Fra regnbyen til solskinn staten - ikke live lengre

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sikiduck, 31. mai 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du bestilte block pizza. Jeg hadde kastet meg over neste MR. HKG i go til 2668kr ( eksempelet til nonstop) pluss oppgradering til plus begge veiene gir deg 15 000 poeng. Her vil 15 000 poeng x2 være nok for oppgradering om jeg husker rett.
     
    Sikiduck liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Tiltredelse!
    I går var det et møkkavær her og det er flott å se at du koser deg. Det viktigste når du reiser slik ... du gjør akkurat som du vil!

    Jeg synes det er kjekt å reise på langtur sammen med min kone og vi kan oppleve verden sammen, vi har vært "overalt".

    Men du verden så deilig det er å kjenne den helt spesielle friheten med å sette seg på flyene, tasse på flyplasser og lounger, helt alene..

    Det er noe spesielt å sette seg i setet på flyet, ta på BOSEen og ta for seg av det som tilbys av vått og tørt! Det er en spesiell glede som ikke alle forstår og det må litt parlementering til ...

    Jeg gleder meg på dine vegne og du er definitivt ikke alene, du har jo oss ..

    PS vi har ca 20 grader lavere temperatur enn deg!
     
    Baldrick, geddi, CrotchRocket and 6 others like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe lounge på mellomlanding i København da han bare har oppgradert CPH-MIA, med mindre han er diamant.. God tur videre, håper soloturen har gitt mersmak :)
     
    Fredrik81 liker dette
  4. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, selvfølgelig, beklager min feil.
     
    Fredrik81 liker dette
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger.:)
    Glemte det med nummeret ja hehe.

    Og, jeg blingset litt. Glemte at jeg måtte ha 45k i kvalifiseringsperioden. Jeg regnet det ut fra poeng totalt. Så jeg mangler altfor mye mer enn disse 15k ...:rolleyes:o_O:mad:
    Tur til Hong kong fristet veldig, da. 2,6k er jo billig!!(?).


    Siden det er vått og grått og hehe skulle til å si kaldt men det er jo bare i Bergen det er kaldt :p, så er det vits å ta denne duck båten?

    Edit: har lyst å flytte avreisen hjem lengre men sas lar meg ikke hente opp bookingen :(
     
    Last edited: 03. juni 2017
    Stuttfeiten and nonstop like this.
  6. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Den var god. Rart å få i block da haha. Jeg bestilte to blocks og ante jo ikke hvor mye det var, men var heldigvis nok:p
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Du sier noe der!
    Hahaha 20 gradere lavere temp, ædda bædda :p
     
  8. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke helt oversikt, men jeg antar det er ganske bra. Det gir ca 3,6 grunnpoeng pr brukte krone, som i utgangspunktet er veldig bra.

    Masse man kan gjøre i Hongkong, flere gåturer man kan ta, shopping uteliv, ja du vet, og det kan være et bra utgangspunkt for å reise andre steder i regionen, for eksempel Singapore, Bangkok eller Taipei. Det er bare litt synd sas lander så tidlig, men det gir jo gode muligheter til å fly videre samme ettermiddag/kveld.
     
    Sikiduck liker dette
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns ducktours var meget underholdende, og du kan like så greit ta det når det er dårlig vær for du sitter under tak.
     
    Sikiduck liker dette
  10. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Kjempemessig Siki. Utrolig artig å følge deg på tur.

    Denne tråden er neste rørende. På et forum for tullinger som ukentlig reiser jorda rundt på første klasse, utvises det like stor entusiasme for en usikker alenereisende som spiser pizza på rommet i Miami, som for hva det måtte være av kaviar og boblevann. Fantastisk gjeng.
     
    Are, geddi, Baldrick and 15 others like this.
  11. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Holder det ikke med Gull?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, det var litt klønete formulert. Som diamant kunne han komme inn i loungen ved ankomst. Som gull ville man kommet inn i Miami og København hvis man reiser videre til Oslo.
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig kjekt å høre.:) ja gjengen her er fantastisk, og inkluderende!





    Så i dag er det søndag. Hvorfor må jeg hjem:( hvorfor bestilte jeg ikke lengre:(
    Hadde jeg visst det skulle gå så fint å reise alene hadde jeg vært her lengre, men det kunne jeg jo ikke vite. Men det vet jeg til neste gang:cool:

    I går var det forferdelig øs pøs regnvær. Jeg dro derfor Aventura Mall. Kjøpte meg en pretzel:

    [​IMG]

    Disse pretzelene fra Aunt aunnie er VANVITTIG gode.

    Så jeg trasket litt rundt der. Så på biler dom var utstilt:
    [​IMG]

    Kjøpte meg lunsj på Five guys. Det var helt utrolig god hamburger.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Kom en sviklukt fra bankkortet i dag ...
    [​IMG]


    Så tok jeg busse hjem igjen. Tok den ned til Washington St. Var usikker på hvor jeg skulle spise i dag. Om jeg skulle spandere meg et luksusmåltid eller et nesten-luksusmåltid.
    Så ble et nesten-luksusmåltid. Eller blir feil å si luksusmåltid når man ser bildene, men denne restaurante jeg ente opp med er ranket som nr19 av 800 restauranter på Miami Beach. Argentinsk og heter La Parilla Liberty. Ingenting på SB er billig, men jeg overlevde i dag. En 400gram new york steak. Tenkte, "oi da må det være mye fett." Nope. Tror jeg skjærte vekk ca 30g bare, og endte opp med å rulle ut døren.
    Brødet jeg fikk til før maten var og gratis så det var overraskende.

    Her har visst flere argentinske spillere vært og.:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Noe fancy var det ikke. Men så lenge maten er kjempegod gjør det ingenting!


    Bling bling
    [​IMG]

    Miami by night:
    [​IMG]


    Så nå nytes siste frokost for denne gang:
    [​IMG]


    Så nå er det snart utsjekk.

    Jeg har kanskje ikke gjort så mye kjempespennende, men sånn turistgreier tar jeg neste gang. Når det er fint vær.

    Kanskje like greit jeg skal hjem i dag, mtp jeg har blitt potta syk. Fikk vondt på 1-2-3 i halsen i går, og på 4-5-6 var jeg tett i nesen. Typisk. Tror det var minusgrader på bussen i går til Aventura Mall. Satt og frøs i 40min.:rolleyes:

    Dårlig. Første hotellet jeg har vært på som ikke lar meg sjekke ut litt senere (1 time senere)
     
    Last edited: 04. juni 2017
    Baldrick, geddi, RoadKing and 12 others like this.
  14. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært fantastisk å følge deg på tur! Dette gikk jo strålende, og nå er du klar for nye eventyr i framtiden...

    God tur hjem!
     
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Øyh, unge mann, du må ikke skjære bort fettet, det er (for de fleste kjøtttypers vedkommende) ekstra god smak der! - og når du lærer deg å ta med en liten fettbit sammen med kjøttbiten du putter i munnen, vil du oppleve at kjøttet: føles mørere, er mindre tørt (viktig) og rett og slett mer smaksrik.
     
    geddi, krs1507, miura and 2 others like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Ta en tur på et apotek og kjøp noe som hjelper deg, de har definitivt noe som hjelper så du får en rolig natt på flyet.
    De har sikkert noe på flyplassen også ..

    Jeg har alltid med meg noe sånt hjem
     
    Chrisbgg liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Bra tips.
    Mye på feks. CVS som funker. Bare ikke ta for mye av det, der er ikke så sunt alt sammen..
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var god stemning!! Veldig hyggelig å få være med på tur! Ligger en del arbeid bak disse reisebrevene!!:)

    God tur hjem og husk noe bilder på veien! Vi digger bilder:):p:D
     
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som du har kost deg bra, og har en snill reisekasse på denne turen.

    Det gir deg valgmuligheter og kan gjøre turen behagelig, men ikke nødvendigvis bedre.

    Håper du på framtidige eventyr også tester å reise med ryggsekk. Ved å variere reisestil og miljø vil du møte ulike mennesker, få forskjellige opplevelser og skape gode minner.
     
    Last edited: 04. juni 2017
    Henrik liker dette
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for at du skriver et flott levende reisebrev. Må si meg helt enig med deg at burgerene på Five Guys er blant verdens beste.
    De har også etablert seg i enkelte andre land. Reiser selv i en mix av familie, venner og egen ferie. Alt har sine fordeler og ulemper. Er sikker på at den friheten du nå har opplevd i Miami gjør at du kaster deg ut på nye soloreiser. Følger du aktivt med på dette forumet får du flotte reisetips og ikke minst er medlemmene svært rause med å dele gode reisedeal som dukker opp. Ønsker deg en flott hjemreise. Gleder meg til å følge deg videre ut i verden. Syntes du skal gå gå for noen dager i Hong Kong på din neste reise som flere andre også har nevnt. Der har ofte SAS gode priser.
     
    watchaddicted and Eddie47 like this.

Del denne siden