Man skal kunne booke blokkert midtsete nå også men da må man ringe inn i stedet for å booke online. Fra SAS sine sider: Hvis du ønsker et ekstra sete for mer komfort eller av medisinske årsaker, kan du bestille setet ved siden av deg mot et gebyr. Bestill et ekstra sete når du bestiller reisen gjennom reisebyrået eller SAS Sales & Service. NYTTIG Å VITE Hvis du har bestilt et ekstra sete må du sjekke inn på flyplassen (ikke på Internett). Det ekstra setet er ment for å gjøre turen din mer komfortabel. Du kan ikke bruke det til bagasjeovervekt. Det stod før priser på nettet men disse er nå dessverre fjernet men du skal kunne finne det igjen i en eller annen tråd her inne.
Ja mener det var noe rundt der. Edit: Fant igjen prisene i en annen post. SAS Go/SAS Go Light: Laveste tilgjengelige pris per sete i din bestilte reiseklasse, ekskl. avgifter og gebyr. SAS Plus: SEK 1000 / EUR 130 per flygning (innenlands) og SEK 1500 / EUR 180 per flygning (Skandinavia/Europa).
Jepp, er kanskje verdt det hvis man er et par som reiser til LPA på en avgang man forventer er full. Ellers blir det litt for dyrt.
Spør du meg så burde midtsetet vært blokkert som standard i Plus ut i Europa. Men som du sier, fint at det faktisk er mulig hvis man f. eks reiser som et par eller bare ønsker litt ekstra plass.
Jeg hadde følt meg som en komplett idiot hvis jeg hadde booket ledig midtsete på smekkfull avgang der de må friste med euro for at familier skal bli igjen til neste flygning..... En ting er å bruke setegaranti for å sikre meg plass, men at noen skal stå igjen fordi jeg må ha ledig midtsete det blir for drøyt...
Jeg tenkte på å booke ledig midtsete fra start, ikke via garantien. Beklager forvirringen. Hvis SAS da allikevel overbooker er det deres ansvar.
Man må jo ringe inn å booke hvis man ønsker å bestille ledig midtsete. Og hvis det da ikke er ledig tviler jeg på at man kan bruke garantien for og først booke sete til seg selv også booke ledig midtsete.
Garantibooking er jo noe annet og noe man neppe får på ledig midt sete. Men poenget er at uansett hvordan og når ledig midtsete er booket så håper jeg at det ryker aller først ved overbooking. Noe annet blir bare pinlig....
Ja det er jeg helt enig i, men da hadde jeg også forventet at SAS hadde tilbakebetalt det man eventuelt hadde betalt for ekstra sete.