Fra regnbyen til solskinn staten - ikke live lengre

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sikiduck, 31. mai 2017.

1. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Masse god tur! Dette kommer til å bli kjempe gøy :) Og husk at du ikke er alene, du har jo en familie i oss her på Insideflyer.

Min første tur alene gikk til USA og Alaska i 1993 (med mellomlanding og overnattinger i henholdsvis New York, Salt Lake City og Seattle før jeg ankom Anchorage) Da var verden "større" uten internett og mobiltelefon, men jeg hadde min livs tur. Husker at jeg sendte postkort til kompiser her hjemme med nyheten om at en fribryter var død (Andre The Giant) Så skriv postkort og send til familie og venner mens du er der borte. De her hjemme setter nok stor pris på slik siden postkort nesten er "utdødd" i vår digitale tidsalder :)

Igjen, kos deg masse :)

Sikiduck, Baldrick and watchaddicted like this.
  2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    På South Beach besøk The Clevelander. Turistfelle, ok. Men 'alle' må innom der.

3. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    ^ Er det utested, The Clevelander?

Tusen takk alle.:)

Har nå kommet vel frem på hotellrommet, The Gates - A DoubleTree by Hilton.

Jeg merket når jeg kom av flyet, så tenkte jeg: "hva faen holder jeg på med, jeg kan ikke reise hit alene."
    Jeg begynte å tenke på noe som ble sagt i en annen tråd jeg hadde om å reise alene, å dele med andre. Jeg begynte å gnage litt på den og tenker over at det er litt kjipt.
    Men jeg skal bare være her fire dager så er begrenset hva man får opplevd. Har vært over to uker med familien i Fort Lauderdale tidigere år, og føler to uker er for lite til å oppleve på ...

Men. Her er litt bilder fra underveis:

Regnbuen på MIA:

South Beach:cool:

Vedlegg er panorama av hotellrommet.
    Helt OK. Veldig rimelig så sier meg fornøyd for fire netter.

Utsikten er som så:

Jeg er litt usikker hva jeg skal gjøre nå videre i dag ... Hm

Attached Files:

pgaa, Are, petterel and 17 others like this.
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsett sånn her! Dette er veldig bra og med fine bilder! Du kommer nok til å kose deg gløgg i hjel og snart reiser du verden rundt alene.

Husk også at du er på ferie og at det er ingen skam i å gjøre lite en dag, selv om du bare er der i 4 dager.

Sikiduck liker dette
  5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Nå nå nå.......sånn må du ikke tenke på. Du er alene ja....men du opplever masse alene som maaaange ikke får til. Du er heldig som får til å reise på en slik tur, og tenk på alle minnene,erfaringene,opplevelsene osv du får med deg.
    Enjoy, gjør det du vil og KOS DEG !!!! :):):)
    F.eks gå å knekk deg en pils en plass.....mye godt som kan komme ut av det ;)

Baldrick, Eddie47, Sikiduck and 2 others like this.
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    En ting som kanskje ikke har blitt nevnt er at når du reiser alene, så går også ting mye raskere. Du kan omstille deg kjappere og trenger ikke å vente på noen.

Når jeg reiser alene tar det typisk 15 minutter på morgenen fra jeg bestemmer meg for å stå opp, til jeg er ut av døren på jakt etter frokost. Da har jeg rukket å ta en "lang" dusj for å få litt ekstra feriefølelse og generelt ta meg god tid.

I Kristi Himmelfartshelgen var jeg på tur med 6 kompiser. Først skulle alle våkne (som selvfølgelig skjedde til forskjellige tidspunkt), og når vi endelig bestemte oss for å dra ut, tok det på den verste dagen nesten halvannen time før sistemann var ferdig og kunne møte oss. Samme greiene gjelder vel gjerne når man reiser med familie også.

Det spiser mye tid, og den slipper du unna når du reiser alene. Det er heller ingen andre du skal krangle med om å finne restaurant, og heller ikke tre stykk som bare skal på do før man drar til neste plass.

Å reise alene gjør at du kan utnytte tiden bedre.

geddi, Eddie47, DanH and 11 others like this.
  7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    ETOPS er no-factor. Du har både Azorene og Bermuda til å lande på, A330 er også sertifisert til en ETOPS på 240 min.

Det ser ut til at de har unngått Shanwick control og NATS-trackene. Mange grunner til det, men mest sannsynlig er at det:
    1. Shanwick OCA har høyere overflygnings-kost enn Reykjavik OCA og Gander OCA.
    2. Det er blåser en temmelig kraftig østavind over Island i dag, så de har mest sannsynlig hatt høyere GS og lavere drivstofforbruk.

Tommel opp for rapporten også :)

Are, miura, Sikiduck and 1 other person like this.
  8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en ærlig og flott rapport. Gode bilder! Dette er iferd med å bli en IF klassiker: En reiseglad og litt usikker kar på tur, med oppmuntrende tilrop fra støttegruppen De Flygale! :) Veldig, veldig bra å gjennomføre dette!

Last edited: 01. juni 2017
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, kos deg :)

Sikiduck liker dette
  10. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for kjempeflotte bilder og rapport så langt!! Gleder meg til fortsettelsen:):):)

11. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Flot rapport og gode billeder.

12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Se der, dette virker da som en fin tur :) Donald skal man ei heller kimse av som lesestoff. Takk for at du deler!

Earl and Sikiduck like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel stort sett Donald man leser om i USA? :D

Are, petterel, geddi and 9 others like this.
  14. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    LOL

Sikiduck liker dette
  15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Åh, herre! Nydeleg sagt! :D:D:D

Sikiduck liker dette
  16. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger, og at dere ønsker meg en god tur.:)

Det er sant det som blir sagt over her ja, jeg slipper å vente på andre når jeg er ute. Med jeg er med resten av familien går det sååå mye tid på å vente.

I går ble resten av dagen brukt på å utforske litt. Var på hotellrommet igjen ca kl20. Er jo ferie som sakt selv om jeg kun er her fire dager.:D

Her er noen bilder fra gårdagen og i dag (ops bildetung):

Sier dem har miamis beste pizza, og fy f*** så god den var. Spicy pepperoni, koriander og mozerella. Kjipt den var plastbestikk, måtte slite for å skjære hver bit. Dette var middagen min i går. Ja middag, se på stykket, det er EN SLICE. Jeg tenkte å kjøpe en small, helt til fyren bak kassen spurte om jeg var sikker på det og viste meg en slice. Da ble det en slice. Cirka like mye mat tilsammen som en hel dr.Oetker i Norge. Denne kostet $6.

Så her satt jeg og så på folka:

De kjører litt ELbiler her nede og. Skjønner jeg godt.

Handlet litt i shoppinggaten:[​IMG]

Sjokolade med potetgull ... var helt grei. Ikke noe spesiell:[​IMG]

Utsikt fra etasjen:

Fant meg til rette ved bassenget i dag:

Wææ, I'm ready. Håper det kommer orkan på søndag sånn at flyet blir kansellert og jeg må være her lengre:rolleyes:

Så nå skal jeg ut og spise samme pizzaslicen til lunsj. Kl er 13.16 her nå. Så blir det å trave rundt. South B er stort, gjelder å ikke forville seg:confused:

Last edited: 01. juni 2017
    pgaa, Are, KRS and 27 others like this.
  17. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tiltredes: Heia, heia, fra heiagjengen! :)

anders82, Stuttfeiten and Berlioz like this.
  18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Kjempekult! Flott med masse bilder ispedd små betrakninger. Digger formatet.

Edvard liker dette
  19. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Supert!

Hvordan går det med tindringen? Lusket deg til med en date?

Merkelig hvordan jeg blir glad hver gang jeg ser det er oppdatering på tråden! Her jeg sitter hjemme i Bergen, og heier og gleder meg over en jeg ikke kjenner, som tar sine første steg som soloreisende! Utrolig kjekt!

Regner med du blir hektet nå!

Kjør på!

C

Xflipper and MadsVaHa like this.
  20. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig :)
    Topp å se at du trives :) alle her inne heier på deg.
    Ta deg en tur hit, også meget god pizza.
    Mom's New York Pizza

Del denne siden