FLYTTET til SEOUL tråden! 20-timers stop-over på ICN (Seoul) - Bo/spise/gjøre

Tråd i 'Reisemål' startet av BingoBonzo, 30. okt 2023.

1. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Lander kl 1040 og reiser videre kl 0734 neste dag. Første gang i Korea.

Prøver å finne en god balanse med søvn/mat/opplevelser/lite stress i denne perioden.

Vuderer å ta et hotell i nærheten av den gule pilen, tror at det kan være et greit kompromiss.
    Passe kort avstand til T1, finnes flere restauranter i området og kanskje greit utgangspunkt for
    tur til Incheon/Seoul? Håper å finne et hotell som også tilbyr early check-in.

Med såpass lite tid til rådighet, blir det bare masse transport/stress med å reise inn til Seoul?

Andre tips?

upload_2023-10-30_14-38-9.png

ArthurDent liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,191
    Bonuspoeng:
    293
    Har du lest Seoul/Korea tråden? Der er spørsmålet spurt og besvart godt flere ganger av andre som kjenner Soul bedre en meg.

Jeg har selv hatt et par stop overs.

Erfaringen er at flyplassen er særs effektiv, og at en er raskt ute på flybuss eller tog. Men at toget inn til byen kan ta en time. Sånn at det kan bli en tidlig morgen for deg om du bor i "sentrum."

Selv har jeg gått for løsningen med å bo rett ved tog stasjon/flybuss stopp i et området der jeg vil bruke resten av tiden i.

Så mer opptatt av korte transfertider og et hyggelig område å bruke dagen/kvelden i en akkurat det perfekte hotellet

ArthurDent liker dette
  3. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Er det samme jeg er på jakt etter. Takk for tips om Seoul-tråden, jeg closer denne og reposter der med litt tilleggsinfo.

ArthurDent liker dette
  4. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28

Del denne siden