Forslag til reisemål med infant i first

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kristiaan, 08. aug 2019.

1. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ett år med bonusfeber har endelig resultert i CT og masse poeng! Takk til alle dere som bidrar på forumet med så mye kunnskap!

Skulle gjerne hatt forslag til reisemål for meg, kone og infant (nesten 2 år når vi skal reise) for en tur jeg planlegger i nov/des 2020. Skulle gjerne dratt på tur tidligere, men velger å vente til ungen er nesten to år for han sin del.
    Jeg har 1-2 CT og nok poeng til å reise hvor som helst på first.
    Er det noen som har erfaring med å reise på first med toåring og som har forslag til fine destinasjoner og flighter? Hadde vært gøy å reise ut via FRA med LH first....
    Jeg har selvfølgelig lest i time etter time på ulike tråder, men hadde vært fint med noen flere råd og tips :)

2. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Setningen minner meg på en konkurranse på radio for noen år siden:

- er det alternativ A, B, eller C?
    - hmm, nei, dette var vanskelig. Kan jeg få flere alternativ?

Delte meninger om spedbarn i F, men kan folk reise med hund, så går det nok fint med spedbarn også.

A1168B47-9A9C-41C4-AC02-CE5D5B704780.jpeg

Liza, Sooninson, vegardg and 11 others like this.
  3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jo et hjelpsomt svar...
    Til trådstarter:
    Hva ønsker dere? Storby eller strand? Kanskje kombinasjon? Hva liker dere å oppleve. Det er enklere å hjelpe til med litt mer detaljer rundt type reisemål og om dere har noen hobby/spesielle ønsker etc.
    Selv er jeg glad i California. Vært noen ganger og skulle gjerne vært igjen. USA er jo et stort land med mange muligheter. Det bør også være "enkelt" med F til østkysten og så videre connection vest.
    Thailand er også flott med hyggelige temperaturer

kristiaan liker dette
  4. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Vær OBS på at 2 er absolutt verste tidspunkt ofte med barn, så virkelig tenk gjennom tidspunktet om det er argumentet. Har reist til bl.a SFO/LAS og SYD med spedbarn (mellom 8-18 mnd) og det har fungert utmerket også med flere barn på slep. Om dere vil ha litt voksentid så er det veldig mange flinke proffe nannytjenester i bl.a LAS. Ift tidspunkt så ville jeg anbefalt MLE, men er nok fint å velge en øy for barnefamilier så dere ikke bare treffer par.

kristiaan liker dette
  5. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    VI dro til Singapore med infant i biz for noe år tilbake, kombinert med storby og strand ( Sentosa Island) Fungerte veldig fint, og er et sted jeg skal tilbake til. God tur.

kristiaan liker dette
  6. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    En kombinasjon kanskje. Litt shopping men mest avslapping i rolige omgivelser. Har selv vært i California, likte spesielt godt Santa Barbara. Thailand er også et bra alternativ.

Har aldri reist med barn før men regner med det ikke er så stor forskjell om barnet er 1.5 eller 2? MLE er helt klart et godt alternativ

Høres spennede ut, takk!

7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville heller bestemt meg for en ypperlig location, og flydd C, enn å fly til hvor enn man finner F(som jo er noget begrenset)

Forskjellen på F og C er jo hovedsaklig mat og drikke(og noe bedre seng) så finn heller noe direkterute eller kortest reiserute i C enn en god omvei for å få den F opplevelsen, som jeg tørr påstå, man ikke får utnyttet så veldig med en liten rakker på slep :)

Du sier ikke noe om når dere skal reisen, men om det er gjennom vinteren nå, så kan jo sør-afrika eller Argentina være spennende..

C

8. flynofly

flynofly Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Joda, det gjør han : "... for en tur jeg planlegger i nov/des 2020"

Forøvrig helt enig, gå for en destinasjon som passer dere og med minst mulig tid blant potensielle barnehatere i luften ;) fremfor å finne F

Chrisbgg and kristiaan like this.
  9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner meg ikke på de som absolutt skal ha med seg 2 åringen på tur og få en vilt fremmed nanny til å sitte barnevakt, slik mor og far kan gå på byen i las vegas...

flynofly, kristiaan, animals and 2 others like this.
  10. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, enig i det, må ikke nødvendigvis fly første klasse. Destinasjoner det er vanskelig å ta seg til med få legs, drøyer vi til senere. Tenker å fly til feks FRA og tilbringe et par dager der og så fly videre max to legs, mulig med overnatting i mellom. Dine alternativ skal definitivt sjekkes ut :)

Chrisbgg liker dette
  11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Obs! Maks 24 timer i FRA om du skal ha sammenhengende CT.

C

kristiaan liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Forskjellen på et yngre og eldre barn i den perioden er faktisk søvnbehov og aktivitet og selvstendighet. I en kabin der det er plass nok til å la et lite barn sove seg gjennom det meste av reisen vil et 2+ barn være på tur rundt i kabinen, sove mindre og ha mer selvstendighetsbehov undersøke og ikke minst protester mer og mer høylydt når ting ikke er som de burde.

Så for andre F passasjerer vil en liten 6 mnd som ligger på puppen til mor være mye mindre til bry en 2åringen som skal gå tur i midtgangen.

Bare for å eksemplifisere.:)

Arvid1410 and NoLimit like this.
  13. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg oppfatter vel ikke at det er så mange barnehatere i denne tråden, men det må vel være lov å peke på potensielle utfordringer for både barnet, foreldre og medpassasjerer (som også har betalt dyrt for F) uten å bli kritisert. I alle fall når trådstarter ber om innspill om erfaringer?

Arvid1410 liker dette
  14. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo også se det andre veien.. Sitter du i Economy med skrikene unge går det utover veldig mange.. Sitter du i first går det ikke utover like mange.

kristiaan liker dette
  15. flynofly

flynofly Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hæh? Det var jo ingen i tråden som hadde uttalt seg negativt når jeg skrev innlegget så hvor i alle dager du gjorde denne (feil)koblingen om at jeg anklager noen i tråden for å være barnehater uten rett til å påpeke utfordringer aner jeg ikke.

Anbefalingen om å være færrest mulig timer i luften er jo helt opplagt for meg som har reist nok av ganger både med og uten barn i de fleste aldre. Det er ikke spesielt hyggelig for noen parter når medpassasjerer åpenlyst gir uttrykk for frustrasjon for at man har med barn (snur seg og kikker oppgitt,sukker, himler med øynene...) og man vet at det er X antall timer og Y antall legs før ankomst..

Last edited: 10. aug 2019
  16. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får sørge for å ta med mye å underholde poden med.. Å reise med barn rundt to år kan vel være utfordrende, men regner med det skal gå greit så lenge vi er godt forberedt. Jeg vil jo legge opp ruten så den er mest mulig barnevennlig:)

17. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fløy til Seoul i fjor med 1 åring, 2 åring (nesten tre) og 6 åring. Ble LH biz fordi vi måtte ha spesifikke datoer (bryllup i Seoul). Dette er virkelig en fantastisk by for barn, utrolig undervurdert.

Personlig synes jeg ikke så mye om strandferie, og det har blitt mye mindre attraktiv med småbarn (du kan ikke slappe av da de i den alderen stort sett aktivt forsøker å sette seg i livsfare mesteparten av tiden)

Organiserte/rike asiatiske storbyer (Seoul, tokyo, Singapore etc) er -mye- mer barnevennlige enn europeiske, og faktisk også amerikanske, folk er veldig snille og greie iforhold til barn, i tillegg er alle museene lagt opp at du kan ta på alt (hvis ikke er det i glassmonter eller godt bak skikkelige sperringer) og selv på krigsmonumentet/museet i Seoul var det et lite lekeland.

kristiaan liker dette
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Rasjonelt tenkt fra en kommende
    Absolutt. Først og fremst handler reising med barn kompetente foreldre som er bevist på sin rolle og jobb som foreldre.

Teksten over handler bare om å eksemplifisere at høyere alder i seg selv ikke alltid er en fordel på selve reisen.

kristiaan liker dette
  19. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal lese meg litt opp på de byene du nevner! Har også hørt at det er veldig barnevennlig i forskjellige land i Asia.
    Strandlivet er heller ikke noe for oss:)

Del denne siden