Forskjell på First class terminal og first lounge i Frankfurt

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 10. juni 2018.

  1. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Skal på CT tur denne uken og har tidligere vært på first class terminal i frankfurt. Er det noen som har vært i terminalen og i first class lounge? Er det noen forskjell? Annen meny eller noe slikt i loungen sammenlignet med first terminalen?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke vert i FCL, men bare i FCT. i FCT er du garantert bil til flyet. det er du ikke om gate er nærme lounge. Meny, utvalg osv skal være likt etter hva jeg har lest diverse plasser.

    Hadde jeg hatt kort tid hadde jeg drat i FCL, lang layover (3timer+) hadde jeg tatt FCT.
     
  3. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Loungen er mer eller mindre lik FC-terminalen med samme mat og "dekor" og stash. Loungen har faktisk bedre utsikt mot flyene enn det man har i FC-terminalen, men jeg velger alltid FC-terminalen over loungen siden man der er garantert å bli kjørt bil til flyet
     
    watchaddicted liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært i begge og som xflipper sier, forskjellen er i garantert bil.
    Men det er jo litt snasent med eget bygg. Hvis du har tid og ikke har prøvd det før vil jeg absolutt anbefale det :)
     
  5. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for å kapre tråden men er det noe treningsmuligheter på noen av disse?
    Kom over en post tidligere hvor en hadde fått skiftet til treningstøy ved FCT og tatt en løperunde i skogen ved flyplassen. Noen med noe lignende erfaring?
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2018-6-11_0-9-22.png
     
    Travellingalf, miura, Mbj and 15 others like this.
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    :D
    Primært for å begrense inntaket. Forrige gang med 6t i FRA/MUC ble det en dråpe eller to for mye ;)
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de fleste har trent bicepsen ved hjelp av Champagne og Whiskyglass på akkurat dette reisemålet. Men det er jo et godt spørsmål. Hvis jeg har skjønt det riktig har FCT egen sikkerhetskontroll. Så det skulle ikke være noe problem å løpe inn og ut av flyplassen noen ganger om man så ønsker. Så håper jeg andre har svar på eventuelle gode løperunder i nærområdet.
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er ikke treningsfasiliteter hverken i FCT eller noen av FCL.

    Hvis du og et eventuelt reisefølge har vært i FCT før så er det ikke verdt bryet for å ta turen ut dit. Hvis du vil være garantert bil til flyet så sørg for å være i den FCL som ikke er i den terminalen flyet ditt går bra. Det er FCL både i terminal A og terminal B.
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Strava heatmap og OpenStreetMap viser aktivitet i skogen ved FRA, om du klarer å komme deg fra FCT over motorveien til fots (overgang ved Mörfelder Str. og Kapitän-Lehmann-Straße).

    https://goo.gl/maps/hB7S9vVhUZL2

    Se også: flyertalk.com/forum/26786078-post17
     
    Last edited: 11. juni 2018
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    FCL B er egentlig vel så bra som FCT på reise til USA hvertfall; de ordner bil til flyet, de har utsikt (som FCT ikke har) og de har en spa men den har jeg ikke testet da den koster ekstra. Meny på mat og drikke er identisk og jeg har inntrykk av at det er mindre folk i FCL B også. Det må jo stemme, for "alle" tar jo beina fatt til FCT.
     
    ILS2 liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Skal man ha utsikt fra loungen med LH så er det MUC som gjelder. Flyr du på en lørdag kan du nesten garantert få hele loungen for deg selv.
     

Del denne siden