Forslag til endringer i eurobonus programet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 03. okt 2016.

  1. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    For eit flåsete innlegg av trådstartar. Mangelfull argumentasjon og forslag som hadde fått ein økonom til å få hjerneslag. Eg veit ikkje kvar eg skal starte. Om SAS skal få folk til å betale opptil fleire tusenlapper meir for Plus, så drep det heile produktet om ein skal fjerne priority og lounge.

    At ein som diamant skulle ha booka seg om gratis til andre avganger, uansett bookingklasse, ville dette medført titalls millioner i tapte inntekter for SAS. Kvifor skulle eg då som diamantkunde i det heile teke bruke mange tusener ekstra for å få ein fleksibel plus billett? Eg trur ikkje du er klar over kor mange som faktisk har diamantkort.

    Flyselskapa opererer med små marginer, og då særleg på små ruter over vårt langstrakte land.
     
    travellers4fun and SASlovah4evah like this.
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke 80 000 stk? Mener det ble rapportert forrige gang.
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Eivind R. sa på Tjuvholmen at det er 28 000 Diamanter og 2000 Pandion nå. Ca 100 000 med gull.
     
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Er det totalt i hele Eurobonusprogrammet? Med tanke på hvor mye mange av disse reiser, så skal det ikke mye til. En nedgang i spend på 4000 kroner per person i snitt på et år (tror jeg er et forsiktig anslag), gir 520 millioner i tapt inntekt.
     
    Chrisbgg liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Et eksempel på at Eurobonus er komplisert, er opptjening på ruter med samarbeidspartnere / codeshare.

    Jeg syns det er mye uoversiktlig med Plus.

    På min nylige reise OSL - CPH - VIE i Plus, så fikk jeg respektive 950 (750 + EBG) og 600 (Plus booking klasse B transformert til Austrian Eco M).

    Min kone reiste etter, et par dager etterpå OSL - FRA - VIE, da i økonomi og fikk 250 (LH eco V) og 500 (LH eco M), begge bookinger med LH flight #, formoder dermed ikke codeshare?

    Ikke hensyntatt EBG bonusen er da forskjellen på våre bestillinger i poeng 600 totalt.

    Begge billetter kjøpt på sas.no.

    Jeg kjøper altså en Plus, flyr en lengre distanse på segment 2 og får skarve 100 ebp mer på dette segmentet.

    Like før jeg reiser blir jeg gjort oppmerksom på at dersom jeg hadde slengt på noen hundrelapper ekstra så hadde jeg fått Austrian Z, med mer poeng og plass foran gardina. Dessverre for sent til at jeg rakk å se på en endring.

    Med andre ord, man skal være betydelig mer enn middels interessert for å dra ut maks av systemet.

    Jeg forstår rasjonaliteten bak organiseringen av billettklasser og serviceklasser, men jeg tror SAS ville vært tjent med å tilrettelegge sin booking slik at det blir tydeligere for kunden hva man faktisk får i bestillingsøyeblikket. Serviceklasse presentert som en del av prisen ville vært et stort skritt fram.
     
    Last edited: 05. okt 2016
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Liten rettelse.
    Du ville fått P, men det er uansett i business, kun 100% dog.

    Og ja, leser opp gamle tråder etter par uker med reiser :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden