Fredag 5 juni - DET ER HELG FOR F***!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 05. juni 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens flybilde kommer ikke fra 5 juni en gang for noen år siden, men juli 2011. LCY-LUX med F50 fra Cityjet flydd av VLM. Siste gang jeg fløy F50. SAS pensjonerte vel sine året i forveien. En veldig flott maskin synes jeg, selv om den bråkte skikkelig. Ellers hører det med til historien at jeg hadde gjort en feil i booking av leiebil (eller ikke fulgt så nøye med), så vi var 3 høye ungdommer som fikk ut en Fiat 500 som vi skulle kjøre fra LUX til Amneville i Frankrike. Noen interessante timer for å si det mildt, men hva gjør man ikke for å få med seg en metallica-konsert i gokk :rolleyes:

upload_2020-6-5_7-54-32.png

Ha det kjekt :)

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann godtfolk

Det ble fredag igjen, i den siste av årets korte uker, ja iallefall frem til jul.
    Her skal det jobbes iherdig fram mot kvelden, hvor hjemmebrygget ipa skal prøves og kanskje litt potetgull og voldelig serie (fruen er borte) på tv.

Regnstormen denne helgen har allerede begynt å gi liv fra seg i form av kraftige vinder rundt hushjørnene.

Det er forøvrig nedtelling, på denne tid om en uke sitter vi på fly. Masker og ingen service får så være.

Adrian E, Earl, Arvid1410 and 7 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Oj sann, Otto du slo meg. Hæppi fredag :)

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Moderator, kan du bare slette denne tråden? @OttoL slo meg på målstreken. Dessuten har han flybilde, det har ikke jeg :(

holmen and drsyk like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

Helgen står på tur, amptert nok en gang, med fredags beredskaps vakt, men den nye sangen :

Gjør underverk for stemningen.

Er det lov å si en savner å fly, men samtidig ingen bobler, kaviar eller annen snacks i luften, da er borte bra, hjemme best, konseptet i vater.

Ha en super helg :)

Earl, Calling, Arvid1410 and 11 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,408
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra osl. Førti minutter igjen til første flytur siden februar.

Det var så stille og folketomt på flyplassen først at jeg fikk en "begynnelsen på en skrekk/zombiefilm-følelse". Men etter sikkerhetskontrollen var det mye folk og her virker det nesten normalt.

Ha en god fredag og helg! Screenshot_20200605-091623_Gallery.jpg

Last edited: 05. juni 2020
    Eddie47, Earl, Calling and 11 others like this.
  7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Trondheim
    Sol fra blå himmel - hytta venter etter jobb....der venter deilig, kjØLig drikke i form av Austmann pils og Fernet :D:D
    Ahhhhhh :):):):)

Ha en nydelig fredag :):):)

Eddie47, Earl, Arvid1410 and 10 others like this.
  8. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen!

Solen skinner og det er straks helg! Må en snartur på polferd og annen handling (øl) for å sikre reservene inn i helgen. Ellers er planen å få til en fjelltur for å få litt sjelefred. Om været er på plass er det mulig det blir overnatting i hengekøye.

Ha en strålende fredag!

9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

Legebesøket i går ledet kjøreforbud og 50% sykemelding de neste to mnd. Men fikk samtidig litt krutt til å kunne svare "ja" til samboeren når hun spør "er du blind, eller?" når jeg leter etter noe men ikke finner det :D
    Uansett, legen har bedt om fast track til sykehus, så får vi se om fast tracken er åpent eller ei. Hjelper ikke å vifte med fargede kort i helsevesenet, men visse ICD10 koder og litt peking på tidligere forløp hjelper forhåpentlig.
    Forrige episoden med dette gikk en tur til HK i vasken, håper jeg klarer å styre fri for kanseleringer i tillegg til alle koronarelaterte kanseleringer som jeg har fra før. Men helsen har usnsett prioritet over flyglede.

I annet nytt, for de kortreiste turer, så har endelig min "øltermos" ankommet. En snasen liten sak som jeg bare fyller opp med øl fra fat hjemme, tar en tur oppi skogen, henger opp hengekøyen og nyter kald og fersktappet øl mens jeg dingler med utsikt (selv om det for tiden er litt "tåkete" pga ovennevnte) over Trondheim. Kan leve med slikt.

Ha en flott helg!

Eddie47, Earl, Arvid1410 and 8 others like this.
  10. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen,

Møtehelvete og både Skype & Teams kludrer det til i dag, akkurat nå kommer jeg ikke inn på et Teams møte som startet kl.1100, gir opp og skriver heller her, det kalles prioritering.

Dessuten er det snart lunch.

Hyttetur med noen kompiser i helga, kan bli artig. Fiske litt, konsumere litt øl og sikkert litt sterkere og edlere dråper også, bålkaffe og ikke minst løse verdensproblemer over en lav sko.

Ha en fin helg!

Edit; også fikk jeg lønn i dag hvor de har prestert å trekke meg 20 dager såkalt kantintrekk selv om jeg ikke har vært fysisk på jobb siden midten av mars. Samme skjedde forrige gang også. Ikke store beløpet men ganske irriterende!

Eddie47, Earl, Arvid1410 and 5 others like this.
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg slo de like godt sammen jeg :)

RoadKing, Arvid1410, OttoL and 2 others like this.
  12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag, snart helg heldigvis!

Har vært en tur og kjøpt inn masker til sommerens kortflydde ferie, så da er i alle fall det på plass

Eddie47, Arvid1410, Avixlo and 2 others like this.
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God bedring! 50% sm tilsier at du kan velge halv dau eller halv levende, en fot i graven eller en fot i himmelen, men for å si det sånn, så er det bedre prognose enn 100% sykemelding :rolleyes: (Tørr fredags humor på topp i mangel på fly reiser :()

Eddie47 and Arvid1410 like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    God helg fra OSL. Flytørken er endelig over!

Eddie47, Earl, holmen and 3 others like this.
  15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Jessheim. Her er i alle fall ikke været noe å skryte av. Ikke formen heller for å være ærlig. Ble visst litt for ivrig til å "smake" :rolleyes: under DN's digitale vinkurs om Riesling i går kveld (men godt var det i alle fall).

Helga skal tilbringes i filialen, der jeg jobber med utvidelse av terrasse med blomsterkasse og et aldri så "lite" putekasse prosjekt (lite er om mulig en større underdrivelse enn "smake" ovenfor, for den putekassa blir den største jeg har sett. Sånn går det når det ikke er mulig å få kjøpt noe stort nok... Vel, det var i alle fall en strålende unnskyldning for innkjøp av noe nytt elektroverktøy (både Fein sag og Bosch blue bor-/skrumaskin), noe som selvfølgelig gav omsetning på AmEx'en :D

Ønsker alle en riktig strålende helg

Eddie47, Earl, holmen and 3 others like this.
  16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Mandal også.

Her titter sola frem igjen etter ett svært vått døgn og det betyr at det nok blir en sykkeltur inn til sentrum om noen timer for om mulig å ta seg ett par velfortjente (?) pils. Og når vi først snakker om været så er det vel få her ombord som er like glade for at det har sluttet å regne som klatrerne vi har leid inn til diverse oppgaver.
    De hjelper oss bl.a. med å skifte batterier på våre Aircraft (!) Warning Lights i toppen av benene på riggen og der oppe er det mildt sagt luftig!
    Deler ett bilde som jeg fikk av en av klatrerne tidligere i dag som viser utsikten fra drøye 200 meter. Legg spesielt merke til kollegaen hans på vei opp...

Ha en fortsatt fortreffelig fredag.

P5300022.JPG

17. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Helsike, blir uvel bare av å se på han klatreren, er ikke redd spesielt mye ting & tang, men kan av en eller annen grunn ikke fordra høyder, slenger inn et bilde av en sjelden gjest her, Kongeskipet på nordadgående nå i Karmsundet:
    Kongeskipet.jpg
    Nå logger jeg av jobbmailen og stikker på "guttetur" ikke så langt herfra, må innom butikken å bunkre litt bare...

18. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagskveld fra hovedstaden.
    Det er grått og vått utenfor, og meterologen sier at morgendagen kan bli enda våtere. Enda godt man ikke har noen større uteaktiviter planlagt i helgen, men samtidig så betyr vel innevær at man må ta unna litt husarbeid som har blitt utsatt med unnskyldningen at det har vært for fint vær til å holde på innendørs i det siste o_O

Får se hva helgen bringer, først skal man ta en skål for at det er fredagskveld. Nyt kvelden :)

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Litt grått på solkysten i kveld .. men «det blir likar i mårra»
    BF194BC1-2F2C-4042-86FD-CDA2520C6E95.jpeg

Sonictravel, Kristian and holmen like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Ååå de går likar no :)

holmen liker dette

Del denne siden