Forvirret når det gjelder hvilket kort....

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av PaalAndre1977, 17. april 2017.

1. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann.

Siden det finnes mye kunnskap på dette forumet, lirer jeg av meg et par spørsmål:

Har samlet Trumf en liten stund og sett at det blir litt av det og dermed noen EB poeng.
    Har nå ca 15k, fikk 6k ved registrering av DNB MC som var gratis første mnd ( avsluttet samme mnd), ca 7K fra Trumf og resten fra Carlson poeng.
    Har også Shell MC som jeg bruker til drivstoff. Søkte på SAS MC idag som gir 12K.
    Så til spørsmålene:

- Får jeg 2% Trumf ved bruk av Trumfkort og Shell MC?
    - Bør jeg heller ha et Trumf visa for bruk på matbutikken?
    - Får jeg mer EB poeng ved bruk av Shell MC/Trumfkort kombinasjonen enn med SAS MC?
    - Bør jeg søke på SAS Amex platinum? Eller funker det kortet dårlig i "hverdagen"?

Takk for svar!

2. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Gjør vel det?
    Nei, dra trumfkort og kredittkort
    Ja, unntatt kampanjer
    Tja... Om du handler mye på kiwi, kommer til å omsette over 100K og har nytte av CT.

3. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Er det 12k poeng for SAS MC igjen?

4. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Johnnie_Walker liker dette
  5. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Klarer vel å omsette for over 100k tenker jeg, skal pusse opp et bad i løpet av året + diverse reiser osv.
    Kan jeg bruke CT uten har status i SAS? Uten å ha flydd en eneste gang med de?

6. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jada. Så lenge du har poeng nok kan du begynne å lete etter bonusreisen din med CT. Gå for AmEx Plat hvis du kan.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
  8. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
  9. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det å sette seg inn i kort og hvilket som er best og bruke når, er en kunst i seg selv. Jeg bruker Trumf Visa på butikker med Norgesgruppen. Jeg er litt usikker på om jeg får 0,5%, 1 % eller 2% ekstra på viatrumf med trumfvisa, det lurer jeg litt på :)

Ellers så kan du faktisk også betale regninger med Bank Norwegian Visa, det er en egen post på "Betal med kredittkort" der, og utrolig nok så virker det som om jeg tjener 1% cashpoints der på det :)

Det er en viss sannhet i at du kan bare ha ett Amex kort per pers, skrev om innlegget litt da jeg så at det var ett par ting jeg ikke føyde med der, men her kommer ei regle med litt finjuss angående dette. Hvis du åpner ett firma. Da kan du ha ett eget amex-kortet på firmaet, og ett annet privat. Bruker du 100.000 kroner investeringer for oppstart av bedriften i form av anskaffelse av utstyr til drift ting du trenger i hverdagen på ett "Kontor", også rapporterer dette i underskudd på bedriften. Dermed har du utnyttet ett berømt skattehull og fått din andre Companion ticket på kjøpet, "To fluer i en smekk". Sånn som Øystein Stray Spetalen-selskapet Aqualis, som dro med seg et stort fremførbart underskudd fra Clavis Pharma i artikkelen under :)

http://www.hegnar.no/Nyheter/Person...emfoerbart-underskudd-kan-vaere-en-skattkiste

Det handler om å game systemet og finne hullene :D

Last edited: 19. april 2017
  10. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke ha både SAS Amex Premium og Platinum ved mindre det er snakk om to forskjellige personers kort.

Videre vil du ikke med noen norske kredittkort få bonus for regningsbetaling slik at det siste tipset ditt vil kun resirkulere kreditt, i beste fall uten noe gebyr på kortet ditt, men i de fleste tilfeller enten gebyr eller renter fra overføringstidspunktet. Altså et rent tapsprosjekt. Stusser over at du gjentatte ganger forkynner dette trikset som en bonusmulighet når du selv nylig spurte om dette var en mulighet her på forumene som forøvrig ble avkreftet av flere andre.

Jan Fredrik, Spurs, Henrik and 5 others like this.
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun 25 poeng per hundrelapp, ikke i tillegg til de 10 du vanligvis får. Men fremdeles en bra kampanje. Du får heller ikke poeng ved å betale regninger med kredittkort, som også @miura påpeker over. Det er mulig det funker i USA, men altså ikke i Norge.

yukho, DanH and Petter B-C like this.
  12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ville også vært litt forsiktig med å legge ut for turer man selv ikke deltar på. Hvis det har et vist omfang så bør man oppgi dette som inntekt. Samt ville også avklart med sjefen at det er i orden slik at det ikke blir misforståelser. Tror de fleste sjefer ville mislikt om man handler varer for større beløp og dro inn tusenvis av kroner i form av trumf og poeng. Det er stor forskjell på eget bruk og kanskje utlegg fra kollegaer, eller om man handler reiser for hele firma uavhengig av om man reiser selv og drar in større beløp.

Bolle and yukho like this.
  13. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Ok. Husk å ta en pause innimellom da.

Petter B-C liker dette
  14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    Skal man "game systemet og finne hullene" er det en enorm fordel å faktisk forstå hvordan systemet virker. Jeg har verken tid eller lyst til å grundig gå gjennom alt som er feil her, men jeg reagerer på at du fremstiller dette som en løsning uten at du har snøring på hva som ligger bak...

vegardg, Petter B-C, miura and 2 others like this.

Del denne siden