Forslag til destinasjon for 10 års bryllupsdag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Haavard, 11. nov 2019.

1. Haavard

Haavard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kona og jeg skal feire 10 års bryllupsdag neste vår/sommer. Tenker å benytte 4-8 dager på tur (blir vanskelig å få barnevakt for flere dager, tror jeg)

Har et CT-billett som kan benyttes samt at vi har ca 150,000 EB poeng. I tillegg har vi også muligheten til å benytte oss av Fly Premium, dvs. at vi kan betale for en tur med SAS Go, men få SAS Pluy eller Business billetter. Tenker derfor at det hadde vært fint å få max utbytte av både poengene og oppgraderingsmulighetene slik at vi får en litt mer eksotisk tur enn til Sverige og Danmark...

Spørsmålet er bare hvor bør vi dra? Ideelt sett er det ikke for mange timers tidsforskjell. I og med at det ikke er så mange dager vi får er det greit å slippe å dra til andre siden av kloden tidssonemessig iallfall.. Noen som har noen tips til passende reisested for en slik tur? Alternativt; hvordan og hvor bør vi lete for å se hvilke alternativer som finnes? Som dere skjønner har jeg ikke brukt mye tid på å lete etter denne typer reiser før.

Tusen takk for input! Det blir satt stor pris på.

2. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Snakker vi vår er jo Maldivene et meget godt alternativ. Turkish eller Austrian er flyalternativer. Mulig noe mer enn 150k poeng for Business med CT. Med SAS er dere ute av tidssonen, men SFO/LAX eller NRT/HKG er jo flotte reisemål, men da nesten ingen verdi i CT (Betaler 50% istedenfor 60% med fly premium). For å lete etter billetter så ringer du enten CT telefonen eller så bruker du tid i å sette deg inn i alle trådene som omhandler dette her. Leteste for din del er å bruke Star Alliance bestillingen på EB sine sider siden du ikke har "råd" til first class andre steder enn USA (som dere ikke vil besøke pga tidsforskjell slik jeg leser det).

3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,692
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde nettopp ons-man tur med kona til Singapore.
    Siden dette er bonusreise skal du vel fly standsmessig og sover da i lieflat på biz eller first. Jet lag er dermed redusert til minimum.
    Vi var borte 5 netter, hvorav 2 var på fly. helt topp med 3 dager i Singapore og ikke for lenge borte fra barna.

drsyk liker dette
  4. Thberget

Thberget Medlem

Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Var selv på Maldivene når vi feiret 10 års bryllupsdag. Magisk.

5. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer for Maldivene og sjøfly, er en spesiell opplevelse å fly med twin otter sjøfly. Vært 2 ganger på Maldivene og vi SKAL tilbake.

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,734
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke vært på Maldivene, men kan varmt anbefale Seychellene. Det ligger i en sone som er billigere enn Maldivene (160k poeng i C til Maldivene og 105k poeng til Seychellene) og er en av de plassene jeg tenker mest på å returnere til.

Også relativt enkelt å komme seg dit, med enten Turkish eller Ethiopian.

7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,664
    Bonuspoeng:
    183
    Både Maldivene og seychellene som er nevnt over er flotte, og har ikke så ille tidsforskjell. Er du ute etter dykking vil jeg anbefale Maldivene, om du vil gjøre ting utenfor å være på en resort tipper jeg det er enklere på Seychellene, da typiske Maldivene resorter tar hele øya, så du kommer ikke til noe annet enn resorten.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,081
    Bonuspoeng:
    183
    Las Vegas. Fly til LA/SF,lei dere en cab,ta dere noen heisadager i Vegas all inn,så tilbake til normal livet i California :)

Eddie47 liker dette
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt forslag!

10. RaezoR

RaezoR EBD er det verd det?

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18

11. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har en businessbillett t/r Maldivene til sommeren. Betalte 140 000 poeng for to personer med CT. Flyr med Austrian til Vienna og videre Male via Istanbul med Turkish. Så definitivt innafor med dine poeng.

Del denne siden