Fra regnbyen til solskinn staten - ikke live lengre

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sikiduck, 31. mai 2017.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om sola skinner her hjemme skulle jeg helst vært i Miami nå merker jeg!
     
    Fredrik81 liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du ikke angrer på at du tok turen.
    Prøv også Block pizza Deli på 1447 Washington Ave.
    Vil også anbefale http://ducktourssouthbeach.com/
    Og en tur til Everglades for å kjøre Luftbåt/sumpbåt å se på alligatorer. Du kjøper en pakke med buss ut der og fullpakke, med båt og show and tell.
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    @Sikiduck du er 21 ikke sant?
    Ta deg en tur innom Club Deuce. Byen eldste bar og god type Dive Bar. Også brukt i tv serien Miami Vice.

    Skal du ut og drikke alkohol er det greit å ha passet i framlomma. Det er ikke ofte dørvakta forstår norske førerkort og bankkort.

    Club Deuce er
    Åpen fra 0800 om morgenen til 0500 om morgenen.
    Her noen bilder fra mitt besøk

     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også spist på
    Visa-O1 Extraordinary Pizza.
    Herlig pizza, men ikke like lett å finne frem, og ikke like lett å få seg et bord.
     
    Baldrick and Bjoern In America like this.
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du føler for å variere kostholdet litt og ikke bare spise pizza på anbefalingene ovenfor, så vil jeg anbefale mexicansk mat på Huahua's Taqueria på Lincoln Road.
     
    Baldrick and Jan Fredrik like this.
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må folk slutte å mase om børst og mat!! Medførte at jeg fløy på kjøkkenet og lagde meg en biff med tilhørende GT! :eek::rolleyes:

    Og til @Sikiduck så legger ikke dette reisebrevet ditt noen demper på reisefeberen min, fikk ustyrtelig lyst på en tur til Miami og South Beach! Digger at du har mange bilder og kjappe, små beskrivelser! Helt konge:)

    Keep it comming!!! :):D:)
     
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Et lite tips til om du er tidlig oppe på morgenen. Ta turen ned på stranden rett før soloppgang, et flott skue ( kan kombineres med en liten morgenjogg)
     
    Baldrick and Bjoern In America like this.
  8. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig kjekt å høre du! :) Gøy å glede andre med denne "livesendingen" (hehe) av min reise.

    Tindringen går. Har fått noen matcher men ingen har startet samtale, så jeg gjorde nå. For se om det blir svar. :D


    Ellers tusen takk til alle dere andre som fortsatt følger med, som kommer med veldig snille og hyggelige kommentarer om reisebrevet, og hvordan dette reisebrev-oppsettet er lagt opp. Dere er kjempestøttende og inkluderende, heier og greier, sykt! :)
    Og tusen takk for tips til steder å spise. Nå har jeg steder for både lunsj og middag som skal prøves. :) Meksikansk har jeg veldig lyst på!
    Jeg ser Taco Bell ligger på andre siden i Downtown, så det blir litt langt. Har dere tips til ordentlig steakhouse, så skyt inn. Vet ikke om jeg alltid tør å stole på TripAdvisor.

    Ellers tror jeg neppe at jeg kommer til å sjekke ut utested/bar. Vet ikke om jeg tør det. Ser at jeg kan være et lett turistbytte. Eller kanskje utested i USA er som i Norge?



    Jeg var ikke sikker på om jeg skulle lage ny oppdatering i dag siden føler kanskje det blir for "masete" og folk detter av ved ny oppdatering hver dag:oops:

    Men jeg kjører på siden jeg også har et spørsmål i bunnen her ...

    Først en liten slideshow av dagen i bilder:

    Bildetekst sier alt ...
    [​IMG]

    Jeg tok Uber ned til Ocean Drive i dag men gikk hjem. Var ikke så lange veien. Men på vei hjem var det noen som skulle prøve å lure meg. Var tre stykker og de hadde et spill der det var tre glass på en plate de hadde og en ert under, så flyttet de på glassene og du skulle velge glasset som hadde erten under. Han som tok kontroll sa til kompisen sin (skulle utgi seg for å ikke kjenne hverandre, lol de kom jo sammen gående mot meg *facepalm*:oops:) at han veddet $20 på at han ikke klarte det. Første gang klarte han det, men andre gang ikke. Det var latterlig for så jo det lett. Så sa han til meg at jeg skulle velge glasset med erten under også tok han fram sin $20 sol han veddet imot, og sa til meg "show me your cash". Jeg sa "i dont have cash", han bare "oh my god" og gikk. Skrulleo_O Selvfølgelig hadde jeg cash på meg. Har jo en bunke klar i tilfelle noen skal prøve å rane meg.:p

    [​IMG]


    Selvfølgelig var jeg innom DASH. Butikken til Kardashians-familien, er nesten obligatorisk selv om jeg er gutt, men har søster hjemme så.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Litt kultur:

    [​IMG]


    I dag spiste jeg middag på en restaurant som lå på hjemveien. Cleo heter den, marokkansk restaurant, og er ratet som nummer 11 av 1082 restauranter i Miami Beach. Jeg sjekket menyen på forhånd og hadde plukket meg ut "Grilled Hanger Steak", som er kjøtt fra under magen på dyret, og delt opp i stykker:

    [​IMG]
    [​IMG]

    ^ slik så den ut. Utrolig skuffende mtp porsjon. Var knapt 200g kjøtt. Wikipedia sa det begynte på 400g så derfor trodde jeg dette skulle være bra til rimelig pris. $20 for 150-200g biff med salatstykke, Peewee (wtf) poteter og noe salat med hasselnøtt. Det var dyrt det. Men den var svært god!

    Ble ikke mett så måtte bestille meg en "Sticky Toffee Pudding":

    [​IMG]

    Den var god. Det sto den kostet $7 på internett men så kom regningen og der sto den $9. Var ikke oppdatert nettside sa de, jeg trodde ikke på det men fikk se dessertmenyen så .. shit, det var også dyrt.

    $45 for en person, i USA. Ja er South Beach, er vel mye det samme som Puerto Banus i Marbella. Men nå blir det McDonald resten av dagene ...

    [​IMG]


    Bestilte Lifeproof Fre deksel til telefonen fra Bestbut, dagen etter levering, gratis, så hentet denne godbiten når jeg kom hjem. Anbefaler folk virkelig et slikt deksel. Tåler vann og drop fra 2 meter. Perfekt til stranden. Her i USA sparer man nesten 200kr ift Norge, så dette er kjøp jeg er glad for.

    [​IMG]


    Kjøpte meg en vin på Walgreens men når jeg kom hjem ser jeg det er kork der jeg må ha korkåpner og ikke skrukork. Er ikke korkåpner på rommet og da må jeg ned i repesjonen. Men siden jeg har gått over 12 000 skritt i dag, orker jeg ikke det nå ...

    [​IMG]


    Karamellpopcorn, YUM!!
    [​IMG]


    Kjøpte og denne i dag, hehe. Fikk ordentlig GTA vibber av teksten:

    [​IMG]




    Men har et spørsmål. Tenkte å sjekke ut Design District.
    Men jeg ser at området er blått med gult rundt på Neighborhood-O-Meter:
    [​IMG]

    Blått er altså "partially safe" område, gult er partially/mostly unsafe".

    Skal jeg holde meg unna dette området da? Veldig merkelig at designer district er i slikt område.


    Ellers tenkte jeg etter tips fra @Fredrik81 å kjøpe tur med den duck båten.
    Men været ser ikke lovende ut for i morgen, så får se hva det blir.
    Hva gjør man her borte når det regner? Er ikke vandt til å ikke ha bil eller noen shoppingsentre uten tak i nærheten når jeg har vært i Florida med familien:confused:

    Nei nå har jeg brukt 43 minutter på dette innlegget, klokken er 23.43 her borte nå, er dautrøtt og nå skal det soves. Dere står jo opp snart der i Norge så dere får litt lesestoff på morgenkvisten :p Jeg håper det blir fint vær i morgen her borte i hvertfall!!
     
    pgaa, Are, RoadKing and 20 others like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]
    USA er ikke et billig land å ferier i lenge. Spesielt når forventet tips ligger rundt 18-25% og Dollaren er 8,5.
     
    Sikiduck liker dette
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,896
    Likes mottatt:
    12,812
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nå har vi stått opp i gamlelandet. Utrolig levende reisebrev, nesten som å være der selv!
     
    Sikiduck liker dette
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har litt ekstra cash ville jeg gått på Prime 112 steak house. Helt vilt bra, men stive priser
     
    EndreD and Sikiduck like this.
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir aldri nok oppdateringar, køyr på! :)

    Det er kjekt å følgje deg på reisa, god tur vidare og takk for at du tek deg tid til å dele turen og opplevingane med oss!
     
    Sikiduck liker dette
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha.. nå sitter jeg og humrer i skjegget her, bra start på fredagen dette:D:p
     
    Sikiduck liker dette
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefalingen vi fikk var å reise til Art området på dagtid. Det er jo en gammel ghetto og "baksiden" av området er jo fortsatt tvilsomt. Men som er av Miamis største turistattraksjoner tror jeg det er mer en trygt nok..
    Vi spise på en Italiensk som på det tidspunktet var ratet som nr 2 i Miami Beach, ikke dyrt, lite intimt og fantastisk god mat.. ( https://www.tripadvisor.com/Restaur...51-Reviews-Pane_Vino-Miami_Beach_Florida.html )
     
    Sikiduck liker dette
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Mens snøfillene er som digre kjerringer og Gislefoss kun spår forverringer, er det kjelt å ha ditt reisebrev å varme seg litt på :)

    Og det er godt å se at førstereisegutten ikke direkte vansmekter der borte i De jankianske stater :)

    Forresten, det kan aldri bli for mange oppdateringer. Vi tar i mot smått og stort, kort og langt med åpne armer her inne på forumet, er min erfaring :)
     
    Larata, Sikiduck and Stuttfeiten like this.
  16. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vi bestilte en hel pizza på den plassen da vi var 3 stk på tur der. Fikk en del store blikk der vi satt og trødde i oss på utsiden.

    "Woooooow thats is a big pizza"
     
    Sikiduck, Stuttfeiten and Fredrik81 like this.
  17. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Konge - du skriver bra og har flotte bilder. Stå på, antar du egentlig ikke har lyst til å reise hjem....?? :):):)
     
    Sikiduck liker dette
  18. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hjem nei. Jeg skulle ønske jeg var her lengre. Fire dager er latterlig lite. Hadde jeg visst det skulle være så digg hadde jeg lett tatt en uke. Svarte. For seint å gjøre noe med det nå og :(



    Nå kommer ny oppdatering. I dag var en regnfull dag.

    [​IMG]

    Florida vær. Regn, fuktighet på 90% og 26C.

    Kjøpte meg favoritt-frokostblandingen til frokost. Måtte selvfølgelig ha medfølgende skål og skje. De var ikke billige, rart. Betalte $7-8 for skål og skjene.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Siden i dag er National Donut day, måtte jeg selvfølgelig ha donuts:
    [​IMG]

    Klarte bare en. I bunnen under donutene har de av en eller annen merkelig grunn hatt MELIS. Hvorfor! Er det rart amerikanerne ser ut som de gjør, var forferdelig søtt.


    Jeg dro til Miami Design District i dag.
    Sketchy område rundt synes jeg.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Klokkehimmel samlet på et sted. Alt fra Rolex til Panerai til high-end Seiko modellene.

    [​IMG]


    Ingen mat å oppdrive i området så var et helsike å finne subway. Halv-sub. Altfor lite. Hadde ikke spist siden frokost så 5timer siden frokostblanding.

    [​IMG]

    Så da gikk jeg ned mot Miami havnen for å se om det var noe der. Der dukket Taco Bell opp. Det er alltid godt. Så da ble det enda mer mat:

    [​IMG]

    Uber hjem:
    [​IMG]


    I dag var jeg helt kjørt i beina. Har gått 10km og 13k skritt ifølge Helse-appen. Så da ble det å bestille pizza. Viste seg å ikke være lett.

    Bestilte online og ba dem møte meg utenfor hotellet. Fikk mail når ca de skulle være der med pizzaen. Jeg gikk ut 5min før. Da viste det seg at pizzafyren allerede var inne i resepsjonen (noe jeg ikke visste). Så jeg gikk ut og ventet. Tiden gikk. Kom og gikk flere folk ut fra hotellet. Så ingen som så ut som pizzadelivery. Så spurte jeg i resepsjonen etter å ha ventet litt over tiden om en pizzafyr har vært her. Nei sa han. Du kan prøve å ringe. Jeg ringte dem. Tre ganger. Ingen tok telefonen.
    Så står jeg ute og venter enda lengre. Venter 20min. Går inn igjen og anser at han ikke har vært her. Så får jeg høre fra de i resepsjonen at det var en pizzafyr her. De var oppe til rommet mitt til og med og prøvde å levere pizzaen. Men da sto jeg ute og ventet siden det var avtalt! Jeg la inn telefonnummeret mitt med amerikansk retningsnummer og det hele som funker. Hvorfor ringte dem ikke meg?!
    Så ser jeg nå at den siden jeg bestilte pizzaen, at man blir belastet når man trykker "order." Så nå har jeg betalt for en pizza jeg aldri fikk. Siden dem ikke tar telefonen så har jeg sendt dem en melding på face. De har ikke mail. Så det var jo jævlig gøy. Ventet 40min på pizzaen så får jeg den ikke pga stor misforståelse. Da måtte jeg bestille på nytt. Fra en annen såklart ... så det ble basket og pizza på sengen. Kan det bli mer slask/amerikansk/Kongen av Queens-style?:

    [​IMG]



    Så sjekket jeg mail. Jeg kom på at jeg glemte å ta vekk tilbudet jeg la inn på oppgradering fra MIA-CPH til SAS Plus. Jeg hadde tenkt å fjerne tilbudet siden jeg leste meg opp at det ikke var så mye fordeler med Plus og at jeg klarte meg strålende med SAS Go nedover. Gjett hva? Har aldri blitt oppgradert før, men nå ...
    [​IMG]

    Faen. Ferien ble plutselig mye dyrere. De har jo ikke Lounge på MIA engang! Herregud. Hva har jeg gjort. :( (Nedbetaling mottas ........)
    Det som suger er at jeg mangler kun usle 15 000 poeng før jeg er Gull-medlem! Og kvalifiseringsperioden går ut i slutten av juni. :( klarer aldri det. Kjipt å være så nær.

    Tør ikke sjekke kontoene. Jeg tror jeg bare overfører fra sparekontoen nå så jeg slipper å se på oversikten og disponibelt .....:rolleyes:

    Men ja. Det var dagen. Handlet ingenting på design district, skamdyrt selv med salg. Dog handlet jeg noe på Nordstrom rack som var i nærheten.

    Noe annet som var morsomt. Fikk kompliment av cashieren på Nordstrom for aksenten min .. haha. Og når jeg var innom Givenchy spurte dama som jobba der hvor jeg var fra. Jeg var hennes første norske hun hadde innom. Det gikk kun i svenske sa hun. Hun spurte hva jeg het, jeg sa navnet mitt, og hun svarte da "as long as your name is not (uttalt) Bjorn" ...:p Svensker altså. De okkuperer alle stede ...:oops:

    Vet ikke helt hva jeg skal i morgen mtp det er meldt samme været som i dag.
     
    Last edited: 03. juni 2017
    pgaa, Are, geddi and 16 others like this.
  19. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    IMG_0125.jpg
    Det er "fri flyt" i plus da, så kanskje det kommer til å lønne seg likevel? :p Og du får tilgang til lounge på mellomlanding, siden du får pluss på boardingpasset samt poeng som plussreisende?
    Og hvis du har lyst på gull ser det ut som det er muligheter til Washington og New York neste uke, samt Hong Kong i slutten av måneden, på ungdomsbilletter! Sjekk også ut sas plus til London, Hamburg, Gdansk, Amsterdam eller noe annet sted i Europa. London kan kombineres med loungerunde om du vil:
    https://insideflyer.no/forums/threads/mr-til-london-flere-som-vil-henge-seg-på.6457/
    Det ser ut som du har en kul tur, det er hyggelig å følge deg!
     
    Last edited: 03. juni 2017
    geddi, Baldrick, Sikiduck and 4 others like this.
  20. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig hyggelig å følge reisen din, ser ut som du har det helt topp. Er selv på tur over dammen idag, men ender opp litt lenger nord enn deg :)
    Et lite tips: Siden du fjerner navnet ditt fra e-posten antar jeg at du har et ønske om å være litt anonym på forumet. Da fungerer det dårlig å legge ut mobilnummeret sitt :rolleyes:
    Fortsatt god tur, og god reise hjem i plus når den tid kommer. Plus på IC er langt bedre enn plus innenlands
     
    Sikiduck and Fredrik81 like this.

Del denne siden