Endelig fredag! Litt intens jobbing fra hjemmekontoret før vesla skal hentes idet storefri starter. Deretter går turen rett opp til OSL for innsjekking OSL-CPH-HAM og en helg med venner, konsert for fruen og vesla (men konserten har jo blitt utsatt til april 2023???) og Mini-Wunderland for min del. Får håpe at shoppingen ikke bruker opp alle 11 kolli vi kan ta med oss... Greit å slippe hurtigtest før avreise og deretter innreisetesting. Luca er klargjort og inneholder all nødvendig informasjon for å ta seg en tur på restaurant, Starbucks eller lignende etablissementer. T-142 for LIS/AGP
God morgen fra hovedstaden. Barnevaktuken er i ferd med å avsluttes. Hyggelig, morsomt og uvant, etter to år som alle skulle skjermes mot alle. Neste uke tror vi fortsatt på Granca, etter ørten kanselleringer/ombookinger/utsettelser må vi prøve å være optimister denne gang. Ha en fin fredag, og trivelige reiser!
God morgen fra hjemmekontoret, i dag starter OL I dag blir det teams maraton før det blir reprise av OL åpningen til middag. T14 Vinterferien og Florida Ha en strålende fredag og et godt kommende OL, la oss krysse fingrene for mange Norske medaljer og ingen flere positive tester for våre utøvere.
Gudd mauring fra Trondheim Lett puddersnø og nydelige sykkelforhold siden all puddersnøen blåste vekk i natt Dagen bringer jobb og deretter blir det rett hjem i soffen for R&R ikveld. Kidsa har håndballkamp-helg, så ingen hyttetur Minstemann kunne i går proklamere at han ville ha sushi i kveld....."så kan du få deg en champagne pappa"..... Guten bli han !! Ha en sprudlende fredag
Værtrøbbel på Gardermoen: Ingen fly får ta av – Det er en veldig spesiell værsituasjon, det er ekstremt glatt på utearealet på Gardermoen, sier kommunikasjonssjef i Avinor Cathrine Framholt. Hun understreker at forholdene på rullebanen er fine og fly kan lande, men at ingen fly får ta av. Det påvirker alle flyavgangene. – Problemet er frost i bakken og at det regner. Det er et værfenomen som at det er helt umulig å bevege seg ute. Vi prøver å få driften til å gå, men det er ikke forsvarlig å ta av, sier Framholt. Det uklart hvor lenge situasjonen varer og det kan påvirke andre flyplasser. – Vi oppfordrer passasjerer som skal ut og reise til å møte til vanlig ti d og følge informasjon fra flyselskapet, sier hun.
God morgen fra solkysten .. snart blå himmel og sol .. Plutselig skal gjemmekontoret avvikles og når barna er syke (testet negativt) så må besteforeldre trå til .. og selvsagt er svaret ja! Ha en god reisedag .. snart hyttetur!
Goooooooooooooooooooooood morgen!!!!! Nå ventes bare en kos og hygge helg, og noen timer slave drift. Venter spent på brev ifra kommune overlegen i Asker og Bærum(slave drift i begge kommunene, etter sammenslåing av kommuner, og Asker kommune leier tjenester ifra Blærum kommune) om når offisielt Covid er ikke en samfunns kritisk og smittsom sykdom lenger. Å DET SKAL BLI FÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSTTTTTTTTTT, tror må få tak i en KRUG ila neste uke. Ha en super helg folkens
I dag bærer det avgårde nordover til BOO. Ser foreløpig ut til at bolaget gir meg soft block på nødutgang på det som ser ut til å bli en nokså full flyvning. Noen som vet om det fortsatt serveres bobler i innenriksloungen eller var det bare et kortvarig stunt? Synes det godt kunne bli en del av sortimentet. Ønsker alle en strålende helg!
God morgen fra hjemmekontoret i Oslo. Her er dagens første møter alt unnagjort og det er tid til litt planlegging av påskeferie, med dagens situasjon begynner det å gå opp for meg at det muligens skal bli mulig å reise igjen, forutsatt at ikke alt flyvende personell blir sjuke da.
God morgen, ukens siste (forhåpentligvis) besøk på kontoret. Se om det finnes noen gode muligheter for business, så blir det etterhvert helg. Den består muligens av å lokalisere noe mer ved...
God morgen fra godstolen. Virker som coviden holder på å miste grepet heldigvis, synes en uke med driten er nok. Kansellerte flygningen med Flyr via chat og pengene (skatter og avgifter) var tilbake på kortet dagen etterpå. Smidig. Ellers lite å melde. Håper USA gir etter og sier at innreisetesting blir unødvendig fremover, det gjør ting litt lettere/billigere. Vet at jeg selv kun trenger en erklæring for ferdigsmittet, men jeg reiser jo ikke alene. Ha en flott dag!
God formiddag fra en rolig Morgen på jobb. Opplæring i dag, så da er det bare å lene seg tilbake og kritisere fra godstolen @Sunnfjordingen : Hadde ANA F, mistet fikk Eva, mistet. Fikk Asiana, mistet, fikk ANA C Thai ned til Australia og Asiana hjem, og måtte kansellere pga innreise…. mye jobb og lite flyving
God morgen fra jobb i Oslo sentrum, hvor all snøen som kom har blitt til slaps og gris. Fikk et støkk da jeg våknet og leste at OSL var stengt pga glatte rullebaner. Men ser ut til at forsinkelsene snart er tatt inn og fly tar av derfra igjen omtrent på riktige tider. Da blir det England igjen utpå ettermiddagen God helg, når den kommer, alle!
God morgen fra R-709! (Eller hvordan man nå skriver tognummer, er ikke vant med det) Vinterlandskapet farer forbi idet vi nærmer oss Bø. Lunch er ordnet av Espresso house og courtesy of Amex, men spørs om man trenger ytterligere påfyll før endestasjon kl 1730. Nice med lounge on the go, men det var litt lite mat… God benplass og ca 50% belegg foreløpig. Må si at Bose gir enda mer valuta for pengene i en togkupé enn i en trykkabin, gid jeg hadde et slikt når man tok toget som vernepliktig for lenge, lenge siden!
Finnes et gammel jungelord om at takeoff er valgfritt, landing er obligatorisk. God formiddag fra meg og kaffen i Lillestrøm. Det er fredag, så må jobbe litt igjen før det er helg.
Ang gjennomg¨ått covid og reise til USA If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel). Er det typisk fastlegen som skriver en slik cleared to travel statement? Eller hvem bør jeg henvende meg til?
https://www.nettavisen.no/jens-stol...-mot-stortingsflertallets-vilje/o/5-95-385069 Lykke til med Norge AS.................
God fredag, kun en uke igjen til kongens by skal erobres! Helga går nok fort, selv om det er et usannsynlig møkkavær her på Romerike. Ønsker alle en suveren fredag!