Det ryktes at det går fint å bestille en seng på et herberge i vietnam til 25 kr natta for å beholde rewards hos hotels.com i 12 måneder til. De bryr seg ikke om du møter opp eller ikke. (Ja, det senker gjennomsnittsverdien på reward-natten, men bedre enn å miste den)
Ja. Jeg har vært reiseleder for vennegjenger og bestilt opptil 10 rom i gangen. Da får man 10 netter inn i reward! Booker man flere rom må man oppgi navn per rom for de boende. Da kan de sjekke inn/ut selv, uten hele gruppen. (OBS! kontakter man hotellet må man ofte oppgi den enkelt reisendes navn for å finne rommene. De bookes inn på dette navnet, med det kjøpers kredittkort. Jeg ringte og skulle sjekke sist ang tidlig innsjekk. Jeg sa jeg hadde 10 rom. Resepsjonisten nektet. "Du har 1 rom!". Jeg ble redd, men det viste seg å stemme, fordi alle 10 rommene var lagt på 10 ulike navn...)
Noen som vet om man kan endre navn på Hotels.com kontoen? Evt ha både mitt og kona sitt navn på kontoen. Når hun bestiller jobbreiser,krever arbeidsgiver at kontoen står i hennes navn.
Det er litt off topic, men jeg har opplevd noe liknende ved flere bestillinger av 2 rom til vår familie på hotels.com. Et rom pleier å stå på mitt navn, og det andre på kona mi sitt navn (vi har forskjellige etternavn). For et hotell blir det som 2 forskjellige bookinger, selv om begge rom er betalt med mitt kredittkort. Det var litt sjokk første gangen da vi fikk beskjed i resepsjonen på et hotell i Wien at det var bestilt bare 1 rom. Etter litt frem og tilbake, og tlf til hotels.com, fant vi ut at rom nr2 stod på kona mi sitt navn. For vår del var det litt problem pga at hotellene ikke alltid klarte å tilby rommene ved siden av hver andre, pga at (som sagt) for hotellet ser det ut som 2 helt forskjellige bookinger fra Expedia (i hotell sitt system står det Expedia selv om bestillingen er gjort på hotels.com). Jeg løste dette problemet ved å skrive mitt etternavn foran kona si etternavn på rom nr 2 ved bestilling på hotels.com