Fredag, hjemreise og helg

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 03. des 2021.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra hjemmekontoret, her drar man snart på utreise, i dag er destinasjonen det mørke og kalde nord, Narvik og bursdagsfeiring står på planen.
    Reiser med rødnese rett og slett fordi SAS var 3 gangen så dyr og nesten ikke hadde avganger.
     
    SayWhat, Flymunda, Wiolenze and 15 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hva får man etter 2 timer:

    Dear Traveler,

    Your flight SK0263 Oslo (OSL) - Bergen (BGO) 3 December, with scheduled time of departure 12:50 is delayed to: 13:35, 3 December

    We apologize for this and are doing our utmost to depart as soon as possible.

    Should the delay be longer than 2 hours, we would like to offer you refreshments during your wait. Please contact our ground staff who will assist you further.

    Best Regards,
    SAS
     
    SayWhat, Flymunda, Calling and 3 others like this.
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag. Heimekontor siste dag før helg. I morgon skal madammen på julebord medan eg og ungane skal i 95-årsdag til beste/oldemor. Ho ynskjer seg som dei føregåande åra ei flaske cognac. Jammen er trumfkontoen blitt negativ etter ein bug her om dagen, der det rant inn litt for mykje trumf. Berre vel fire månader att til neste flytur...
     
    SayWhat, Flymunda, Wiolenze and 13 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte at det er akkurat det som skjer med gamle (forum)gubber:rolleyes:
     
    ArthurDent liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Annes harde liv pakket ned i en bag passer både som oppsummering av min uke og som symbol på hverdagen noen lever og noen av oss ønsker seg litt mer av.

    Uansett er det fredag og det går sterke rykter i kjøleskapet om at det er på tide å smake på den selvkomponerte øljulekalenderen snart :)
    831CC044-3DCD-4030-AAF2-986EAF38DFB9.jpeg
     
    SayWhat, Flymunda, Calling and 11 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Anne-dukkens ansikt er en kopi avstøpningen av ansiktet til en fransk 16-åring som ble funnet druknet i Seinen:

    Hjelpen kom altfor sent for den vakre jenta i Paris.

    Livløs ble hun hentet ut av elven Seine og fraktet til likhuset. At det fløt lik i Seinen var ikke helt uvanlig på slutten av 1800-tallet. Men det hørte med til sjeldenhetene at man fant døde som det unge mennesket.

    Den slående vakre kvinnen hadde ingen ting på seg som kunne bevitne hvem hun var. Ut ifra fastheten i huden antok patologen at hun var maks 16 år gammel. Man antok at hun hadde begått selvmord, for hun hverken hadde synlige sår eller blåmerker på kroppen. Patologen var så slått av den unge kvinnens skjønnhet at han sendte bud på en ekspert som kunne ta en avstøpning av ansiktet hennes.
    En fransk kunstner og skulptør ble så grepet av historien om den ukjente kvinnen at han støpte ansiktet hennes i gips som en del av et kunstprosjekt. Utallige kopier ble solgt i Paris, og de ble raskt populære i hele Europa som suvenir fra Paris.
    Ett eksemplar havnet i Norge. I et hjem hvor det vokste opp en norsk jente. Som skulle gifte seg med en dukkemaker. Denne dukkemakeren het Åsmund S. Lærdal, og han skulle introdusere den døde franske jenta for nordmenn og senere folk i hele verden.
    Trolig er ingen annen kvinnes lepper blitt møtt av flere andre lepper gjennom verdenshistorien enn kvinnen som ble hetende «Anne».

    https://www.klikk.no/historie/annefra-vannet-6990179
     
    miura, SayWhat, Flymunda and 15 others like this.
  7. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    God Fredag
    En liten svipptur oppom OSL i dag, Taxi sjåfør for junior som skal hanke inn noen segmenter og samtidig besøke besteforeldre.
    Kanskje du har sittet i nærheten av junior da @Eddie47! han var nok i loungen fra 11-12.

    Fikk med meg et par landinger på vei hjem, Christian Valdemar Viking fra TRD

    osl.jpg

    Og Flyr fra TRD

    osl-3.jpg

    Ønsker alle en fortreffelig helg!
     
    SayWhat, Flymunda, Wiolenze and 14 others like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og der landa dagens første! It’s hope in the hanging snor!

    92C90FF1-01D0-425A-B086-B83CB8BC9F50.jpeg
     
    SayWhat, Flymunda, Calling and 13 others like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra Oslo,

    i kveld går det hjemover til TRD med SK382. Etter mange uregelmessigheter de siste ukene var jeg spent på hvilken type påkjenning SAS skulle ha for oss denne uka. Men nå ser jeg at både SK366 og SK380 til TRD er kansellert og alle passasjerer er flyttet over til oss. Så da slipper vi kanskje mellomlanding i KSU, som SAS syntes var en hyggelig ide forrige uke?

    Denne uka har jeg bodd på TH Vika Atrium. For andre uke på rad ble ikke medlemsfordelene gitt (forskjellige hoteller). Så var jeg også misfornøyd med rommet rettet inn mot atrium (kraftig lys hele natten direkte foran vinduet). Da «klikket» det for meg og jeg sendte en klage til Thon. Reaksjonen må jeg nok si var svært positivt. Alt ble selvsagt beklaget, men agenten kontaktet to hoteller som jeg har booket i fremtida og ba dem om å oppgradere rommet mitt. Nå ser jeg allerede i appen at jeg fikk business room / superior rom de neste to gangene jeg skal bo hos Thon. Men ikke nok det, hotellet ringte meg også og beklaget. Jeg hadde en superhyggelig prat med hotellsjefen og jeg kunne fortelle om alt jeg likte og mislikte med hotellet og Thon generelt. Så ordnet henne en generøs (forsinket) velkomsthilsen til meg og jeg fikk lovet en oppgradering ved neste opphold – bare å ringe henne personlig før jeg kommer. Jeg må si det var både litt uforventet og veldig profesjonelt håndtert av Thon :):):).
     
    SayWhat, Flymunda, Meursalt and 17 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg flyr med Christian Valdemar Viking ..
    D4D4A41E-1427-4EBC-AC64-6B2918BC0113.jpeg
    image.jpg
     
    SayWhat, Flymunda, Calling and 15 others like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Og Anne er også gjort rimelig verdenskjent av Michael Jackson i sangen Smooth Criminal.

    Annie, are you OK?

    http://www.feelnumb.com/2015/01/08/...k-from-michael-jacksons-smooth-criminal-mean/
     
    Calling, Eddie47 and Kristian like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Så var det mat
    AD2C0334-ECEA-431A-A20B-1D53AD889725.jpeg
     
    SayWhat, Flymunda, Calling and 8 others like this.
  13. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv her.
    Det gikk fint! Teststasjon ved D2, der fikk vi med dårlig tid utlevert selvtest for å ta hjemme:)
    Hun ville vite hvilket selskap vi kom med og skulle videre med.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Leste jeg mat?

    Kostråd dagsforslag 2.jpg
    Hva mangler på ditt bilde?

    Og en aldri så liten:
    domflutes.jpg

    God tur videre og god helg til samtlige :)
     
    SayWhat, obay, Calling and 4 others like this.
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    God fredag:) I helgen blir det 2 overnattinger i Oslo med familien. Kommer nok ikke unna julemarked i morgen regner jeg med:eek: Booket hotellet på Black Friday i 2020 så har en god pris for de 2 rommene i forhold til dagens pris:D
    God helg. Må holde meg hjemme resten av Desember, har vel reist nok på en stund etter min rundreise rundt jordkloden på en langhelg:)
    Neste tur er LYR i Januar 2022
     
    Last edited: 03. des 2021
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det var nøtter der også og det er nesten det eneste de serverer på SAS ..
    Dvs vi fikk en lefse også, men den smakte ikke godt image.jpg
     
    SayWhat, Stuttfeiten, Calling and 4 others like this.
  17. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
  18. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Toppa heile driden med foreløbig 50 min forsinkelse på hjemreisen også, SK4035
    Så i dag jeg faktisk ventet mer en jeg har vert på kontoret
     
    Kristian liker dette
  19. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Og nå 20 minutter mer..
    Tenkte jeg skulle teste ombooking ved gate i dag, men fighten før var kansellert...
     
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra 38011 fot over Island hvor vi har ca 8 timer igjen før vi skal lande i Los Angeles. Ble en times forsinkelse ut fra København uten at jeg skjønner hvorfor.

    Fremdeles ikke normal servering i business, hun ene flyvertinna mente de ville være nærmere normal servering fra 15. desember.

    Lammet jeg fikk var bedre enn fryktet, men ikke så bra som jeg håpet. Løyrom er alltid verdsatt. Særdeles skralt utvalg i snacksbaren. Og hvis jeg først skal klage... SAS: 38 filmer og 35 enkeltepisoder av tv-serier er ikke imponerende. Hva skal man med en så stor og flott skjerm som dere har når dere ikke tilbyr noe interessant å se på?

    Ingen bilder nå siden telefonen min nekter å koble opp mot nettet her så da må jeg bruke PCen.
     
    SayWhat, Flymunda, Wiolenze and 8 others like this.

Del denne siden