Forlengelse av medlemskap

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Anders88, 22. juli 2020.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Tekst frå sida:
    "This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2021, and membership level expiry date 31 July 2021, your Gold membership level will be extended to 31 July 2022."
    Her skiller dei mellom kvalifiseringperiode, og expiry. Synes det er knotete satt opp, og eg forstår ikkje heilt kva dei meiner.
     
    Kaffen liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    De tar med grace periode i regnestykket. Hvis du har opptjening frem til 30 april, så har du grace til 31 juli.

    Nå får du varighet ut neste grace periode, så til 31 juli neste år.
     
    ValdresBjarne liker dette
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det er gode nyheter, selv om jeg bare er sølv... Men én ekstra bagasje er verdt penger
     
    eventyrer liker dette
  4. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har fått mail om dette ennå? Jeg kan jo lese, men greit å få det personlig også. ;) Sånn i tilfelle jeg har bomma på noe med liten skrift.
     
    magnusant liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, jeg har medlemsperiode som går ut mai (EBG). Vil i mai ha 41000 poeng. Slik jeg har forstått det, så beholder jeg da gull til mai 2022. Men for å opprettholde gull utover mai 2022, så startes ny opptjeningsperiode juni 2021 og statuspoeng settes til 0?
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183

    Har samme periode som deg, og jeg forstår reglene på samme måte som du beskriver
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Regnes det året vi får utvidet til LTG, eller går det som "extended grace periode"?
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293

    «If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then your previous qualification period will raise your counter for consecutive Life time gold year, even though you have not reached the measurement according to EuroBonus program rules for Life time gold»

    https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Det ligger motstridende informasjon om hva som gjelder dersom man FIKK forlengelse ved utløpet av forrige opptjeningsperiode. Det er for meg uklart om man får forlengelse i år dersom man ikke tjente den opp selv i fjor. Uvesentlig for min del (tjente opp selv i fjor og får nå videreført status om jeg ikke får tatt mai-turen min) men dårlig med "dobbelkommunikasjon" etter min mening. upload_2021-2-4_18-57-24.png
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Ettersom de skriver 31 march 2020 - 31 august 2021(som er 2 perioder for mange) så antar jeg at de mener at status gitt som gave ikke telles
     
    Jonkebassen liker dette
  11. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Blir status forlenget når perioden utløper eller etter at graceperioden utløper?
     
  12. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tolker det ikke sånn. Det oppgis som et krav for forlengelse at man selv har opparbeidet seg gjeldende status (i motsetning til f.eks. gavegull). Det står ikke spesifikt at man må ha gjort dette i forrige periode. Det kan også være i perioden før dette.

    Jeg velger derfor å tro at alle de som fikk forlengelse i fjor også får i år.

    Fasiten får vi vel uansett om noen få uker…
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Godt nytt uansett for madammen og jeg, da vi begge har klart diamant i forrige periode, og kan ha det frem til 2022 eller så. Ikke at det betyr så mye mer enn gull, men kortet er jo.. eh.. fint? :)
    Kanskje vi kan bruke en lounge ved ankomst en gang. Eller rabatten på bonusbillett for poeng og penger
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg begynner å bli lei av å opptjene statuspoeng når man kan få alt gratis.
     
    Henrik, chrt, RoadKing and 6 others like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her!
    Jeg fikk etterregistrert flights så jeg fikk 90 totalt, så er fortsatt på en "ren" EBD, men i år så mangler jeg vel fort 20 flights for EBD.. Det er litt mye for en MR, spesielt siden plus har blitt minus og utland er ut..
     
  16. bonusfrelst

    bonusfrelst Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Min opptjeningsperiode er til 31.08.2021. Da er jeg vel innenfor..?
    Jeg fikk EBG i år uten selv å samle inn nok poeng. Men fikk samme status som tidligere. Regner med dette året også teller til LTG da jeg kun mangler ett år. Og neste år? Jeg har ikke råd til gå glipp av et år. Det ville vært krise!

    Hva får vi vite om 2 år?

    Jeg har amex elite og vurderer å si opp dette da jeg evnt ikke trenger 20k ekstra poeng i år. Er dette mulig selv etter 01.01?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikkje innafor med ny utvidelse. Det er opprjeningsperiode pluss grace som er validity, eg har opptjening 02, men den er gyldig ut 05.

    Så heldigvis så har eg sikra diamanten med 2 flighter og 12500 poeng i førre
     
  18. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke enig i dette, ref. formulering fra SAS:
    De skiller mellom qualification period expiry date og membership level expiry date, og det er førstnevnte som må være senest 31. August.

    https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
     
    Storbaba, kaiarne and trygveat like this.
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ikkje einig, dei henviser til din expiry date, som er kvalifisering pluss grace på 3 mnd. Men det er knotete formulert, og SAS har vore på hela lenge. Det kjem mest sannsynleg ei utviding til
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er også uenig i din tolkning - vi kan holde avstemming ;)

    Det står vitterlig i teksten
    It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021.
    Og det er ikke noen tvil om hva kvalifiseringsperioden er..
     

Del denne siden