Er fremdeles i den prosessen der jeg jobber med å effektivisere poengjakta med kredittkortene. Har endel andre triks i ermet for å "Fabrikkere forbruket mitt". Ja, det finnes endel triks her, men det er mye å sette seg inn i og en finner ut litt etter litt her
Det handler om å følge med litt. hvilket kort som er best å bruke når, varierer endel. Det jeg pleier å prioritere er å nå 100 k med Amex platinium først, så spiser jeg 100 K med Amex premium, siden jeg er
"Booking sjef" for en bedrift så når jeg det målet ganske enkelt
... Er i mål allerede nå
... Så nå i løpet av uken så skal jeg sende en gjeng på 7 stykker til London på konferanse, så da kjører jeg masterkortet på fredag, (MC Kampanje) og da skal jeg booke 7 stykker på Viatrumf expedia på Best western hotell i London, så det blir 7 x 4 netter for ca 35 laken og flybilletter for ca 10 laken tipper jeg, også gir jeg bilaget til revisor som sitter rett ved siden av meg på kontoret
Uansett, ja, det handler om å følge med på hvilket kort er best og bruke når og hvor, det er en jungel når det gjelder dette. Mitt tips nå til helgen er MC kampanjen 21-24 April, 25 ekstrapoeng på toppen av de 10 poengene er såpass gunstig at det blir som en indirekte "Trippel-trumf" helg, og jeg har noen regninger som jeg betaler på det kortet akkurat da for å makse poenge mine. Ellers bruker jeg trumfvisa på trumf butikker, da trumfpoeng gir meg mulighetene å cashe poengene mine
... Da kan jeg både bruke dem på SAS og Norwegian
Videre så er verdien av ett Cashpoeng for meg like bra som ei trumfkrone, så jeg bruker Bank Norwegian Visa på kjøp er jeg ikke får andre bedre bonuser, sånn som restauranter, kan gjerne få noen tips der
Videre så bør dere alltid kjøpe kvoten i utlandet, maks den ut så mye som mulig, har ett par faste XO Conjac kjøpere, noen kjøper vinkartongen jeg har lov til å ta inn i landet, mens andre kjøper kartongen med røyk jeg handler,
Ikke fall for fristelsen av å kjøpe for mye, så lenge jeg holder meg innenfor lovens rammer, så bryr jeg meg ikke så mye om etikk, som har JRL lært meg Du har faktisk lov å selge kvoten din til innkjøpspris, så der har du fabrikkert 1 laken + litt til hver gang i utlandet. Er du ute å handler med ei venninne, så betal i kassa, så
vippser hun pengene til deg. Vipps har åpnet en hel verden for dem som ønsker å
"churne" kortene mine dermed
"bruker" jeg enda mer på kortet
Det går også an å feilbetale en regning, sånn som å trykke inn ett siffer for mye, for da kan du ringe tilbake til dem, for å ordne opp i "tabben" du har gjort. Så ber du dem om å betale tilbake til en konto som ikke er Amex kort, for så å føre pengene tilbake på kortet derfra
Vis alt...