Hei folkens, Flyet til en venn som skulle reise fra Stavanger til Oslo en lørdags kveld ble kansellert etter at elektronikken sviktet og gjett hva som skjedde, han fikk både 250 Euro i fly kompensasjon og ca 1400kr (hotell og mat). Jeg kan nesten ikke tro det etter å ha lest 100 forskjellige klager til Norwegian hos flyklage nemnda, men det gikk i boks faktisk hurraaa . Om noen har lyst å lese hele referatet med klagebrevet og svaret han fikk kan dere sende meg en PM, så sender jeg den øve. Tror det kan hjelpe på en god del til de som sliter med å skrive klagebrev sjenerelt.
I sommer opplevde jeg at dreamlineren som Norwegian hadde satt opp ble kansellert og to 800 satt opp istedet. Vi ble ombooket til avgang 10.30 som de forsinket til 12.00 (Opprinnelig skulle dreamlineren gått 12.00). Det kom lite eller ingen informasjon om endringene, men dagen før sjekket jeg at det sto nytt rutenummer og ny tid så vi var ute i god tid. Ettersom vi da teknisk sett ble nektet ombordstigning på den bestilte ruten fikk vi €400 hver i kompensasjon. Hadde jeg aldri trodd Norwegian kom til å gå med på.
De har vell holdt på med å luske seg unna kompensasjoner i så mange år nå, og har vell sikkert en bunke på størrelse med Eifeltårnet i diverse organ som overser forbrukerrettigheter, at det vell bare er på tide at de nå begynner å følge de regler andre må forholde seg til. Reglene er såpass klare, og det er rart om DY skulle havne i så mange flere tvilstilfeller enn SK.. men alikevell gruser de SK på saker hos flyklagenemda i mengde.. Samtidig som jeg nettopp leste at de er tilsvarende like på forsinkelser... Så Norwegian har nok spart store summer på denne taktikken.. men de begynner jo å bli et voksent selskap etterhvert, og da kler den taktikken ikke et slikt selskap lenger.. Så er jo lov å håpe på at det nå skjer litt endringer! C
Eller så er det en selektert gruppe som klager på Norwegian og da vet media at flere saker gir flere clicks. Akkurat som BT i dag rapporterte at Norwegian må sjekke motorer etter ulykken i USA med southwest, uavhengig av at SAS må sjekke LANGT flere motorer. Vanskelig å si noe om hvorfor Norwegian har flere klager enn SK, ettersom det er lite informativt å sammenligne så lenge vi ikke vet hva de klager på. For min del så er det kun KLM som har satt seg på bakbeina.
Rett skal være rett, når man virkelig fortjener det så hender som regel tommel ned fra Norwegian. Jeg kan tenke meg at både dere og han (kompisen) hadde en god saksbehandler i det han/hun leste saken som var sendt inn.
Kult at ting ordnet seg og alt det der, men kan du være så snill å slutte å ha caps lock på når du lager titler på tråder?
Du har helt rett i det, dem sparer enormt på det å la vær å betale det de faktisk må. Men som du nevner det spørs jo hvo lenge dem kan holde på i den forstand etter som de vokser drastisk globalt.