Fredag fra Cozumel

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 12. nov 2021.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,982
    Bonuspoeng:
    183
    I dag tok vi turen over til øya Cozumel og snorklet der. Revet der var ganske ordinært etter min smak, men sjømaten var ikke noe å klage på da :)

IMG_20211110_182842-01.jpeg

Så bærer det hjemover til kontoret, må stå opp kl 05:00 slik at jeg ikke ser ut som en zombie på webinaret kl 12:00 Norsk tid. På en måte hadde det vært bedre å være i Thailand der møter hadde vært kl 18:00, men livet i Mexico er verd det :cool:

IMG_20211110_125540-01.jpeg

Xflipper, Earl, Flymunda and 23 others like this.
  2. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,405
    Bonuspoeng:
    183
    God mårnings fra Bangkok.
    I går ble det forflytning til nytt hotell, Carlton Sukhuvmit. Bra saker.
    Ellers ble det besøk på Octave Roof-top for et par drinker. Dagens første plan er Terminal21.
    Ha en glitrende flott fredag.

40E76A52-8186-461A-8A4D-7FCB871EC8A0.jpeg 644F574C-9D1D-4626-B9A8-34E03C5B8191.jpeg

Xflipper, Earl, Flymunda and 24 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua på Kastrup.

Thai Airways fraktet meg og totalt 13 andre passasjerer direkte fra Phuket til København. Heldigvis for de skulle det være omtrent fullt fly tilbake. Ingen tvil om at jeg fløy feil vei, men siden jeg kun hadde økonomibillett på denne spontanturen var det jo behagelig med god plass.

Jeg spurte om oppgradering, men det skulle de ha 65.000 bath for. Nei takk

Noe spesielt å lande på Kastrup og så var gitteret til connecting flights nede. En sveitser og jeg måtte da ringe flyplassen og be de åpne. Vakta skjønte først ikke hva vi mente, men etter litt nærmere forklaring skulle han få noen til å komme. Det tok 15-20 minutter.

Vel gjennom ny sikkerhetssjekk var det ingen tilstede i passkontrollen og maskinene var avstengt. Da måtte jeg prate med politiet som var der, og han var også svært forundret over at ingen var til stede. Han slapp meg heldigvis inn etter en liten stund.

Tydelig at trafikken ikke er som før ennå :)

Last edited: 12. nov 2021
    Earl, Flymunda, obay and 17 others like this.
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,734
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Gullstua til SAS på OSL!

Godt å endelig være tilbake! Forrige besøk her var 8. mars 2020. Turen går til BER via CPH.

Ha en strålende dag!

Earl, Flymunda, obay and 18 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,868
    Bonuspoeng:
    183
    Kjekt at dei fire fyrste i dagstråden alle er på tur. God morgon frå Sunnfjord. Her er det planleggingsdag i barnehagen, so då vert det ein dag som barnevakt og hushjelp. I morgon fyller minstemann eit år, so då vert da feiring. Ingen handling på TTT i går. Godt vi har ViaTrumf, som kunne sende over nokre poeng.

Xflipper, Earl, Flymunda and 16 others like this.
  6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag og endelig helg.

TTT er over og godt er det. For mye rart en har fått hamstret, men tviler blir matvare mangel selv om Covid`n marsjerer fram om dagen.

T-8 søndags middag på ARN.

Ellers venter barnebursdag
    T-1 har vi lyst til det? Ingen kommentar...

Ha en fin fin dag i luften eller på bakken, og husk munnbind, 1 m avstand og antibact i enhver krik og krok. :)

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,259
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    I dag er dagen for starten på en helgetur til Nederland. Familiebesøk, barbesøk og noen museer står på planen. Gitt at planen ikke blir endret pga det som blir sagt på pressekonferansen der i kveld. Uvanlig å ha en pressekonferanse så kort tid etter forrige, så det lukter ikke så bra. Men, de han kun kunngjort noe en gang med umiddelbar virkning (første lockdown i fjor, presseconferanse kl 17, alle barer osv steng fra kl 18 samme dag - et meget lite populært tiltak), så jeg satser på at helgen blir covidmessig uproblematisk.
    En halv arbeidsdag, så avspasering og tur. Dette blir en bra dag!

8. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i Oslo. Om en uke sitter jeg på flyet til Berlin :)Surrealistisk å tenke på at det blir første utenlandstur (og loungebesøk) siden februar 2020. Håper smittetallene i Tyskland ikke går helt banans den neste uken!

9. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra OSL Loungen:)

LHR på menyen i dag. Startet ikke så bra med en times kø i innsjekking. Folk rasende over å miste fly og å stå i kø. Forsøk på sniking ble slått hardt ned på. SAS eneste operatør med uendelige køer. Hos NAS og Flyr satt de og smilte. Mye negativt rundt SAS i disse dager.

Roer ned med noen bobler og satser på at de er bedre på å fly enn å sjekke inn folk:D

Ha en strålende dag!

10. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,139
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag! Her lades det opp til en travel helg mens man venter i spenning på om CT-reisen som ble reddet på mirakuløst vis i går blir billettert(?) snart. Blir vel en ny runde med kundeservice kjenner jeg SAS rett :D

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ahhhhhhhhhh, husk å ikke inntak for meget med bobler på OSL :D Stakkars folk som mistet fly avgangene sin, hva tenkte de, at det er bare å dukke opp 1 time før avgang:rolleyes:

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK4621 et sted over Belgia. Endelig destination denne helgen er Barcelona og Sitges. Det skal jammen bli deilig med litt varme og sol i ansiktet igjen! For min del er det også første utenlandstur siden februar/mars 2020. (Om man ikke regner med Pyramiden på Svalbard da..) ;)
    Leiebil venter på BCN, så må dessverre drøye med boblene, men får ta det igjen senere.

30B7A8AB-37D9-4291-B5AF-8B6B34CD8530.jpeg

13. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,677
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen. Nyter kaffe i en LH kopp. Gave fra en vennlig purser på en LH flight. Vi ble så imponert over hans gode engelsk at vi måtte si det til han, vennlige som vi er. Han var fra London! Vi rødmet først etterpå! (Men vi hadde jo rett, da :))

Vi har fått det tredje stikket. Tror vi trenger det, T-20 til Berlin og der er det både smitte og koronapass. Håper Angela får skremt dem til å vaksinere seg. Hadde vært kjekt å få gjennomført som planlagt, eks-forloveden vil gjerne ha med seg 4-gangen.

Det ønskes god fredag til alle IFere!

14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,259
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten, flyr med KLM i dag (TRD-AMS). Det er mulig å sjekke inn online, men kan ikke få boardingkort, for man skal vise frem coviddokumentasjon i skranken.
    Har null status og kan velge seter mot betaling eller godta å havne på rad 19.
    Oppgradering til stoler med "bedre benplass" er 80-110kr, oppgradering til et sete i business er 650kr. Nå aner jeg ikke om det da kun blir setet eller om man får "full pakke" (for da kan det være interessant til returen).

... og der kom det inn en melding fra mutteren at det er lekket litt info fra det som kommer på pressekonferansen i kveld og det er at antakelig blir det en variant av lockdown fra og med i morgen kl 19:00. Men det er altså bare rykter, foreløpig. @holmen greit for deg å ta med i vurderingen din også. Jeg oppdaterer fortløpende når jeg får input fra flere kanaler i NL.

15. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    I følge HLN (Belgisk avis), så må butikker og utesteder stenge klokken 19 f.o.m. i morgen. I tillegg til maks besøk av 4 personer, og oppfordring til hjemmekontor.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret!
    Jobber med å spille inn foredrag som skal holdes på en "live" konferanse neste uke. Blir digg å få det ferdig!

Så er det avgårde til OSL for å fly til et snart nedstengt Nederland.. Håper det lar seg gjennomføre likevel.

Ha en fin fredag!

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får kjøpe øl på butikken og sitte på hotellrommet.. :rolleyes:

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    God sen morgen fra midt i riket. Lå lenge i dag da vi ikke var framme før over ett i natt. Ikke bare SAS og Avinor sin skyld, underveis ble det såpeglatt og vi kom til et ulykkessted og ble stående en halv time. På grunn av glatta og vinterdekk uten pigg gikk det dessuten innimellom rett så smått.

Ha en praktfull en :)

Earl, Sunnfjordingen, Kaffen and 10 others like this.
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jøsses er det IF treff på OSL idag? Enkelte har enten bobler eller sitter på gull stua, de status løse på KLM på OSL lougen? :)

PS: Riktig god reise til samtlige, og velkommen hjem @RoadKing

Last edited: 12. nov 2021
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,629
    Bonuspoeng:
    293
    Da tikket et inn kanselleringer fra EVA og Asian på reiser utover i 22.

Det går lett å finne bedre alternativ på United, men nå har den svenske konsulenten satt meg på hold, uten å si fra. Etter at jeg foreslo et par rute alternativ på den første ruten. Må si jeg er dritt stressa over at noen skal snappe Thai biz fra Sydney rett foran nesa mi....

Del denne siden