Gassgrill: Weber Q3000 vs. FCC BBQ X-grill

Tråd i 'Off-topic' startet av Gullars, 30. april 2021.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kjære orakler.

Var innom Obs i dag for å plukke opp «testvinneren» FCC BBQ X-grill for 4.495,-. Selgeren brukte mest tid på å forklare meg hvor fantastisk Weber Q3200 var (6.995,-), men jeg fulgte planen og kjøpte med meg FCC’en.

Så kom jeg hjem nå og ser at Elkjøp kommende helg kommer til å selge Weber Q3000 (omtrent samme modell som Q3200) til 3.995,-.

Bør jeg levere tilbake FCC-grillen til Obs og heller gå for Q3000?

Kjør debatt!

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk det med denne? Jeg har kun hatt Weber, en Spirit e310 fra 2008, meget fornøyd. Så rusta denne i stykker ifjor, og jeg bytta til en ny spirit2 310, ikke så fornøyd. Dårlig effekt, vanskelig å få varm når det er kaldt ute (under +10). De har også gjort om på brennerplassering, slik at de nå er på tvers i stedet for på langs som på den gamle. Det gjør at man ikke kan steke lengre kjøttbiter (lammelår, indrefilet) på indirekte varme. Utover det så ser den nye ut til å være mer gjennomtenkt ift materialbruk og jeg tror ikke den ruster så fort. (Hos meg står grillen ute hele året)

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leverte tilbake FCC-en og gikk for Weber Q3000 til 3.995,- på salg. Har vært flittig i bruk siden, og er godt fornøyd :)

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er brennerene plassert på denne? Tvers eller langs?

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    En som går rundt og en i midten, altså en litt annen variant enn Spirit og de «vanlige» grillene. Dette er vel en litt kjipere modell, men for meg var det en fordel at den har såpass mye plast siden den står på hytta ved kysten.

Del denne siden