God (alt for tidlig) morgen. Jetlag'en holdes i sjakk, men det er litt tidlig å våkne kl 6 på en fridag. (Men, bedre enn kl 3..) I går var det meldt overskyet, men her ble det faktisk sol og fint. Så hunden og vi kunne kose oss ute litt, selv om temperaturen ikke akkurat er sommerlig ennå. Selv om vi akkurat har vært på tur, så ser man frem til neste. Det er heldigvis ikke mer enn to uker til. Denne gangen blir det ikke biz til Asia, men Norwegian til Jugoslavia. Tipper det kommer et detaljert reisebrev fra reisefølget på den turen. Ha en fin en!
God morgon frå trønderske fjordstrok! Late dagar på hytta og endå er det lenge igjen før striskjorta og havrelefsa blir følgjesvenner igjen. Det er godt med litt fri! Måtte alle få ein knallfin langfredag! Trøndersk fjord
God morgen fra Svolvær. Skulle fly BOO-SVJ i går, men måtte lande i Leknes pga tåke. Dermed ble det "buss for fly" opp til Svolvær. Og jeg som bestilte den turen for å slippe kjøring fra Evenes Nuvel, ble oppgradert til suite på Thon hotel. Nå skal vi straks ned å prøve den berømte frokosten her. Blir en gåtur opp til Svolværgeita etter frokost. Ha en lang fredag
Den frokosten er faktisk legendarisk. Her fyller poden 3 år og vi har vært i gang med bursdagsforberedelser siden 06.30. Ser på betalte eek billetter til Thailand. Virker som det er sånn det må bli om man skal få med seg en 3 pax hvorav 1 barn som ikke kan sitte i pod hos AF/KLM. Men reiselysten til Asia er stor, så da er det bare å bla opp. Vurderer Qatar med en layover i Doha for å bryte opp reisen litt. Ha en fortsatt fin påske!
God fredag fra Tivoli. Her går det på tomgang. Regnet skal fortsette til 4-5 tiden i ettermiddag og jeg har allerede fått med meg det meste av severdigheter i området. Valgte hotell ved et stort spa, men det meste åpner ikke før til sommeren og det de har innendørs holder ikke til mange timers opphold. Roma har jeg besøkt flere ganger før og sett det meste av interesse , og jeg vurder nå om det er andre byer jeg kan toge til for å se noe nytt. Men det bør jo helst være innendørs med været man har her nå. Vanligvis har jeg masse alternative planer klare, men nå sitter jeg utrolig nok midt i Italia og lurer på hva jeg skal finne på.
God morgen fra Sør-Afrika. Gikk en liten time på stiene rundt her før morgenkaffe, nå venter vi bare på at frokostkurven skal bli levert full av deilig mat. Siste fulle dag her i dag som er litt trist. Vår hytte helt til venstre i bildet i skyggen, men solen er fremme og varmer nå. Ha en knallbra dag!
God morgen fra hybelen i Bergen. Her sov en jaggu til kl 08 gitt, godt jobba. Nå er en klar for dagen og snart settes kursen opp til opphavet hvor to av mine døtre oppholder seg, frokost er satt til 10. I går var vi inne i by’n, spiste is, drakk kaffe og var på Fløyen, middag hos en kollega og tur i skauen før leggetid. Blir nok litt roligere i dag. Ha en fin fin Langfredag
God kveld fra the other side… Her fant vi tilbake til svunne tider med tur med amigos. https://insideflyer.no/forums/threads/3-amigos-rir-igjen-nå-med-oneworld.19176/
God langfredag fra Oslo! Etter en hektisk arbeidsuke ble siste teamsmøte avsluttet i titiden i går kveld, nå håper jeg påskefreden endelig kan senke seg. Uansett blir det tur ut med bikkja i vårværet straks.
God langfredag! Før leggetid i går slet jeg med å sovne, så jeg tok opp SAS-appen for å titte litt på en hektisk tur jeg har planlagt i februar. Til min store skrekk fikk jeg opp en advarsel på ene SAS Bonus-bookingen LAX-Norge: «det har skjedd endringer - godta endring eller be om ny flyvning». Har selvfølgelig ikke mottatt noe mail. Svetten rakk aldri å bygge seg opp, for jeg så fort at dette var den klassiske tidssone-forvirringen til SASIT. Men, jeg fikk da byttet tilslutningfly på hjemreisen kostnadsfritt, og slapp å vente i usikkerheten for å bruke endringsmuligheten på avreisedagen. 7 timers mellomlanding i CPH ble dermed byttet ut mot mer passlige 2 timer, og jeg skaffer meg potensielt 5 timer mer søvn hjemme ankomstkvelden. Det jeg synes var fascinerende var det store utvalget av alternativer som dukket opp: LAX-SFO-CPH og LAX-JFK-CPH (med Delta på første legg), i tillegg til en rekke med rene SAS-flyvninger (hvorpå flesteparten var nye varianter med tilslutningsfly. Sikkert et 20-tall varianter å velge mellom. Det var raust for en skarve SAS Bonus Biz-billett med FP4 Et lite fiber i meg kunne tenke seg å få endret til hjemreise fra SFO med A350 for å spare meg for SFO-LAX-SFO, men nå er jo litt av poenget å sjekke ut Delta Biz og Delta One Lounge også. Må utnytte husholdningens (ut-)reisetillatelse til sitt fulle, så det ville jo vært galskap å komme hjem en dag tidligere
God ettermiddag fra LH719 halvveis mellom Seoul og München. Her er fredagen ekstra lang med motvind og utvidet flytid vestover!
Fredagshilser fra Haukåsen, Oslo. Her har vi fått tildelt en dag med finvær, så det var bare å pakke sekken for en lengre tur i marka. Snart blir det bollepause på Mariholtet, for å fylle energilagrene til de neste par timene med vandring. Helt grei utnyttelse av en langfredag. Nyt dagen!
God morgen fra solfylt Mostar i dag. Været har vært som en berg og dalbane. Vi avslutter med sol og det er jo knall! I morgen er der Oslo, vi rekker akkurat ikke innom Kiwi for å handle inn frukt og grønt... Så da blir det å benytte seg av Meny Mer jubileum og 10% på hele handelen på tirsdag. Vært lite poengsanking ila påsken, men straks back to basics Ila neste uke. Ha en fin fin langfredag.
Ah, stemmer. Sånn var det. Jaja, greit å få sjekket av AFKL-loungen der i stedet. Har likevel tenkt å prøve meg i tilfelle 1) de godtar at jeg kommer inn med en Delta Biz-flyvning fra SFO (innser nå at Delta One-flyvningen min ankommer SFO kl 23 dagen før) eller 2) at SAS får på plass en avtale etter 1. oktober. Ingen glede ødelagt
Snakket med lokal rental-guy isted. Bare litt diskusjon og pruting og lappen for tung MC som reddet denne 800cc handelen i land for heldags rundtur i morgen. Gjelder bare å holde venstre side. Mye britisk legacy her på Kypros
God ettermiddag fra Drøbak Fikk nyte litt finvær på Oscarsborg tidligere i dag Før ferden gikk tilbake til fastlandet Mens Tysklandsfarerne kjører forbi, kan vi nyte litt i glasset. God Påske!
God morgen fra the Grit Counter i Charleston. Bildet tatt i en vinkel med minst mulig folk. Godt belegg her. De har ikke spart på fettet, men balansen mellom fett og smak gjør at det fungerer. 90 min forbindelse på LHR fra T5 til T3 fungerer også fint. Tok 30 min fra døren åpnet seg på T5 til jeg satt hos Cathay F på T3. Ingen løping, men traff rett på buss etc. Rakk akkurat frem før de gikk over fra frokost til lunsj meny. Til og med en liten kake med flyutsikt. Før det var det fin klatring ut fra Dublin. Før vi hang litt sør for LHR og så tok innflygningen over byen. Og så fin innflygning over Philadelphia. Aldri vært på PHL som er en stor American hub. MPC var lynkjapt, men det var det eneste positive å si om flyplassen. De bygger Flagship first lounge som skal åpne til sommeren. Bagasjen min bestemte seg for aldri å forlate Dublin. Nå 30t senere synes AirTagen å indikere at den ble lastet ombord i et fly som gikk fra pre-clearence terminalen, så da blir det spennende hvor her borte den vil lande og hvordan den skal finne veien til meg. Hos American står det fortsatt som status searching. De ville imidlertid gjerne ha lenken til airtagen, så da dukker den vel opp etterhvert.
God fredag, her går turen på vei hjem fra København. Satser på noen rolige dager påskadager hjemme... Morsom kommentar i Aftenposten, med en lite spark til noen av oss bonusjegere... https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/dRBn3o/strevet-for-gullkort