Fredag Frihelg Ferie og Fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 04. nov 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    En smule prematurt annonserte jeg feriestart i går morges. Virus sesongen har startet så det ble litt velfortjent overtid.

Men nå er det uansett T-1 for nye flyselskap som frakter oss mot Bangkok for en liten titt på storbylivet før AirAsia skal få demonstrere hva ekte lavpris turistklasse er.

Kofferten er pakket, passende vin er lagt til kjøling, så familien får komme på besøk senere i dag. Etter litt velfortjent søvn.

Ha en flott dag, nyt opptakten til helg :)

Flymunda, Earl, Arvid1410 and 11 others like this.
  2. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,405
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bangkok.
    Deilig å være hjemme i kåken her igjen.
    Nå nytes en skvett kaffe mens en surfer på nett og titter ut vinduene. Som dere ser har vi en nydelig dag her.
    Har fullt program hele dagen, så om litt blir det en tur ut mot Latkrabang for brunch.
    Så skal beina masseres på sen eftan og på kveldingen skal vi treffe noen kompiser fra Oslo nede på Monsoon i Soi 8.
    Ha en nydelig fredag :)

C3D51A88-BCB5-484E-AF53-04ECDAE702B0.jpeg

Flymunda, Earl, Arvid1410 and 12 others like this.
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra IST Lounge Miles&Smiles, første gang om morgenen her etter alle korona-tiltak ble fjernet, litt mer mat å velge i nå. Akkurat fått gate, som vanlig lengst ute på en pir til Oslo, men med god tid gjør det ikke noe å få bevegd seg litt før 4 timer i øko-seter.

Flymunda, Earl, kjeeli and 11 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra frokostbordet.
    Det er fredag! Og etter en uke med mye jobb og annet opplegg, så skal det bli deilig med helg. Men først noen timer på kontoret.

Må også få tak i noen hos EVA, for de har tullet til en reise i juni. Fikk melding om endring av reise, der ny flight nr to går før flight nr en ankommer. Begge er med EVA. Tenkte at det er noe de kommer til å fikse, siden de har booket oss om en gang allerede. Men, i går fikk jeg epost fra dem, om at det er an "anomaly" i våre billetter (no shit!) og at jeg må ta kontakt med SAS EuroBonus, for de må fikse billettene.. Kan de ikke bare fikse det selv? Blæ.

Jaja. Snart helg.

Ha en gøyal fredag, folkens!

Berlioz, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,081
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra t-banen.

Siste skippertak før det blir trening og helg!
    Ha en strålende fredag og god kommende helg alle bonusnisser:)

Berlioz, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt noen slike og alltid blitt henvist til SAS fordi det er dem som er agenten...

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    Kan SAS gjøre noe da?

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,259
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret.
    Her skal det kjøres i gang en workshop, ledet av meg. Så da må jeg bare få unnagjort IF først... Godt å se at folk er på farta!
    Jeg skal bare farte til Moskus i kveld for å høre på en ny LP. Gleder meg!

Ha en flott fredag alle sammen :)

Berlioz, Flymunda, Eddie47 and 10 others like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,664
    Bonuspoeng:
    183
    Fredag, snart helg! Ingen planer annet enn å slappe av og spise og drikke godt, og om jeg får ånden over meg begynne å planlegge litt ifht neste reiser :)

Berlioz, Flymunda, Eddie47 and 9 others like this.
  10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,748
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Natthelg venter, men da er det også langfri om en uke.

Fått "lurt" fruen og en venninne på harrytur i morra. Sender med Amex og handlelapp, så er CT i boks.

Ser Colorline skal kutte ut Color Viking fra ruta Sandefjord-Strømstad- med galopperende matpriser i tillegg til renteøkning, høy strømpris, høy drivstoffpris osv skulle man tro at folk ville oftere til Sverige for å handle ?

Nuvel- satser på prøveribbe og Heineken blir med hjem i morra.

Ha en fin helg

Berlioz, Flymunda, Eddie47 and 10 others like this.
  11. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,139
    Bonuspoeng:
    93
    Godt det snart er helg... mon tro om jeg har funnet Bolagets nyeste sparetiltak... avbestilte to bonusbilletter forrige måned og viser seg at jeg totalt sett har blitt trukket poeng for det. Må være nytt avbestillingsgebyr :p Får håpe diamant-mailen er mer behjelpelig enn telefon (haha...)

Flymunda, Eddie47, Earl and 6 others like this.
  12. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,892
    Bonuspoeng:
    350
    Hallois fra en sjukt full SAS innenlandslounge på OSL. Kun et par ledige plasser ved langbordet foran buffeten. Svipptur til Ålesund i helga for å sjekke utvalget av champis. Polet på Moa har nå 52 slag på lager, så må nok dit en tur

afirm, Flymunda, Calling and 10 others like this.
  13. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag frå Aust-Finnmark!

Om ikkje lenge går turen til to oldtidsbyar, men før den tid står både dette og hint på planen. Sola er framleis synleg bak skyane:
    20221104_121559.jpg

Ha ein fin-fin fredag :)

Berlioz, Flymunda, Calling and 9 others like this.
  14. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    Når nærmaste fastmonterte lyskryss er fleire hundre kilometer unna er ein ekstra påpasseleg med å fortelja kva raudt lys krev av bilisten her i Aust-Finnmark:
    20221104_124238.jpg

Berlioz, Flymunda, Calling and 7 others like this.
  15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Intercontinental Barclay i NY

Været her borte akkurat nå nå er eksepsjonelt varmt for årstiden, dvs sånn middels norsk sommer. Det er i seg selv deilig, men når formålet med turen er den "vanlige" 42.195 meter lange sightseeingen så er dette langt i fra optimalt.

Å ha ferie betyr som vanlig å jobbe fra et annet sted enn (hjemme)kontoret. Jaja, greit å ha noe å drive med når man likevel våkner midt i natta.

Har visst i teorien fått oppgradert romkategori, men klarer ikke helt å se hva oppgraderingen består i. Mulig det er at rommet har to senger i stedet for 1, men det er litt uvisst foreløpig hvilken nytte jeg skal ha av den andre sengen, ettersom jeg er her alene. Foreløpig ikke imponert over de garanterte oppgraderingene som Ambassadør altså.
    Biz på TAP A321 LR over dammen var vel omtrent som forventet, ikke mer eller mindre. Ikke det at jeg savnet wide body følelsen, og spesielt på denne turen da formålet egentlig bare var transport i et bra sete. Føler muligens at servicenivået er noe lavere på narrowbody ettersom det er begrenset med plass til hva de kan ha med, men nå har jeg ikke prøvd TAP biz i widebody, så jeg har ikke helt noe sammenligningsgrunnlag. Foreløpig konklusjon er at selv om SAS ikke er imponerende på Europa så er de langt framme på servicenivå på longhaul i alle fall.

Nå blir det å finne seg en ok frokostbule og etterpå blir det expo og henting av startnummer.

Ha en fortsatt strålende dag!

Kristian, Berlioz, Flymunda and 8 others like this.
  16. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,701
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig å treffe på deg
    Ikke rart det er dårlig med plass når 1 person ofte okkuperer 2 bord og fire sitteplasser.
    God helg folkens!

Calling and Earl like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    SAS kan booke deg om til alle de andre ledige EB reisene... Kanskje....

18. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra LHR T2. Fruen og underskrevne er på en liten lounge-safari og jeg kan melde at champagnen fortsatt er tilgjengelig hos United, men du må be om det - mens proseccoen er utstilt har de gjemt sjampisen i kjøleskapet:p

4F9648B1-7202-43B8-B183-0332BF84DDEB.jpeg image.jpg

Kristian, Flymunda, Calling and 6 others like this.
  19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,120
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Arbeidsuken er slutt, og helgen i gang. På vei til Sommero nå for å teste maten på Ahaan med noen kamerater. Det blir nok en bra start på helgen :)

Nyt kvelden og god helg folkens :)

Kristian, Berlioz, Flymunda and 5 others like this.
  20. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,892
    Bonuspoeng:
    350
    Særs hyggelig å treffe dere også:)

kjeeli liker dette

Del denne siden