Fordeler mellom Expedia / Hotels.com ?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av paramberg, 08. aug 2019.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Hei!

    Har brukt Expedia en stund gjennom ViaTrumf, men ser at de nå nylig har senket % inntjeningen gjennom Expedia.

    Jeg har hatt 35 netter booket gjennom Expedia i løpet av de siste 2 årene, og ser at poengverdien så langt er bare på 900 kr...
    Hva er det i grunn som er best av Expedia Gold eller Hotels.com? Føler at 900kr gir meg kun 1 natt overnatting, mens om jeg hadde booket gjennom Hotels.com så hadde jeg snart hatt 4 gratis netter...?

    Er det noe jeg ikke har forstått her? Er det andre fordeler ?
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Gjennom Viatrumf får du med Expedia 7% cashback vs 4,6% med Hotels.com. Er jo verdt litt det og.
    Bruker du poengene på VIP Access-hoteller får de dobbel verdi.
     
  3. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Du får jo 7,6% uten rewards på Hotels, så det har jeg brukt litt i det siste etter at Expedia satte ned sin %. Den var vel på 8-9% tidligere?
     
  4. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor vil du heller det enn å bruke rewards?
     
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    La oss si du booker 10 netter til 2000,- hver. Da får du 1 gjennomsnittsnatt gjennom Hotels Rewards på 2000,-.

    Bruker du viatrumf uten reward og 7,6%, sparer du 152kr*10 for hver natt = 1520kr spart over 10 netter.

    Så det regnestykker sier man burde bruke rewards siden det er verdt mer. Hvis jeg har regnet riktig.


    Jeg booka nettopp 2 netter til 1200kr per natt gjennom Expedia med viatrumf på 7%. Usikker på om jeg heller burde bestille hos hotels. Men liker fordelen expedia gir når man får status!
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det forutsetter at en trumfkrone = en "hotellkrone". For meg har en trumfkrone høyere verdi enn det.
     
    Storbaba liker dette
  7. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe. Det er nok sikkert ikke den mest økonomiske måten å tenke på, men for min del så prioriteres EBP/Trumf fremfor rewardnetter. EBP er et «begrenset gode» mens rewards for meg er rene kroner og ører. Nå har jeg forsåvidt ikke ubegrenset antall kroner og ører, men det er i større grad antall EBP som begrenser hvor mange turer jeg tar, ikke kostnaden med hotell :)
     
    Finnks and Storbaba like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Gjennomsnitts prisen for ei natt har pleid å ligge på 1200-1800,- pr natt gjennom Expedia. Så syns ikke akkurat den poengverdien var så mye å juble for. Ja har sett at disse VIP access hotellene dobler verdien, men syns det var noe labert..?
     
  9. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43

    Men du får jo 4,6% viatrumf med rewards også.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man booke hotell for andre med Hotels.com reward program? Eller er det kun på Expedia det funker hvor man da får poeng?
     
  11. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner hvis det er veldig knapphet på points, men er jo nesten dobbelt så godt betalt å bruke rewards. Samme for meg assa, var mer åpen for et regnestykke jeg ikke hadde tenkt på.
     
  12. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Noen her som bruker Kickback fra Santander?
    Tenker på hvis man ikke kan betale før man er på hotellet, får man da likevel kickbacken?
     
  13. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg ganske sikker på at man kan.. Jeg har gjort det og har fått det som tellende netter + viatrumfbonusen.
     
    paramberg liker dette
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Okei supert.. Kanskje bytte over til Hotels.com da etter at triumfen gikk ned og de gir 4,6% trumf på rewards til Hotels.com... Føler ikke de poengene til expedia gir noe særlig value....

    Er det ikke gjennomsnitts prisen de bruker på hotels.com for gratis natta? Ergo siden jeg ligger på si snitt 1500,- og har nesten 40 netter så kunne dette da blitt gratis netter til en verdi av 6000,- kontra poengene til expedia på 900,- / 1800,- om jeg hadde valgt ett VIP Access hotell....
     
  15. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Som Expedia Gold skal man / bør man få oppgradering på VIP-hotellene - har fått dette flere ganger selv, om det er verdt noe blir opp til hver enkelt å vurdere.

    Det jeg synes er største fordel med Expedia vs Hotels.com og bonus er at man ikke må samle opp i ti og ti netter hos Expedia, så snart poengene er på konto kan man benytte de - på denne måten er det enklere å få mest mulig valuta for dem ved å konsekvent benytte dem ved booking på VIP-hoteller.
     
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Har altid brukt hotels.com rewards + viatrumf. I mitt hodet blir det en fin 15% bonus pr. overnatting.
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, gjennomsnittspris på netter som var opptjeningen.
     
  18. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    For min del, hvor det også bookes en del via jobb utenom motor, og i Norge ofte Scandic hvor man må booke direkte for å benytte status, har expedia også en verdi gitt at jeg ikke alltid klarer 10 netter via hotels for å holde nettene. Har dessverre flere ganger endte opp med å miste frinatten pga ikke nok bookinger via hotels.

    Føler der at EX gir bedre fleksibilitet, dog hadde sett de økte trumfsatsen igjen. Er mange som har redusert, og når det er kampanjer nå på viatrumf er de jo jevnt over lavere i % enn tidligere
     
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Gjennomsnittspris før skatter og avgifter. Særlig i USA kan dette utgjøre en stor forskjell.
     
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skiftet motsatt vei fra Hotels til Expedia da Hotels satte ned viatrumfsatsen sin kraftig for snart et par år siden. Hotels har i ettertid etterlignet Expedia sitt vip-program, så du kan også der oftere enn før få romoppgraderinger og diverse perks, men det er høyere krav til gullstatus (30 mot 15 netter pr år).

    Jeg synes nettsidene til Hotels.com er langt bedre enn Expedia sine, særlig det at du kan velge valuta og språk og dermed få lagt inn alle bestillinger direkte i tripit som jeg bruker. Og utnytte kredittkortkampaner med økte bonuspoeng i andre valutaer.

    Ulempen med Hotels vs Expedia er at Hotels trekker ut skatter og avgifter før de beregner bonus til Viatrumf og Rewardsnetter. På Expedia får jeg (minst) den prosentsatsen som står, selv om jeg faktisk bruker poeng til å få ned prisen. Jeg har også flere ganger fått gode oppgraderinger og andre perks hvis jeg bestiller på vip+ hotels. Jeg bruker konsekvent poengene på vip+ hotel og merker at jeg ikke er langt unna samme uttelling som på Hotels.

    Viktig å være obs på å sjekke priser, det er langtfra alltid at det er rimeligere å booke hoteller, uavhengig om det er er vip+ eller vanlige, på expedia kontra andre steder.
     
    paron and SAJblue like this.

Del denne siden