Fredag og Frokost i Delhi

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 09. febr 2024.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Tidlig innsjekk gikk greit, litt overrasket. Men drar jo igjen i kveld.

Frokost får jeg også : i et bråkete frokostrom på LaLith Hotel ved Connaught place.

Nå skal det soves. Det ble sitte seter fra Adddis og 737, så lite søvn og surt crew.

Tror faktisk det er noen bavianer her i dag også.

Men det er kanskje rasistisk sagt i våre dager. Selv om det handler om oppførsel. IMG_5299.jpeg

Calling, Flymunda, NoLimit and 12 others like this.
  2. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,255
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fredag fra Bangkok.
    Her har en første pause oppe i kåken etter en morgenrunde ved bassenget :cool: Så når en har fått kjølt seg litt er det ned til en ny runde.
    Til kvelden blir det italiensk i ThongLor område.
    Ha en strålende helg :)

IMG_1643.jpeg

Calling, Flymunda, NoLimit and 14 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo by,

T-5.
    Dagene til varmen telles ned, fra hele familien.

Ha en fin fredag alle IF-ere. God helg:)

Calling, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

Har vært plaget med nok en sykdomsrunde her, men ting begynner forhåpentligvis å gi slipp nå. Full rulle på jobb før det blir LA på onsdagen. Ser heldigvis ut til at været har begynt å bedre seg der også. Kanskje @Upsaker kan rapportere live fra stedet? :p:D

Ha en god innspurt folkens!

Calling, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her var det godt og kaldt i dag, så nå er det fyr på både peis og ovn. Vannet i nord-fløyen har som vanlig frosset, godt vi skal bort i helgen.

Kom på at vi manglet connection mellom Hanoi og Ho Chi Minh, så der må vi finne et fly. Kunne fly i biz for poeng via TPE, men reisefølget synes det var dumt å bruke 10 timer på en flytur som tar under 2 timer direkte. Skjønner hva han mener, men... :rolleyes:

Så det blir bak i bussen direkte. Noen som vet hvilke av selskapene i Vietnam man eventuelt bør holde seg unna? Det går fly omtrent hver halvtime, så mulighetene er mange.

Ser at Vietnam Airlines er medlem av SkyTeam, kanskje jeg skal sjekke om Kenya Airways-statusen min er mulig å få noe ut av? :)

I kveld er det konsert med gamle venner på Rockefeller, det kan bli gøy.

Ha en fin en!

Calling, Flymunda, Earl and 8 others like this.
  6. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!

Et sjeldent lite bidrag i denne tråden da jeg skal ut på eksklusiv flygning med Eurowings om noen timer. Oslo-Hamburg.

Bottur med fotballaget... så da tar jeg en for laget i dag og kjøper nok mest sannsynlig min første pils på Gardermoen siden jeg begynte med denne galskapen for 6-7 år siden!

Var for seint ute til å sikre meg nødutgang så det blir 90 deilige minutter for meg på 1.90.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Riktignok i San Diego, men det har stort sett vært fint vær siden jeg kom på onsdag. Noen små regndråper innimellom og en del vind på dagen i dag (i går), men det roet seg nå i kveld.

IMG_4496.jpeg

Calling, Flymunda, NoLimit and 15 others like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten!
    Fra +35 til -5 på 41 timer
    Godt det er helg IMG_3828.jpeg

Calling, Flymunda, Earl and 12 others like this.
  9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Vestre Aker. Andre nestegenerasjon er levert på sitt studiested, og roen og kaffeen siger ned. Utrolig hvor mange avsporing man kan rekke mellom oppstandelse og ut døren. Godt man er ung og sprek.

SAS-appen ble fyllt litt opp i går, nordovertur i juli. Kombinasjon av bonus og "billige" kjøpebilletter. Utvalget var begrenset.Godt man er fleksibel. I hvertfall mht datoer.

Ha en fin dag og fremtid, alle IFere!

Calling, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Nordens Paris. Her er det knallvær, men full jobb på bortekontor.

Tenkte å sikre hjemreisen fra årets planlagte sommertur. Planen var da å følge boka til SAS og vente til klokka 9 og ringe CT-telefonen. Der kom jeg til en svensk nisse ved navn Ola. Han lot som han søkte litt og var nøye med å spørre om klokkeslett når flyet vi skulle ta gikk. Jeg sa et ca-tidspunkt og sa det var bare en flight om dagen direkte. Han mente billettene var tatt, noe jeg syntes var merkelig siden det ble lagt ut 2 i business og 4 i økonomi i går kveld, men valgte å stole på han.

La så på, og sjekket selv. Joda, klart billettene var der. Det var også muligheter via København og Arlanda hvis mot formodning direktebillettene ikke var der. Jeg ringte en gang til, havnet hos den samme nissen og gikk da en lang utledning om cookies og hvilke browser jeg brukte. Det var nemlig ingen billetter igjen av de totalt 20 som var lagt ut siste døgnet.

Jeg ga opp og ringte diamanttelefonen. Selvfølgelig fant hun svenska dama der billettene umiddelbart og fikk booket de også.

Ikke si vi har fått en ny nedlatende "tyvarr"- på CT-telefonen. Tror ikke jeg kommer til å gidde å ringe de igjen på en stund, altså.

Calling, Teknolai, Flymunda and 13 others like this.
  11. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et stille bortekontor i hovedstaden.
    Rakk å få frosten i meg på vei hit i morges. Trodde tiden med under - 10 grader var forbi, men den gang ei. Måtte faktisk booke en Londonhelg utpå vårparten, for å holde fingrene varme...

Snart lunch, snart helg, joda: det blir en bra dag.
    God fredag!

12. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    No luck.
    Prøvde å legge inn Asante medlemsnummeret i bestillingen, men fikk bare beskjed om at nummeret var feil. Noen som har tips?

13. Charterfeber

Charterfeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Forsøkte det samme da jeg fløy fra Hai Phong til Singapore via Ho Chi Minh for noen måneder siden, men fikk heller ikke til å legg inn Asante-nummeret.
    Hverken kundeservice hos Kenya Airways eller Vietnam Airlines kunne hjelpe. Angivelig gir Asante-status bare fordeler hos KLM, AF og et knippe andre ST-selskaper, men ikke hos Vietnam Airlines. Man kommer visstnok inn på lounge, men ikke med mindre man har et fysisk Asante-kort. Noe jeg dessverre ikke hadde…

EndreD liker dette
  14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Meinar å ha lese ein plass at Kenya-statusen stort sett er verdilaus i resten av SkyTeam fordi dei delar ut status i hytt og pine.

15. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå solskinet i eit dalstrok i Sunnfjord. Veka vert avslutta på heimekontor med alt for mange kuldegrader ute og god fyr i ovnen. Snart frukost.

Snart på tide å få tinga meg nokre flyreiser. I går runda eg 500k poeng og har to ubrukte CTar. Det hadde gjort seg med litt varme no.

Calling, Berlioz, Flymunda and 7 others like this.
  16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Henger det ikke mest på at Asante fortsatt ikke er registrert i alle IT-systemene rundtom i SkyTeam 8-9 måneder etter lansering? Slik sett blir det interessant å se hvor lang tid det tar før EuroBonus-statusen aksepteres i ny allianse :)

Flymunda, OyvindN, Ruby and 1 other person like this.
  17. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Anar ikkje. Har ikkje meir kunnskap enn det eg nemnde i posten du siterte.

18. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Ser på nettsiden til Asante rewards at det kun er noen av ST-selskapene som er listet opp. Men jeg ble optimistisk, siden Kenya Airways sto i listen over FF-programmer som kunne velges hos Vietnam Airlines. Ingen krise, da det kun er et hopp mellom HAN og SGN det er snakk om.

Men, hvis dette er sånn det kommer til å være med SAS i ST, så blir det dårlig stemning! :)

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    +1

20. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra hjemmekontoret!

Litt teams-møter og skriving, men føler at det ikke er den dagen med mest stress denne uken. Litt tid har gått med på å få ordnet en jobbreise til Ft. Worth, Texas. Ekte revenue-billett opprinnelig bestilt med Luftwaffe i PE, men hadde lyst til å prøve noe litt annet. SAS Business synes jeg er helt greit til USA, men UA har jo ikke vært så veldig samarbeidsvillige de siste månedene. Interessant nok har det etterhvert dukket opp Delta som connection partner i USA, og bortover kunne jeg finne OSL-CPH-LAX-DAL med siste leg i Delta. Hjem var det ikke så lett, da var det litt andre valg til østkysten med Delta før SAS dukket opp for turen over dammen. Som en ekte bonusnisse tenkte jeg at det måtte være mulig å få retur også via LAX, det gir jo vesentlig bedre opptjening enn fra østkysten og til omtrent samme pris. Fasit ble en henvendelse til Berg-Hansen som fikset dette. Første gang på et par tiår jeg har benyttet et reisebyrå, det viste seg at det lønte seg. Med syv timer på LAX (Urk!) får jeg vel forsøke å komme meg inn i Polaris, det blir nok siste gangen jeg får muligheten til å se hvor bra den er. En annen ting som blir artig å prøve er Deltas Domestic First. Har fløyet slik med både UA og AA tidligere, DL kan man jo risikere å fly med flere ganger.

Ha en fortreffelig helg!

Calling, Flymunda, Earl and 7 others like this.

Del denne siden