Foodie, reise og mat ...

Tråd i 'Reisemål' startet av jgroneng, 17. jan 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare hatt vellykkede besøk hos Dinner i Oslo, har til og med hatt en flott samling med alle i avdelingen min .. 30 stk ..
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du leser de gode anmeldelsene av Dinner de siste 2 år, så er det utelukkende lunsjtilbudet de får bra terningkast for ...
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Du har sikkert rett, «flyttet» fra Oslo ved nyttår 16/17
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Det var mitt inntrykk også. Men, de har visst taklet PR på en god måte, når de fortsatt lever på et gammelt rykte. Kudos for det! :)
     
    Jeanette liker dette
  5. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Går gjerne på hva man bestiller. Jeg kjøper som regel dim sum og crispy duck der og det leverer de bra på.

    Dinner var kanskje ikke det beste eksempelet, men poenget står godt på egne bein for det:skittent, grellt og hull i veggen med kinesisk familiebevertning og kundekrets fremfor restauranter man finner tilsvarende av i enhver storby som appellerer til rikmammsen og turisten. Iallefall en gang i blant. Og iallefall i Chinatown.
     
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Med bakgrunn i kontinuerlige besøk på Dinner fra tidlig 90-tallet da de var i Teatergaten og som en av de få som opptil flere ganger har bestilt "Ekstra Sterk" mener jeg å ha god kunnskap om både Dinner og Nodee. Jeg har bl.a. hatt muligheten til å ta med egenslaktede hvite Pekingender til Dinner og fått fantastisk preparerte ender, i tillegg (også off the record) har de preparert nydelig pattegris. Imidlertid har cost-benefit analyser nok gjort at de har blitt mer mainstream og ikke fullt så perfeksjonistiske. Chen-brødrene, som er utrolig sympatiske, må også kontinuerlig vurdere lønnsomhet opp mot kvalitet og spesialisert kjøkken, noe som også påvirker meny og presentasjon. Slik jeg ser det er de pr i dag ikke gode nok på pekingand, selv om den egenmedbrakte for 18 år siden var totally divine.
    Så: Tilbake til mitt opprinnelige statement. Decoy leverte virkelig, bilder på TA, nettside ++ yter ikke retten fullstendig rettferdighet. Jeg HAR spist samme ret utallige steder i Chinatown i NYC og London, i HKG og på Shanghai i Barcelona! (Beste pannekakene lages der) og tør fremdeles hevde at denne hever seg over det meste. Det går på smaksintensitet, konsistens, kontraster og en helhetlig akksåumamiopplevelse. Dette er MIN anbefaling, som jeg gjerne deler med IF-kollegaer; enjoy!
     
    drsyk, Maggie, Upsaker and 3 others like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Restauranter utgår på dato etter endel år selv om du tar med medbrakt. Men disse gutta levere år etter år etter år
    https://www.dn.no/mat/mat/handel/okonomi/texburger-selger-1000-hamburgere-om-dagen/2-1-643239

    :)
     
    drsyk, CowboyDan and holmen like this.
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    TexBurger er ein merkeleg institusjon, men dei leverer ein slags god kombinasjon av brukbare industriråvarer blanda med ein tiltalende coleslawaktig dressing, som gjer at du får ein pickmeup som smaker svært godt dagen derpå, og er overraskende ok i blant.
     
    drsyk, anders82 and jgroneng like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der. I mine yngre dager da jeg bodde i Parkveien 7 (Oslo), da var TexBurger i Universitetsgata en vanlig stop-over på vei hjem fra byen ... Spist utallige burgere der.
     
    CowboyDan liker dette
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg. Jeg elsker f.eks Gaggan i Bangkok, men det er gatematen som får meg tilbake igjen og igjen. Jeg føler ikke noen dragning mot italiensk restaurant når jeg er i Asia f.eks.
     
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg aldri har likt med Dinner er samlebåndsfølelsen jeg får når jeg er der. De minner oss alltid på at vi har bordet i to timer, ikke ett minutt mer! Og så føler jeg at de alltid vil prakke på oss de ferdige menyene.

    Nodee likte jeg bedre da de var på Majorstua.
     
    Jeanette liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    God smak(edit:meinte god smak, ikkje mat) er heller ikkje noko ein er født med, og ein vokser fra restauranter. Dinner leverer eit godt, totalt produkt, men som du seier dei lever av å levere det dei "alltid" har gjort. For dei som ikkje er bevandra i "avansert" asiatisk mat, så er Dinner ein fin introduksjon.
     
    Last edited: 02. aug 2019
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dinner er forsatt "rimeligere" enn f.eks. Nodee, Dinner blir liksom en halv-fin middag, mens Nodee Barcode og Sky er et pr hakk over, med egen trivsel faktor veil en klart foretrekke Nodee glatt over Dinner dessverre...

    Konseptet på Nodee, skaper litt sånn F-class, kontra C-class til Dinner(C-til LH altså...) Dinner er absolute innafor :)
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    De er for asiatisk mat sånn som Egon er for folk som ikke går ut og spiser så ofte.. :rolleyes:
     
    ValdresBjarne and Eddie47 like this.
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du altså :confused:

    Liker Plah eg.(men eg bur i Valdres. Mine lokale kinasjapper fekk 6 på terningen av Are Kalvø, så eg er godt vandt)
     
    Jeanette and holmen like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Plah er fint!
    De leverer hjem også, faktisk..

    Men, Dinner er fint det altså, jeg har bare blitt skuffet et par ganger på rad, og da gir jeg opp.
    Spiser heller på Saigon 1 eller Tuk tuk i stedet, og sparer MASSE penger..
     
    Edvard, Eddie47 and ValdresBjarne like this.
  17. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde som nevnt tidligere i tråden bord hos Gaggan i desember. I dag tikket denne inn i innboksen;

    Dear Guest,

    Due to unpredictable or unintended circumstances we regret to announce the closure of Gaggan restaurant from August 25th, 2019. The last serving will be till late August 24th, 2019.

    All reservations after the last serving date will be considered cancelled.

    Sincere apology for the inconvenience.


    Yours truly,


    Reservation
    Team Gaggan

    Jeg hadde virkelig sett frem til dette. Er det noen her inne som sitter på informasjon hva dette gjelder?

    Edit: jeg er klar over at den «offisielle» grunnen er at de skal ha sagt at de skal åpne en ny restaurant i løpet av året. Men å melde om stengning 2 uker før de iverksetter, virker særdeles rart, spesielt med tanke på at de offisielt skulle stenge i 2020.
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, sikkelig kjipt!

    Det sies at de er tilbake om 6-8 uker.
    https://www.cntraveller.in/story/bangkoks-gaggan-will-shut-forever-later-month/
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,043
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter denne oppfatning. Tapt seg vesentlig siste 10-15 årene. Servicen er stort sett alltid upersonlig og merkelig etter min oppfatningen, og maten er virkelig ikke noe å rope hurra for i det hele tatt lenger.
     
  20. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    2,671
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også samme e-post i dag. Hadde bord først i november. Noen som har forslag til gode alternativer i Bankok?
     

Del denne siden