjerne svaret med oss :)

8. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93

Okay, da har jeg vært i dialog med SAS. Det var vagt svar (som vanlig ...), men:

billetten (min - go flex) kan flyttes så mange ganger jeg ønsker, og kan flyttes ett år fram. Han sa fra kjøpsdato, men denne billetten min ble kjøpt 29.februar men flyttet frem til den 30.april. Han sa denne var gyldig/kunne flyttes fram, frem til 20.april 2018.
    Så da kan man flytte billetten 355(?) dager frem, fra enten kjøpsdato eller nye dato man har flyttet på reisedato.
    Dvs man kan flytte til det uendelige(?).

Jeg fikk ikke svar på hvorfor jeg ikke fant noen reise når jeg søkte. Rutene er lagt ut frem til 20.april 2018. Så vet ikke helt hvorfor jeg ikke finner reise.:mad::confused:

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Ja hvis ikke SAS selv kan svare, da blir det vanskelig.

Insomnia4u liker dette
  10. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor ikke bare avbestille billetten nå og heller kjøpe ny når du vet når du skal reise om et år? Må jo være bedre det enn å flytte billetten frem hele tiden...

11. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Går ikke ann å avbestille den ... Fikk først høre fra SAS det gikk ann, så gikk ikke ann, så nå har jeg den ...

12. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det er SAS representantene jeg har snakket med som er på f***** bærtur som vanlig. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått feilinformasjon fra de folkene. Det er nesten fristende å sende en lang mail til dem om å bare avbestille billetten fordi jeg fikk vite fra nettopp dem i chatten at akkurat min billett kunne avbestilles - noe den ikke kan. Jeg vet ikke hvilke rettigheter man har men.

Jeg tror han jeg chattet med hin dagen tar feil. Han sa jeg kunne flytte den frem ett nytt år om jeg flyttet den frem f.eks. noen måneder. Dette ser ut til å ikke stemme, siden om jeg nå prøver å bla forbi februar 2018 (bestilte denne billetten februar i år) så får jeg opp feilmelding. Jeg kommer ikke lengre enn februar. Sjekker jeg lavpriskalenderen finner jeg ett flight i mars måned. Denne får jeg ikke opp når jeg prøver å endre min billett. Så det er tydelig at du kun kan flytte innen ett år fra kjøpsdato på billetten.:rolleyes:

Herlighet, for en "hjelp" man får. Må finne ut av alt selv.:mad:

Insomnia4u, RoadKing and Upsaker like this.

Del denne siden