Noen som har merket seg spesielt gode opptjeningsmuligheter for 2018? Jeg tror muligens det kan bli vanskelig å slå OSL-LAX i SAS go light, med 9500 poeng for 2850,-.
Dessverre blir det vesentlig mindre poeng på denne om du måler poeng per minutter flydd. Å sitte 11t i SAS Go for poeng er ikke min definisjon av beste opptjening, selv om det gjerne er den billigste.
Kan jeg være enig i. Vet noen sitter og leter opp kortere kombinasjoner, det kunne vært interessant å høre litt om det. Selv passerer jeg gull med god margin i april, men vil mangle litt på diamant slik at et par bonusreiser er av interesse. problemet mitt er at jeg stort sett flyr SAS betalt med bonuspoeng, og samler EB-status i andre selskap i *A. Sikkert noen som kjenner seg igjen i dette.
Kombinasjonen billig SAS Go og Plusgrade til Plus var stor utslagsgiver for at jeg ble Diamant forrige periode (og at jeg opptjenere gull denne perioden). Bruker å by litt over minstebudet i poeng og da har budet gått gjennom 7 av 8 ganger. Poengsummen på kontoen min blir dessverre ikke så mye høyere av den grunn, men jeg får en god del ekstra grunnpoeng og reiser litt mer behagelig.
TAP business intra-europa kan også gi noen poeng. Samme med Austrian i klasse Z, om du finner gode priser til LPA f.eks. Du kan også fly lufthansa klasse Z til ca 4000kr det gir deg 6000 poeng + eventuelt ekstra om du drar på en FRA-MUC i midten.. Men det koster noe mer. Åpenbart ikke i nærheten av å svette seg til og fra LAX i midtsete, men langt langt langt mer tidseffektivt og behagelig BUD og BCN er ofte billig med LH.
Får gull 25% ekstra hos LH også, eller er det bare hos Bolaget? OSL - BUD via MUC i Biz kan jeg få på datoene jeg ønsker til sommeren for 2.900 kroner. Jeg regner med at dette er Biz Saver, og det er vel klasse P? Får jeg da 4 x 750 poeng? Det er jo ikke direkte mye...
Oppsiden er at LH har biz, men SAS sitt ligner mer eco+100kr i mat bong når man alikevel har gullkort.
Virker litt stress det der, men på en kampanje så kan SQC til Chiang Mai være ganske så bra, da får du ca 30.000 Poeng, og med MC premium, så er du nesten i mål med EBG på en tur til 15 laken. Det er min plan til neste høst
SAS plus til Miami i februar, for ca 9000 t/r, gir deg 12000 poeng (+eventuell bonus). Får du oppgradering til biz så er det vel 18000 poeng, som med gullbonus blir 22.500 Litt tilfeldig, så har jeg vært i Miami sist mars, skal førstkommende februar og deretter februar 2019 Det er godt å være vinterblek nordmann i Florida
Uten at det har noe med tråden å gjøre så bedret mitt humør seg når jeg så Cc på turen hjem i julen, i stede for Ci (billeren var endret frem og tilbake av call senteret). Håper det tikker inn 1250 poeng, så kompenserer det litt for et par tapte basispoeng denne sesongen.
Blir poeng av slikt om bonusbummeret er riktig registret. Fikk det selv på et tidspunkt pga forsinkelse/ombooking, men kun jeg som fikk. De andre var ikke registrert og retroregistrering var ikke mulig siden PNR var merket som award.