Har en reise til HND i oktober. Retur ble kansellert. Tenkte å avvente å se om jeg enten ville ha refusjon eller om jeg ville endre reise. Finnes det noen "frist" for dette? Nåværende tidspunkt har jeg en aktiv utreise og en kansellert retur. Har ikke blitt ombooket på noen spesifikk flyvning enda. Vanlige billetter for poeng. Lars
Så lenge poengene ikke utløper eller at du trenger de nå, så ser jeg ingen grunn til å gjøre noe før det nærmer seg?
Ifølge SAS har de en frist på 15 dager på å si ifra om en endring ikke passer. Etter 15 dager anser de det som om du har akseptert dersom du ikke har gitt beskjed om noe annet. Hvordan det er med kansellering, vet jeg ikke, men hadde ikke tatt sjansen på å vente så altfor lenge. Hvorfor ikke ta kontakt med flyselskapet og spørre ?
De sender vel bare mail med frist om 15 dager hvis det skjer en automatisk ombooking. Kansellerer de uten å putte inn nye flights får man en annen mail om at de ikke klarte å finne en alternativ reise og at man må kontakte kundeservice og denne mailen har ingen frist. Eventuelt sender de ikke noen mail i det hele tatt, det har skjedd meg flere ganger. Da har jeg ventet med å kontakte kundeservice til de faktisk oppdaterer bookingen og fjerner flightene som står som kansellert. Det kan ta flere måneder, så man får god tid til å se etter alternative seter, evt noen måneder ekstra med utvidet levetid for CT.