Fortolling av tobakk (snus) i Singapore

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henning, 30. sept 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen her gått på rødt i Singapore før, og hvordan var i såfall opplevelsen?

    Inntil 400 gram sigaretter/snus kan innføres mot fortolling, i henhold til info her og her.

    Er dette en kort og effektiv prosess, eller risikerer man å bli stående lenge fordi ingen vet hva snus er eller andre byråkratiske forsinkelser?
     
  2. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Har ikke gått på rødt. Jeg tipper dette er en kort og effektiv prosess på maks 5 minutter. Changi airport er ikke akkurat kjent for byråkratiske forsinkelser (som andre deler av samfunnet i Singapore, les: bolig). Forrige mandag, fra flyet parkerte på gate til jeg var i taxi brukte jeg 3 minutter (og da hadde jeg hentet bag også...).

    De vet hva snus er, og hvis de ikke vet så si snuff - da skal du nok se at alt går bra :)
     
    Henning liker dette
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke direkte relatert til Singapore, mer til snusen. Vill kalt det Chewing Tobacco eller Smokeless Tobacco om de lurer på hva det er. Har hatt noen dårlig opplevelser når jeg startet forklaringen med Snuff :)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri blitt stoppet i Singapore for noen som helst på mine 30+ besøk der de siste årene. Som Petter sier, med carry-on er du i taxi på under 5 minutter (dersom du ikke får en gate som ligger litt unna)
     

Del denne siden