Fredagen er her!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 31. juli 2020.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Yep, og her har man ryddet heimen etter gårskveldens skalldyrlag. Roen har senket seg, men jeg kjente at det fremdeles var tid til å nyte litt av «fangsten» fra ukens besøk i OSL tax free’en (første siden mars!) . Bunnahabhain Cruach Mhòna… og den var god, gitt, særlig på balkongen (yep, første natt med tilnærmet sommertemp siden juni, så her carpes diem’en).

    Tok akkurat en kjapp kikk innom AmEx-appen, og med diverse kansellerte & forhåpentligvis (hei, Swiss) snart refunderte vår/sommerturer, går jeg nå nesten i pluss for året! CT 2021, bye bye!

    Her må det kjøpes/bookes så det ljomer etter! Grønnsaker&fisk på Kiwi er ikke nok!

    For vi tror/håper jo fremdeles at det blir mulig med interkontinentale flyvninger etter hvert, gjør vi ikke? (USA gjelder ikke, før de avsetter den troglodytten som pt. bebor 1600 Pennsylvania Ave.).

    Ha en fredag i håpets tegn!
     
    Avixlo, Earl, Wiolenze and 11 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra verdens vakreste by....
    Solkysten leverer et fantastisk vær i dag ..
    Du verden, dette blir en flott da!
    Har besøk av min yngre bror i natt ..han er «snart» ferdig med sin lille sommerekspedisjon, sykle fra Grense Jakobselv langs kysten til Strømstad ..
    T-1 i morgen tidlig til Tromsø
    14AD3A6D-5DDC-49F6-B1A6-5A052C0B1AA0.jpeg
     
    Avixlo, RoadKing, Earl and 12 others like this.
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagsmorgen fra Longyearbyen!

    Her har skyene seget inn over natten og det ser ut som om vi har sett det siste av det fantastiske sommerværet vi har hatt de siste dagene, men fortsatt levelig varmt så vi lider ingen nød.
     
    Avixlo, Earl, haifinn and 7 others like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her ber det snart til fjells og besøk på stølen med avkom og opphav medan madammen får ta livet med ro. Seinare vert det nok tur til Obs Bygg og kjøp/bestilling av materialer til å bygge ny platting ute.

    Ellers presterte arvingen å seie «stakkars pappa» då han såg at eg gjekk inn i Nordnet-appen for å sjekke korleis det gjekk med børsopninga. Han har visst litt å lære om prosentar og slikt.
     
    Avixlo, Earl, Sonictravel and 9 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt humpete for tiden, men i morgen skal jeg fly .... nesten så langt jeg reise i kongeriket ... (ja jeg vet om LYR og KKN)
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå hytta!

    I går utspelte følgjande scene seg ein plass i Trøndelag (opptil fleire gongar):
    Eg (nokså skarp i stemmen): Itj ta moljta mi!
    Mor (endå skarpare i stemmen): Det står itj navnet ditt på bæra, (plutseleg Gollum-aktig i stemmen), det står mitt navn!

    20200730_155537.jpg

    Ha ein mindre stridsfull fredag :D

    Elles ser eg til min store skrekk at det berre er éi reise som ligg inne i SAS-appen... Bestillingsfingeren har utvikla kraftige skjelvingar...!

    God helg, folkens :)
     
    Last edited: 31. juli 2020
    Upsaker, Edvard, Avixlo and 9 others like this.
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    En fredagshilsen fra en tom Senator Lounge på DUS. Hyggelige ansatte hjelper med alle ønsker. Innpakka snacks og god sosial distanse her.

    Flukt hjem til Norge fra forventa 35 grader her. Dessverre en natt på OSL siden MOL er ikke på toppen av listen over flyavganger.

    God helg til alle. 20200731_095555.jpg
     
    Upsaker, EndreD, Supersergei and 12 others like this.
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    God formiddag fra 1040moh i vakre Valdres.
    Strålende sol og vindstille skal utnyttes til sprøyting av siste rest av gjerdet rundt hyttetomta. Blir nok tid til en pils også:)

    Ha en flott dag folkens!!
     
    Upsaker, EndreD, Avixlo and 9 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,229
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen!
    Vellykket øyeopersjon i går, og jeg kan sitte bak PCen uten hjelpemidler! Det var noe nytt.
    Nå er det egentlig ganske greit å ikke ha lov å fly, for jeg må holde meg på bakken de nærmeste ukene. Neste flytur er først planlagt i oktober, så det klarer jeg fint. Lurer bare virkelig om Singapore har tenkt å åpne for besøkende, for jeg har veldig lite lyst til at F billetten ryker.
    Er transit tillatt? For da går det an å bestille en tilslutningsbillett til en annen plass kanskje?

    Ha en fin fin fredag!
     
    holmen, OttoL, EndreD and 9 others like this.
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra vestlandet! I dag starter snooker-VM så det blir mye tid foran TV-skjermen de neste to ukene. Godis og drikke er kjøpt inn.

    Ha en flott helg!
     
    paron, holmen, EndreD and 7 others like this.
  11. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,529
    Bonuspoeng:
    183
    15961952129122647164261565385715.jpg

    Bloody til frokost. Bollinger til lunch. Risør og Stangholmen fyr leverer
     
    holmen, EndreD, Eddie47 and 6 others like this.
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden. Solen og sommertemperaturene har ankommet akkurat i det juli er i ferd med å gli over i august. Dermed ble jobb-pcen skrudd av tidlig i dag og har nå startet helgen med en gåtur i solen, det gjorde godt. Så får man bare nyte solen mens den er her, for det går vel rykter om at det blir dårligere på søndag igjen...

    God fredag og nyt helgen folkens :)
     
    holmen, EndreD, Eddie47 and 4 others like this.
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Gardermoen. Nettopp ferdig med min flyvning nr 14 siden april, og har et par timer ventetid før nummer 15. Nå er det riktig nok en måned siden forrige, men det føltes som før corona å deboarde på gate A2 i dag. Stappfull terminal, og så ikke en person med munnbind. Med hele C-piren nå åpnet (ikke stengt bortenfor C1/C2) var det heldigvis mulig å finne litt mindre folksomme sitteplasser ytterst der.

    Syntes fortsatt det er veldig merkelig at man må bruke munnbind på flyet, hvor man sitter i ro og HEPA-filterne i flyets luftsystem dreper så og si alt av bakterier og virus, samtidig som at det er fritt så snart man er i terminalen. Om det er slik at man bør bruke munnbind ombord på fly, burde det også vært slik på flyplassen.

    God helg. :)
     
    Last edited: 31. juli 2020
    Upsaker, holmen, EndreD and 6 others like this.
  14. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Endelig er sommeren tilbake på sørlandet. Nyter kaffen og IF lesning. Feriens prosjekt med å sk kledning og vinduer er ferdig. Mye penger spart til neste ferietur
     

    Attached Files:

    Upsaker, holmen, Eddie47 and 3 others like this.
  15. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Tynset hvor vi nettopp har kjørt bil opp Tron fjellet i Alvdal og for en utsikt! 20200731_153518.jpg
    Og nå skal vi få smake en lokal rett kalt Hakk med elgekjøtt og vi som ikke har vært i Tynset før gleder oss litt.

    Så blir det fiske litt i Glomma før vi stikker over på Sætra. Reisebrevet mitt fra turen vil bli oppdatert når jeg får tilgang på strøm ettersom jeg prioriterer strøm til resten av turen. Men det skal bli en fin tur!
    Ikveld skal vi ta oss litt alkohol og ha det flott.

    Ha en flott dag videre alle sammen
     
    Upsaker, holmen, OttoL and 4 others like this.
  16. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Uvanlig mye/ofte flylyd her i Longyearbyen nå så måtte sjekke Flightradar, viser seg at tåka er såpass tett på flyplassen at Norwegian måtte ha to go-arounds, men ser ut til at de kom seg ned, må være kjipt om en kommer så langt å må returnere til fastlandet!

    2D9865CD-110B-4DA9-8974-9B62ED0CA053.png
     
    Upsaker, holmen, Avixlo and 3 others like this.
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    SAS fra OSL før i dag måtte gi opp og dro til TOS. Avgangen til OSL ble kansellert
     
    Sonictravel liker dette
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    3A656426-05E5-4EBE-B978-10A8556092CC.jpeg A0421FFD-F4E6-4381-8408-CB630629B009.jpeg 1DCFDA8B-14B9-4091-A5C1-5EEF29710B63.jpeg
    God kveld frå solbadande Sunnfjord. Under stølsturen i dag såg vi heile tre fly over oss. Samtlige på veg austover. Dette er ikkje daglig kost lenger. Dessverre var det berre edge-dekning på fjellet, so eg fekk ikkje sjekka Flightradar. Vanligvis er det fly frå Florida/Karibien til Russland og Midtausten som flyg mellom aust og vest over her.
     
    Upsaker, holmen, Eddie47 and 4 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    I morgen .. 07:00 går flyet til OSL og videre til TOS .. du verden, sist jeg fløy var OSL-BGO den 19.mars etter noen rare døgn på Bali ..
    Full forpleining på alle fly, bortsett fra SAS, der satt vi på første benk og så på en gardin .. helt OK for vi hadde fått frokost av Thai ..
    I morgen er det to flygninger og bolaget melder om null diamant fordeler ..
    Det blir nok bra en gang

    Solkysten i kveld .. A888D644-983D-4C2C-A37A-2E0A4F31394D.jpeg
     
    RoadKing, Upsaker, Spielhaug and 3 others like this.

Del denne siden