Fra regnbyen til solskinn staten - ikke live lengre

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sikiduck, 31. mai 2017.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    ... tenker forkjølelsen får gode vekstforhold når du kommer hjem, her har sommeren virkelig kommet ... 10-14 grader og regn ... god tur hjem
     
    Sikiduck and watchaddicted like this.
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som om du har hatt en flott tur så langt, fint å se at det gikk så bra å reise alene.
    Kjedelig å pådra seg forkjølelse, men de har mye saker som funker i utlandet så sikkert greit å ta en liten tur innom et passende sted og få litt for hals og nese før du skal fly hjemover. God tur hjem :)
     
    Sikiduck liker dette
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært flott å følge deg på tur.

    Må begynne å planlegge roadtrip Los Angeles - San Fran - Sacramento - Reno - Yosemite - Las Vegas - Los Angeles. Skal forsøke å være like flink som deg med daglige oppdateringer.
     
    Sikiduck liker dette
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    @Sikiduck
    Dette var vel bare starten? Neste gang reiser du til langt mer spennende steder enn Miami. Ganger du Miami med 10, får du San Diego. Enda penere, renere, hyggeligere mennesker og ingenting slår syd Californias stemning. For ikke å glemme at byen er også mye tryggere.

    San Francisco er også en by som må oppleves.

    Eller hva med Texas? Oppleve southern hospitality. I Texas er det vanskelig å ikke få venner. Alle folk hilser på fremmede i Texas, og når de hører du er utlending blir de nysgjerrige og på hvem du er og hvorfor du har kommet for å besøke dem. They take you right in. Det er nesten pinlig for en beskjeden nordmann hvor gjestfrie de er. San Antonio og Austin er mine favoritt byer i Texas.

    USA er full av utrolig spennende byer og steder. USA har alt og noe for alle.
    Lykke til med planleggingen av neste reise! :)
     
    Baldrick, Sikiduck and Eddie47 like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er helt rett .... jeg har vært i USA flere ganger både på jobb og ferie og jeg koser meg hver gang.

    Nesten alle steder blir du mottatt som en venn de har ventet lenge på.
    Du kan plutselig bli overrasket over steder du bare må besøke.
    Langs en ensformig veg i Nebraska (like etter tidssonegrensen) dukket skiltet til dette stedet opp
    http://olesbiggame.com/ og da er det jo bare å stoppe og møte isbjørnen.

    Håper du er kommet trygt hjem og forkjølelsen er bedre!
     
  6. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Håper dere ikke trodde jeg har omkommet. o_O:D Jeg lever i beste velgående.

    Har bare vært så mye tilbake til eksamen og alt.

    Før jeg skyter inn siste oppdatering vil jeg bare si tusen takk for alle støte jeg har fått fra dere som har kommentert, fulgt med, og liket i denne tråden, og den andre tråden jeg hadde/har om "reise alene til usa går dette bra da." Det var den tråden som gjorde at jeg bestemte meg for å dra. Jeg hadde kanskje ikke reist uten støtten og alle hobbypsykolog-svarene som kom inn. Setter kjempestor pris på det.

    Setter veldig stor pris på alle som har vært med meg på reisen. Har ikke følt meg alene ett sekund. Har vært så utrolig trivelig og legge inn oppdateringer her under reisen, sett alle hyggelige kommentarer, anbefalinger til steder/mat osv. Ikke minst dem som har kommentert at dem liker oppsettet av reisebrevet. Flere har skrevet her at de har blitt rørt, det er jo helt utrolig. Jeg blir rørt selv når jeg leser sånt!
    For en herlig og inkluderende gjeng, som har støttet meg - ( nesten) mer enn familien min har ...:rolleyes: For det var jo HERLIG å reise alene. Herregud så digg. Kunne jo spise, gjøre, gå, drive med akkurat hva jeg ville. Ville jeg ligge naken i hotellsengen og spise pizza, eller dra ut på utforskning, ikke minst bruke så lang tid i butikker som jeg ville - så kunne jeg gjøre det med frihet. Dette her må gjøres flere ganger. Spørs om responsen her blir like bra da på mitt neste reisebrev:p Og ja, neste reisebrev blir det. Spørs når. Klarer kanskje skvise inn noe i høst.


    Men ja. Tusen takk for all megahyggelig respons og alle som har fulgt med meg på denne første alene-tur-reisen min. Fantastisk å vite at man har støtte her inne. Herlig å ha lest kommentarer her på kvelden etter jeg har vært ute i Miami by. Kjempehyggelig å høre at dere likte oppsettet, bildene, at jeg klarte å friste dere.:) Som en kiddo på 21 som ikke har allverdens lyspunkt i hverdagen, var dette utrolig herlig. Tusen takk for fulget!

    Her kommer siste oppdatering fra hjemveien. Jeg leste dere ville ha :p



    Siste frokost nytes fra Hilton hotellet og Miami:
    [​IMG]


    Fikk tatt meg en tur på beachen endelig. Noen fete biler utenfor W hotellet.:
    [​IMG]

    ^ Panda :D

    Overskyet ja. Men gjett da. Lå i ca 40-50min, uten solkrem, overskyet. Jeg ble solbrent ... og er ikke noe hvit fra før ... haha helt utrolig. Solbrent i overskyet vær. Det har skjedd før her i florida men blir like overrasket hver gang!
    Så godt og varmt vann!!

    [​IMG]

    The Gates:
    [​IMG]


    Planen var å ta buss til flyplassen men busstoppet den gikk fra, forvirret meg såå misset den. Da ble det Uber. Det var like greit, for da fikk jeg kjøpt med meg en Absolut Vodka flaske der det står Miami på, noe som var veldig gøy.


    Spanderte meg en LUX:

    [​IMG]

    Trist å kjøre til flyplassen ... savner store bygninger.

    [​IMG]

    Bilen. Var artig og gå ut der foran alle som sto her ved utgangen, som stirra på meg og lurte på hva allverden for et menneske jeg var som kom ut av sånn doning. :cool:

    [​IMG]


    PLUS hjem. Dette var stas. Ikke hatt slik lapp før eller stått i business-køen.:cool:

    [​IMG]

    Jeg kom fremst i køen og ventet på min tur, da fra SIDEN kom det to russere eller noe slikt, en dame på 30 i sine Puma-sko og LV veske, og mann på 50-60 med solbrillene sine på. De stilte seg ved siden av meg. Utenfor køen, mens det sto folk bak meg. Kom til å klikke hvis de skulle snike foran meg nå. Men heldigvis gjorde de ikke det.

    Må ha vært noen nyrike russere som tror de kan gjøre det de vil. Gtfo sier bare jeg, ikke ødelegg min priority checkin.

    [​IMG]


    Planen var å spise på Burgerking på MIA. Burgeren der er helt unik og HELT forskjellig fra andre burgerking sjapper og andre fastfood. Den er helt vanvittig god og skulle tro du spiste en burger på en luksusrestaurant. Dere må prøve den ut, virkelig.
    Men når jeg søkte på dining på flyplassen og sjekket oversikt over spisesteder fant jeg den ikke. Så tenkte den var lagt ned :(
    Spiste inntørka på McDonald. Skuffende.

    Kommer hjem, sjekker airport map og ser den ligger borte ved terminalen til BA :(
    Hvorfor kom den ikke opp når jeg søkte eller sjekket oversikt over spisesteder på hele flyplassen :( snufs!!

    Men men. På flyet nå.
    Veldig god plass!:

    [​IMG]

    Men den fotstøtten var ikke særlig imponerende. Altfor liten jo.


    Sees Miami:(
    [​IMG]


    Dette pleddet var godt.

    [​IMG]


    Nå er det middag!! Biff fajitas. Skjønte ikke helt hvordan det var fajitas men. Biff var det.
    [​IMG]


    Ordentlig bestikk?? Dåner:eek:
    [​IMG]

    Mmm dette var godt. Jeg lurer på om GO fikk samme maten.

    [​IMG]



    Måtte ha meg litt snacks. Det var filmtid.:cool:
    [​IMG]

    [​IMG]



    Forresten. Hadde en fyr ved siden av. En svenske. Herregud så krise det var.
    For det første følte jeg at jeg ikke ville plage fyren når jeg skulle ut fra setet mitt. Men jeez kan ikke sitte i ro i 8:55 timer. Har ikke ADHA, men hadde ikke tatt ned BOSEne eller iPaden, eller nesesprayen, eller smertestillende ...o_O

    Men han fyren. Han nøs rett ut i luften. RETT UT. ATSJO. Fyfaen tenkte jeg, er det mulig. Hvem nyser rett ut i luften?? Stakkars folket foran han og RESTEN AV FLYET. Ikke bare EN gang men TO. For en ekling. Visste ikke om jeg skulle le eller hva.

    Men tror jeg fikk tatt hevn, når jeg spiste tomaten fra middagen skulle jeg bite halve, og da sprutet det tomatsaft bort i ansiktet hans. Tror jeg. Han tørket seg i ansiktet godt i hvertfall .. hehe ops.

    Når jeg spurte andre gang om å komme ut og jeg kom tilbake, var han flyttet seg på et ledig sete lengre bak. Takk og pris. Han skulle jo sove hele tiden og hadde sovnet før flyet hadde lettet. Men det var digg. Hadde da ledig sete ved siden av meg i ca 6 timer og kunne gå ut og inn så ofte jeg vil. Hadde dødd uten mtp jeg ikke var frisk.

    Litt rart når jeg valgte sete ved innsjekk så var nesten ingen seter ledig men når jeg kom inn på flyet så var det minst 8 seter ledig ... seter som ikke var ledig ved innsjekk. Hvorfor moser SAS folk sammen??


    Ikke lenge igjeeen ..
    [​IMG]


    Nå var det frokost. Følte jeg så solen nettopp for sånn 3 timer siden, så var det mørkt når jeg åpnet opp vinduet igjen ...

    [​IMG]

    Litt rar frokost. To skinke og ostebiter, et HALVT egg? :/ men god yoghurt da.

    Satt mett hele flyturen så var ikke akkurat sulten ... :p
    (Fikk spist en inntørka McDonald burger på MIA. )


    Så var det landing i CPH. Er dette et antikkfly fra SAS??

    [​IMG]






    SÅ, det var slutten av dette reisebrevet. Føler det ble svært langt, kanskje det er bedrageri siden jeg har skrevet og ordnet alt dette på telefonen .. hjelpes. En treningsøkt i seg selv det.

    Jeg HÅPER dere likte reisebrevet og igjen så tusen hjertelig for all støtten jeg har fått. Alle kjempehyggelige svar og tilbakemeldinger. Turen var HERLIG! Jeg savner ut og reise alene allerede!! :p

    Kjempekjekt å høre at folk ble rørt og alt. Much appreciated.


    Så over og ut, kaffeklut. Håper jeg ser dere igjen til mitt neste reisebrev og at dere følger med det like tett som dette. :) Det har i hvertfall vært veldig gøy å ha dere med på laget. Er som om jeg kjenner dere alle, sykt rart haha men kjekt.

    Takk for meg for denne gang. Siki og MIA ut. :cool::)

    Edit: hehe luksusproblem, måtte ta vekk et bilde siden er begrensning på 20 bilder per innlegg :confused:
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kjempebra! Blir aldri for mange reisebrev :)
     
    Sikiduck liker dette
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Supert reisebrev , takk for følget og god (neste ) tur :D:D:D:D
     
    Sikiduck liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for supert reisebrev! Gøy å lese om erfaringene til en som ikke bare reiser i Biz og F :p
     
    Sikiduck liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vurdere også å bruke samme hotellet som deg, pga grei standar, senralt nok og , men venter nok med å booke noe før etter sommerferien.
    Gøy å følge deg på turen.
     
    Sikiduck liker dette
  11. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Prima vare! Takk for turen.

    En tur tilbake til USA blir ikke mindre fristende av dette.
     
    Sikiduck liker dette
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for strålende rapport!

    Hadde jeg hatt gi-bort gull igjen å gi, skulle du faen med fått det! Gleder meg å lese om en nyfrelst singelreiser!

    Noen EBD må steppe up og gi denne unge mannen EBG, føler dette er hva gi-bort er skapt for!

    C
     
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Genialt reisebrev: Bilete og kommentarar og små historier undervegs i ein fin-fin kombo :)

    Måtte du få skvisa inn ei ny reise om ikkje altfor lenge! Hugs, du kan då ikkje la oss gå for lut og kaldt vatn her utan reisebrev! :D
     
    Sikiduck liker dette
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Lol! Føler med deg når det kommer til nysing.. hva er det som får folk til å holde på slik!????

    Forøvrig tusen takk for utmerket reisebrev @Sikiduck !! Har kost meg skikkelig:):cool::D
     
    Sikiduck liker dette
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk alle. :) :D
    Spørs når det blir tur neste gang. Som student og vikar så er det ikke så lett, men herregud så mye lettere når man er singel. Tenkte høst, kanskje desember. Får se. Tenkte litt Hong Kong eller Shanghai men. :)

    Anbefaler lett hotellet. Mye hotell for pengene. Takk for følget!
    Haha, tusen takk, svært snilt å si, gull det hadde vært noe. :)
     
    Last edited: 09. juni 2017
    Fredrik81 liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Snakk om å bli frelst!

    Velkommen i klubben til de gale :)
     
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem igjen og takk for ett fint reisebrev. Godt å høre du hadde en flott tur alene og at det frister til gjentakelse :)
     
    Sikiduck liker dette
  18. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er OY-KBO, 11 år gammel A319 i retro-livery, dragedesignet.
     

Del denne siden