Fredag og litt bilder fra helgetur til HKG i 2015

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 06. nov 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå fra Oslo. Kort dag og klar for tur ut i nordmarka etter lunch.

Fem år siden helgetur til HKG. Tok av fra Bergen fredag formiddag og landet i Bergen igjen søndag ettermiddag. Som seg hør og bør

SE-DNX til ARN fra BGO
    IMG_1218.JPG

Plutselig plassert i sete 20A til HKG. Crewet på denne turen var et absolutt lavmål, og siden jeg fikk samme crew på turen hjem så lempet jeg ut en epost etter turen og fikk hele 20.000 poeng i kompensasjon. I utgangspunktet bannet jeg på at jeg aldri skulle fly SAS langdistanse etter denne turen, noe jeg EGENTLIG skulle bryte i år. Menneh...
    IMG_1227.JPG
    SAS som skulle til ORD (tror jeg) og QR til DOH
    IMG_1232.JPG
    Plutselig avgårde
    IMG_1236.JPG Godt installert med litt lunken øl IMG_1240.JPG

IMG_1242.JPG IMG_1248.JPG IMG_1252.JPG
    Plutselig var vi i HKG, midnatt norsk tid.
    IMG_1255.JPG
    Og et fint bilde av denne flotte byen som noen sterke krefter forsøker å ødelegge innenfra :(
    IMG_1281.JPG

Det var det. Hjemturen kommer på søndag :)

Ha det kjekt og god helg!

2. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

En vindfull natt er over og har gått over i noe som kan se ut som en solskinnsdag.
    Fikk i går kveld beskjed om at årets HV-øvelse var avlyst grunnet for mye flaggermusstøv i omløp. Kan ikke si at jeg tar det veldig tungt :p
    Foreldresamtale med arvingen unnagjort, hun er tydeligvis ikke helt håpløs, så det er håp. Ikke minst så er det FREDAG! Og det er jo aldri feil :)

Alt i alt så er egentlig alt i finfin stand.. eller, så kom @OttoL da.. og minnet meg på at jeg egentlig har tredjegrads reisebasill med spredning!
    @drsyk, vi trenger medisin snarest asap zulu!

God fredag og helg når den tid kommer

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    ArthurDent, EndreD, Earl and 5 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra jobben. Sola steg då fint opp over taket i morges.
    Men så kom skyene......

det er slipp på Vinmonopolet ser jeg :)

noen med erfaring ? Sakurao gin fra Hiroshima?

ArthurDent, EndreD, Earl and 6 others like this.
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagsmorgen fra kontoret på FBU.

I kveld bærer det nordover til Bodø for helgetur med junior, får håpe de ikke innfører søringkarantene før vi kommer oss avgårde :rolleyes:

6. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    God fredags morgen fra SK4571 til Bodø hvor jeg skal videre til Mo i Rana på jobbtur idag med WF770 før det blir returnering med Widerøe og SAS ikveld via Bodø.
    Dette blir min flyvning nr. 21 siden perioden startet 1. September.

Ellers er det ikke så mye å melde herifra, så ha en flott fredag alle sammen

Fra flyturen:
    20201106_093915.jpg

Last edited: 06. nov 2020
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Følte ikke for bortekontoring i dag, så da ble det slik. Pendletiden ble investert i ekstra sengetid. 5 timer med forskjellige møter blir dagens avslutning, gleder meg ikke til det.
    Håper, som de fleste, at ting åpner seg litt mer heller enn å lukkes. Selv om lysten til å være opp i luften har minket over tid, er lysten fremdeles der.

Ha en flott fredag og god helg!

Torris, ArthurDent, Earl and 5 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landet.
    Fortsatt lenge til neste flytur, og veldig lenge siden forrige tur. Planlegging for 2021 fortsetter dog ufortrødent. Viktig å ha noe å glede seg til!
    Det er forøvrig masse CPH-LAX bonusbilletter hos SAS nå.. Lite andre veien, men utreise er jo en start.

Omtrent på denne tiden for 4 år siden var jeg ombord på UA1977 LAX-IAH, og fikk servert en overraskende god burrito.
    IMG_20201106_094041IMG_0114.jpg

Flyet videre til Costa Rica ble kansellert på grunn av vulkanutbrudd utenfor San Jose. Vi fikk oss en natt på et relativt trist flyplasshotell, og måtte ta taxi til kjøpesenteret for å kjøpe oss litt klær.
    Men, vi fikk kjøre den artige bussen under bakken på IAH. Det er jo noe.

Det er helg!

9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Vært litt i kø på Vinmonopolet idag....det resulterte i 3 flasker , to Bollinger Special Cuvee 007 og en Goutorbe Special Club 2008. ;)
    Nå venter vi bare på slippet i slutten av november så skal man prøve å sikre seg Pol Roger Sir Winston Churchill 2009. :D:D
    Ettermiddag bringer tur til hytta og litt snekring på boden jeg holder på med-dør og vinduer skal monteres. :):)

Ha en strålende dag og god helg :D:D:D

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Livet på solkysten er litt grått!
    Siden det er planleggingsdag i barnehagen i dag så skulle jeg blitt vekket i 06 tiden, men flaggermusstøvet satte brått en stopper for det i går!

MEN: I natt tikket det inn en ny CT ...håpet er at den kan brukes i 2022, en vet aldri ...

I dag må vi fortsette å se sakte-TV fra Donald-land ....

Husk alle ... ikke belast helsevesenet for testing, fortsett med selvtetsting!
    Sørg for å ha nok testmedium hjemme!

Torris, ArthurDent, EndreD and 5 others like this.
  11. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag! Fikk snappet opp biz bonusbilletter OSL - LAX i juni neste år. Masse ledig! Har også et håp om en tur OSL - PVG i Juli. Funnet en vei OSL - HND i mai så langt også! Siste booking OSL - EWR i mai spøker det vel for så det gjelder å helgardere seg. Er man desp så tar man det man finner :D

Torris, Shyneno, Avixlo and 6 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten .. sol og lavt skydekke
    887FB942-3AB7-4FBB-A24B-0D6213E565E1.jpeg

Shyneno, Avixlo, EndreD and 2 others like this.
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Oslo. Ble litt revet med av noen over her at jeg booket en utreise til LAX og hjemreise fra HND i løpet av høsten. Kunne blitt en fin RTW, men hjemreisen er en måned før utreisen. Den tid, den sorg. Snart helg nå :D

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Tromsø. En by som i dag er preget av typisk høstvær og korona. De har åpnet et drop in testsenter i en idrettshall og der er det visstnok lang kø.

Fløy jomfruturen til wizzair hit i går, og det var egentlig helt greit. De er nøye på måling og veiing av bagasje, og står klare med kortterminaler overalt om du har med litt for mye og setene er ikke veldig behagelige, men det gikk helt fint opp hit. Var egentlig plassert i 18E, men personene som skulle ha 18D kom ikke så da ble det midtgang på meg.

Det var servering av snacks og alkoholfri drikke, og de €2.70 for en cola var en god investering for å slippe å ha på maske en stund.

Produktmessig er det ingen grunn til å unngå wizzair, så lenge man følger reglene og ikke har med mye bagasje eller forventer for mye komfort.

Screenshot_20201106-111937_Gallery.jpg Screenshot_20201106-112010_Gallery.jpg Screenshot_20201106-112032_Gallery.jpg Screenshot_20201106-112100_Gallery.jpg

Torris, Avixlo, Upsaker and 7 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke rart det blir billig, hvis man må dele sete? :p

EndreD liker dette
  16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    Omtrent som F i SQ :)

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg glemte å nevne en ting med Wizz til Tromsø i går. Bagasjen min kom på bagasjebåndet som første bagasje nøyaktig samtidig som jeg kom. Slå den, såkalt Priority på SAS :)

Fra jeg gikk av flyet til jeg var i taxien tok det 3 minutter. Taxien kostet mer enn flyturen.

Shyneno, SAJblue, Avixlo and 4 others like this.
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg endte opp med å kjøpe den nye Myken-whiskyen som kom idag. I tillegg, siden jeg allerede var der, så endte jeg opp med å kjøpe en Myken Vintergin og noen bokser øl også ;)

Eddie47 liker dette
  19. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra ferga, midtfjords mellom Vestnes og Molde. Fikk nettopp varsel fra Google Fotos med bilder fra dagens dato tidligere år. For ett år siden var jeg i Vietnam, for to år siden på Filippinene og for tre år siden i Båtsfjord. I år blir det hytta, er spent på hva det blir neste år.

Slenger ved et lite bilde fra stranda på Boracay for to år siden. God helg! :)

20201106_135104.jpg

Torris, Avixlo, Flyvende_mare and 5 others like this.
  20. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    På Newton Flight Academy hadde de noe sånt når jeg var der forrige helg. Måtte krysse av på et skjema at jeg ikke kom i fra Oslo, Bergen eller Trondheim eller andre røde områder.

Sonictravel liker dette

Del denne siden