Yep, en nattlig helgehilsen sendes fra Tigerstaden! En stad som ifølge yr, vy, pent og equinor skal beæres med både lave temperaturer og dråpeformet fallende fuktighet utover lørdagen. Enda godt det finnes botemidler: her på balkongen inntas derfor, preventativt, enda en Lagavulin (hilser til Ron Swanson), mens det kontempleres over hvorfor Thai tilsynelatende har fjernet F-tilgjengeligheten for bonusbilletter fra både United og ANA’s sider… Ha en fantastisk lørdag der ute, om den brukes til CT-leting eller mer fornuftige sysler!
God morgen fra Osaka! Her har vi fiska fisk på resturant, shoppa og gått masse rundt! Denne byen har virkelig alt. Virker som et annet land i forhold til Tokyo. Gleden er også stor - de tar amex absolutt overalt i Japan! Ryktene som fortalte meg at de bare tar cash var helt feil! Så her er snart ny CT fiksa. Lukter australia tur i Januar av sånt God fredag og god helg!
God morgen fra Bangkok! Her er det også meldt regn utpå dagen. Har noen timer til å sunne rundt her og har egentlig ikke planlagt noe som helst så langt. I kveld et det TG F hjem til Europa og sommerens eventyr er over :/ Ha en kanon dag videre!
God morgen fra Island. Tidlig oppe og en spennende dag. Rekker jeg 11:35 eller blir det 18:20 hjem til OSL? Eller lørdag? Synes forøvrig SAS ikke lengre levere i Plus innen Europa. Er jo ikke helt nytt akkurat, men om en ikke skal forsyne seg grovt av drikkevogna så er det drøye priser. Blir nok å helle fly en omvei framover også når det er tid nok for det. Når tur/retur OSL-KEF selges for over 10k og eneste tilbud av mat er en blomkålsalat så blir det litt vel kjipt i mine øyne. Har vel ikke håp om noe bedre på returen i dag God helg folkens
God morgen fra SK482! Straks take-off, og på vei mot ARN nå, hvor det blir er drøy time før det bærer videre til LAX. Foreløpig er fortsatt ingenting planlagt etter ankomst, som beskrevet i egen reisebrev-tråd.. Ønsker alle en LITT mer planlagt helg..!
Kaffekopp #1 ble inntatt for ca 2 timer siden så det må vel kalles en god morgen? @Are trenger vel ikke nevne det til deg engang men husk bildene Stay strong weekend is coming!
Da var jeg ferdig med arbeidsøkta mi for dagen, har fått satt ut litt annonser, svart på litt mail, og formidlet noen kunder på kryss og tvers
God morgen fra 37-bussen. Må innom jobb for dagens arbeidsøkt før Norwegian tar meg til Hamburg i ettermiddag/kveld. Gleder meg til langhelg i Hamburg. Airbus har fabrikk der, og tilbyr omvisninger, noe jeg dessverre kom på for sent slik at det var utsolgt for billetter. Jaja, det får bli en annen gang!
God morgen fra Tromsø! Byen viser seg fra sin beste side, med skyfri himmel og det er relativt varmt også. Weezer i går var legendarisk. Avsluttet kvelden med en Moscow Mule på takterrassen på the Edge, mens solen smøg seg rundt nordsiden av øya. Her er utsikten fra sengen: Det er helg! (Til midt i august)
God fredag frå Aust-Finnmark! I dag er det grunnpoengsanking som står på programmet. Første flystrekning er gjort unna, men den ruta er statsstøtta, så lite bonus å hente der. Eitt minutt før Widerøe landa på VDS var eg førstemann inn på loungen: WF970 landa på VDS 0910 (ordinær rutetid er 0926). Litt skitjabbing med dei flyplasstilsette måtte til. Fyren i innsjekkingsskranken var ny, så eg måtte presentere meg... Slitsamt...! WF970 hoppa lett over Varangerfjorden og landa på Høybuktmoen, KKN, før flyet skulle ha tatt av frå Vadsø internasjonale lufthamn. Elles grått i heile Aust-Finnmark i dag: Høybuktmoen regionale flystripe, KKN, er fullstappa av gutvottar på rundt 20 år. Ingen av dei snakkar finnmarksdialekt. Vanleg tiltaleform dei imellom er med etternamn. Tru kva dei gjer her i høgget... Vel, eg veit at i kveld skal det vere ein helvetes til dimmefest i tigerstaden. Har nokon der nede fått nabovarsel?? Det heile minner om mantraet frå dei (ikkje altfor mange) traurige stundene i førstegongstenesta på ØHF for snart tusen år sidan: 'Dimme læll!' Dette er kanskje IF-historias lengste 'God dag'-post, men eg reknar med at folket toler såpass Ha ein fin fredag anten du dimmiterer eller sankar bonuspoeng eller gjer noko heilt anna!
God formiddag fra Sandefjord. Kom hjem fra Gdańsk med Ryanair igår så dermed bestilte jeg idag Widerøe til Tromsø den 9. August. Det blir faktisk en direkterute! Jeg skulle gjerne hatt den direktaruta hele året, men nå er det ikke jeg som bestemmer det. Ellers kan Sandefjord melde om overskyet og idag blir det bukse Ha en god Fredag
«Oppdatering» Da har siste WOW maskin endelig forlatt Island; SAS’s sommervikarer kunne ikke booke meg om fra 18:20 til 11:35 selv med Plus Full Flex Pro eller hva det heter, så måtte ringe å vekke bookingkontoret i LA. De fikset kjappere enn tar tar med alle tastevalgene for å komme gjennom hos SAS så nå er jeg på vei hjem til OSL. Sitter på 2C, kun 2 rader i Plus og det er ledig midtsete på alle sammen. Dette må vel være en av de siste flyene med gammel cabin?; Nok en gang, God Helg
SAS har bestemt seg for å fjerne begrepet 'full' fra sine billettkategorier. Dette for å gjøre produktet mer konsistent og strømlinjeformet og ikke minst forståelig for sine frekvente reisende. Dessuten har SAS forbedret sin drikkeservering slik at man ikke lenger kan bli full om bord -- selv med en Plus-billett. Dermed måtte billettkategoriens navn endres...
God fredag frå Sunnfjord. Siste kvardag i ferieveka mi vart brukt til å køyre ein gammal plenklyppar på dynga, kjøpe måling og snakke med SAS. «Dennis» ville ha 30k poeng for å endre utreisa i vinter frå OSL-LHR-SIN-MNL til OSL-CPH-SIN-MNL. Utrulig kor mykje kjekkare danskane er. Svenskane i SAS trur eg utan unntak er sure. Har vi tilsett alle blide svenskar i norske servicebedrifter slik at det ikkje er nokon att til bolaget?