Fredag og dekkskift

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av DJasko, 04. april 2025.

1. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra Østfold!

Våren har virkelig inntatt Plankebyen og da er det på tide med dekkskift, før det bærer rett på Gjemmekontor for litt møter. Mistenker det blir en tidlig slutt på arbeidsdagen og samtidig også tidlig helg! Spesielt nå som solen skinner kan fort slå tilbake ved behov for litt jobb på søndag, men det tenker vi ikke så mye på nå.

1 uke til påskeferie forresten, men innen da så får vi holde ut. Glad vi gikk for påske sørover i år, virker til å bli dårlig med snø på fjellet...

God helg folkens!

20250404_083636.jpg

Earl, tobeornot999, EndreD and 11 others like this.
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,544
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Trondheim HQ.

Tidligere i uka var det 16+, i dag våknet jeg til minst 5cm nysnø. Må si at jeg er litt ferdig med vinteren. Får satse på at det er stabilt vær igjen i morgen, for da skal jeg fly til IAD, med kun 55 minutter å bytte fly på CPH. Så da har jeg ikke tid til en de-icingkø på Værnes.
    Skal på national air and space museum og det gledes!

Ha en finfin fredag!

Earl, EndreD, Rscott and 10 others like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,804
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten
    T-7 til TRD = Nord-Norge IMG_8494.jpeg

Earl, EndreD, Rscott and 8 others like this.
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,146
    Bonuspoeng:
    183
    Der er det finfint :)
    fly.jpg

Earl, tobeornot999, EndreD and 11 others like this.
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,146
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Natthelg på jobb, men den begynner ikke før kl 23. Så da rekker jeg litt indretjeneste før fruen kommer hjem.

Avbestilte Wood hotell, og bestilte Radisson Blu hotel i Bodø isteden. Skal på påskeferie nordover, og har en pit stop i Bodø.

Wood var dobbelt så dyrt som Radisson, og lengre unna flyplassen. Vi ankommer ikke før ca kl 22, så fasiliteter som basseng osv vil ikke bli brukt uansett.

Får se om min statusmatchede VIP status gir noen fordeler?

Ha en renvasket helg

Earl, EndreD, DJasko and 8 others like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,881
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra hovedstaden.

Her myses det mot pc-skjermene, med deilig vårsol rett i mot. Skal se det blir en spasertur ut i lunchen, for en burger med noe godt i glasset (hysj...;)).
    Det er evig lenge (knappe 4 uker) til neste flytur. Heldigvis bør det bookes et par hoteller til kommende turer, så eventuelle kontorpustepauser kan brukes til noe fornuftig.

Ha en flott fredag!

Earl, EndreD, haifinn and 7 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,192
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Dagen brukes til å rydde opp i innboks og annet som har ramlet inn i løpet av tre dager med konferanse. Solen skinner, og snart er det lunsj!
    Og jammen er det snart helg også.

Neste uke har bare tre arbeidsdager, for på torsdag er neste flyvning, til ZRH.

Ha en fin en!

Earl, Rscott, EndreD and 4 others like this.
  8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,759
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit heimekontor i solbadande Sunnfjord. I dag har eg vore å henta meg ny automobil. Det vart ein Peugeot e2008.

I går hadde eg litt av nokre opplevelsar med SAS Kundeservice. Då eg ringte fyrste gong var det ei engelsk dame som tok telefonen og sa dei hadde det so travelt at ho ikkje kunne snakke med meg, men om ho fekk kontaktinfo skulle ho ringe attende. Det fekk ho, men eg høyrde aldri noko.

I staden ringte eg rett opp att og kom til ei svensk frøken som hjalp meg, men då ho gjekk igjennom bookingen min (BGO-AMS-NBO-MBA, MBA-NBO-CDG-OSL) presterte ho å avslutte med å seie "åka hemm til Oslo". Skrekk og gru. Tenk å bu der...

Jaja, sola skin, og vonaleg gir vinden seg snart, slik at eg får tatt meg ein kveldstur i dag og. Og kanskje får SAS ut finger'n og billetterar bookingane eg har liggande klare?

Last edited: 04. april 2025
    Earl, EC7, Nordlands and 8 others like this.
  9. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Solfylte Kastrup og destinasjon er Aten ☀️

Ønsker om en fin dag til alle!
    upload_2025-4-4_10-45-40.jpeg

Earl, Rscott, EndreD and 5 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,804
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med ny automobil, mor ville helst hatt Peugeot. Det hadde hun hatt siden forrige årtusen.

Sunnfjordingen and Rscott like this.
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,329
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Bangkok. Her har klokka passert 18 og vi venter i hotellbaren på sistemann før vi stikker ut og spiser.

Jeg klarte oppgradering til business, men det ble altfor dyrt med denne auksjonen så jeg måtte ut med 57k poeng. Sjekket inn i gullstua på osl da det var to minutter igjen på telleren. SAS-damene der mente jeg var safe siden det skulle være nok ledige seter i business. Der fikk de rett. Langt hyggeligere å sitte i 9H enn opprinnelig booking i 20A.

Livet er bedre i shorts. God helg, alle

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,023
    Bonuspoeng:
    113
    Her nord driver vi ikke med dekkskift enda. Men skal se å få bestilt olje til oljeskift. Tror det blir eurodel med viatrumf og Amex via Paypal.

Idag så er det montering av medbrakte ting fra USA i hengeren. Gjør lasting smidigare og er snillere med hengeren. Esken til venstre var et kolli :D

20250404_133643.JPG

Sunnfjordingen, Eddie47, Earl and 2 others like this.
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,292
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Ålesund. Har hatt møte med megler for start av prosess med salg av leilighet, meglerhonorar er faktisk lavere men takst, gebyrer etc. er mye dyrere enn sist jeg solgte :confused: Snart pakking i bil for å kjøre nordover igjen.

Ser Wood tar stive 300kr ekstra for å bo 2 på rommet, mens Radisson ikke tar noe ekstra. Som VIP skal du i hvert fall få gratis frokost ;) Til hotellene nede i byen er det også mulig å ta buss 41kr eller spasere, mens til Wood er man "nødt" å ta taxi til 3-400kr.

Sunnfjordingen liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,888
    Bonuspoeng:
    183
    Litt mer stusselig en vanlig i bufeeten på OSLounge Premium i dag.

Men funker for en liten snack, og de har jo bobler. Om enn ikke spesielt eksklusive. Smaker best med en liten dæsj Sprite light på toppen :D

Super-rask fast track på OSL til å være fredag. 2 maskiner åpne, og null kø. Selvsagt så lite å gjøre at de tok ut alle håndbagasjer til sekundær, manuell kontroll. You're welcome!

Uansett, unnagjort hele security på under 5m, så det er godt innafor.

God fly-dag, alle!

20250404_162026.jpg

20250404_162948.jpg

15. Rekrutt

Rekrutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Noe har de i alle fall gjort med finger'n sin, for nå fikk jeg endelig mine billetter som jeg har ventet på i en uke! Kom for 20 minutter siden.

Rekrutt

Sunnfjordingen and DJasko like this.
  16. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,759
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får tru dei får ut finger'n her og. Eg begynner å bli utolmoding no.

Rekrutt liker dette
  17. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Faantastisk museum, enjoy.

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,888
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian har byttet brygg ombord.

Fremskritt kan det vel kun kalles dersom man liker øl som ikke smaker noe annet enn vann.

På tralla idag var det uansett Oslo Brewing som før istedet for Corona, så alt greit så langt....

20250404_180604.jpg

DJasko liker dette
  19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagskveld fra hovedstaden.
    Etter noen dager med varme ettermiddager så føltes "kun" 10 pluss i ettermiddag nesten litt kjølig. Men kan ikke klage så lenge solen skinner!
    Helgen starter med litt tv-titting for å se de norske damer forhåpentligvis ta 3 poeng borte på Island før det blir en tur på hytta i morgen for å klargjøre litt før påsken.
    Nyt kvelden folkens :)

DJasko and Eddie47 like this.

Del denne siden