Vel, vi har kjørt dette formatet siden 2009 på mindre sammenkomster og det fungerer glimrende. På større FTU er det stort sett ingen som får spurt spørsmål og kjørt direkte med foredragsholderne, det er lagt opp til 1- 1,5 time med prat og man har kun 5 til 10 minutter tid til spørsmål på slutten av hver session som ofte har hundrevis av deltakere, opp til 750. Her får man direkte tid med foredragsholderne 2 og en halv time med diverse grupper rundt om på søndag. Opplegget på søndag er som følger -- Alle foredragsholderne sitter ved hvert sitt bord. Vi deler hele forsamlingen opp i 6 grupper, rundt 10 i hver gruppe (det er 6 foredragsholdere) og man har 20 minutter rundt hvert bord, deretter skifter man til neste bord. Til slutt ender man opp med en felles, stor Q/A Håper det forklarer ting litt bedre. Velkommen!
Praktisk spørsmål: kommer til OSL og skal direkte til Nydalen. Gjelder billetten for NSB/Flytoget på T-banen videre fra Nationaltheatret, eller må jeg styre med Ruters app?
Ruter- og NSB-billetter er gyldig fra og til Oslo, Akershus, Røyken og Hurum, gir fri overgang innen overgangsperioden til NSB-tog, Ruter-buss (også noen andre bussselskaper), trikk, t-bane og Ruter-båt i de sonene billetten er gyldig for. Tror det er slik enda, selv om det er 100 år siden jeg kjørte NSB sist.. Nationaltheateret og Nydalen er jo samme sone også
Flytogets billett gir ikke overgang. Du må da kjøpe ruterbillett i tillegg. Det koster totalt kr 210,- NSB koster 90,-
NSB sin billett vil gi overgang. Kjøpe en 4-soners billett. Koster som Are sier 90 kroner. Kan kjøpes både i NSB og Ruter sin App, Sikkert også på skranke/automat på Gardermoen hvis du gidder.
Det er vel ikke felles middag planlagt i kveld? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til hotellmiddager og tenkte å spise på Nydalen Bryggeri kl 17.30. Populær gastropub med mye øl og pubretter på menyen. Ble kåret til Oslos beste gastropub i 2013. http://restaurantguiden.osloby.no/nydalen/nydalen-bryggeri-og-spiseri Spiser gjerne med noen av dere, se etter mann i sine beste år med rød genser og sparkesykkel ;-)
Jeg måtte dessverre kaste inn håndkleet i dag tidlig noen timer før avreise og blir derfor ikke å finne på FTU denne helgen Men jeg håper og tror at alle dere andre vil ha en kjempefin helg med mye moro sammen med mye kjekke og kunnskapsrike folk. Så håper jeg å se i alle fall noen av dere på turen til Helsinki om noen uker. Ha en strålende FTU!
Ankom nettopp Radisson Blu Nydalen I arbeidsklær. Her var det bare 200 kraftig oppdressede og småfulle BI-studenter, og ikke noe å se til FTU-folk. Men det er mulig at jeg ikke klarer å se forskjellen Hvor er alle???
Da er jeg endelig på plass. Måtte fikse noe jobbgreier, så ble forsinket. Hvor er folket nå? Jeg sitter foreløpig på rommet i 8. etg. og lader telefonen...