Gdansk

Tråd i 'Reisemål' startet av Storg, 30. aug 2014.

  1. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Benyttet meg av tilbudet til SAS om 50% på bonusreise. Er det noen som har tips til hva man bør få med seg i byen?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel Gamlebyen som er hovedattraksjonen der. Jeg kan ikke huske at det var noen andre veldig store ting, som man ikke kunne gå glipp av. Når jeg var der i 2007, var vi også oppe i tårnet på en kirke med ålreit utsikt. Dagstur til badebyen Sopot går også an, noe avhengig av årstid.
     
    tommy777 liker dette
  3. objorkevoll

    objorkevoll Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Storg,
    Har hvert en del i Gdansk, og det er kun gamlebyen som teller. Anbefaler på det sterkeste å bo på Radisson Blu eller Hilton da begge har en fin lokasjon med tanke på resturanter (Radisson er å foretrekke). Vist det fortsatt er varmt og fint når du reiser ned så anbefales også en tur til Sopot.
    Resturnater er som alle andre plasser svært varierende, men kan på det sterkeste anbefale Goldwasser.

    Håper du får et fint opphold i Gdansk!
     
    Storg liker dette
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann,
    mulig feil underforum, men usikker hvor jeg skulle poste;

    skal en kjapp MR til Gdansk i mai og lander 12:25 med returavgang 13:05

    er dette samme fly, og går dette fint?
    har aldri vært på denne flyplassen før og derfor litt usikker.
    takker for all hjelp
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis flight nummeret er et nr høyere på returen så er det høyst sansynlig det samme flyet.
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    det stemmer ja.
    da er det bare å booke da :)
    er vel ikke akkurat verdens største flyplass vi snakker her.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vet om flere på forumet her som har tatt akkurat samme turen uten problem :)
     
    leeds1979 liker dette
  8. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker til live denne gamle tråden.
    Noen som har vært i Gdansk nylig og har noe å anbefale mtp. sightseeing, og spise/drikke?

    Skal en helgetur i februar, er det kun om sommeren det passer å besøke Sopot?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,479
    Bonuspoeng:
    293
    Slenger meg på denne, skal til Gdansk om to uker, har tenkt til å gjøre minst mulig, da hovedmålet med helgen er å slappe av..
    Booket oss inn på Radisson.
    Tips til gode spisesteder i nærheten tas i mot med takk!
     
  10. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,485
    Bonuspoeng:
    183
    KennethE, Baldrick and KRS like this.
  11. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også booket Radisson, med 2for1 var prisen 480 PLN, nå ser jeg at prisen har gått ned til PLN 380, men jeg får bare valgt twin beds eller queen accessible room om jeg booker på nytt. Sjansen er vel stor for å bli oppgradert likevel som Gold om man sier at man ikke vil ha/trenger accessible...?

    Hilton er dobbelt så dyrt, PLN404/natt, men får frokost og lounge som Diamond, og det virker som det ikke er vanlig å få frokost på Radisson heller. Noen andre grunner til å velge Hilton over Radisson?
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Har akkurat booket en MR/Hilton Gold-run/helgetur til Gdansk, med ankomst 21.50 nå på lørdags kveld og retur 06.10 på mandag.

    Første gang i Polen. Er det taxi til hotellet som gjelder? Eller funker Uber fint i Polen? Hva ligger prisen på mellom GDN og Hilton Gdansk?

    Og restaurant-anbefalinger så sent på kvelden i nærheten av hotellet?
     
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville nok booket med den billigere raten, og så følge med litt. Kan hende de frigjør flere rom med dobbeltseng senere. Eventuelt sende dem en mail om at du gjerne ønsker dobbeltseng. Er nok gode muligheter for at du får minst oppgradering til biz-rom. De er romslige og fine. :)
    Har opplevd at de kan være vanskelige med frokosten. Jeg måtte jobbe litt for å få det inkludert ved siste opphold. Da var jeg CC Concierge og fikk oppgradering fra standardrom uten frokost, til en suite, som i utgangspunktet inkluderer frokost.. Men allikvel var de litt i tvil om de ville slippe oss inn til buféen..

    Hilton er også bra. De har dessverre ikke lounge, men sist fikk jeg et gavekort for bruk i restauranten, som en kompensasjon. Spør gjerne ved innsjekk om de har det, og når de må beklage at de ikke har det, spør om de har noe for å kompensere det.. ;)
    Forøvrig en bra restaurant. Frokosten er også variert og god. Og selvfølgelig inkludert som Diamond.
    Et stort pluss om man vil ta det rolig og slappe av, er at de har spa og basseng. Fikk en herlig massasje der sist.
    Eneste minuset, som også har vært nevnt i Hilton-tråden, er at de har litt vel harde senger...
    En liten mini-rapport her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/erfaringer-med-hilton-og-hhonors.90/page-15#post-85740
     
    KRS liker dette
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    PS! De gangene jeg har sjekket hotellprisene i Gdansk, så har jeg lagt merke til at de varierer enormt! Både hos Radisson og Hilton, så book refunderbart (med mindre det er sykt billig), og sjekk av og til frem mot avreise..
     
    KRS liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Uber funket veldig bra i Warszawa og det ser ut til at det er biler i Gdansk også.
     
  16. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, enig. Var der i sommer, og det var veldig bra. Ca 1400kr for fem-retters meny med vinpakke for to personer. De hadde en blomkålis til dessert som var, ja, til å spise opp.
     
    kjeeli and KRS like this.
  17. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok kontakt med Radisson på Messenger og fikk raskt ordnet det slik at de kansellerte den gamle bestillingen, og oppgraderte den nye billigere bestillingen til et Business Class room. Altså ingen Junior Suite eller frokost inkludert, men til ca. 400kr natta kan man vel ikke klage... :)
     
    Baldrick liker dette
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Frokost er jo inkludert når man har BC rom, og har ikke opplevd på noen andre Radisson at de begrenser slike ting ved oppgradering.. Så kan jo prøve å klage LITT da.. ;)
    Men i alle tilfeller, en veldig bra deal! Det er et finfint hotell! :)
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    I Hamburg fikk vi frokost og business rom ved innsjekking, men ved utsjekk skulle de ha betalt for frokost likevel siden vi ikke hadde booket det fra starten av. Måtte krangle en del for ikke å betale... Men som regel er det vel inkludert selv om man er oppgradert.
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Synd at det skal oppstå slike situasjoner. Og synd at det tidvis praktiseres så ulikt..

    Uansett; basert på dette, kan man gjerne ha det i bakhodet, og insistere på at det blir notert av vedkommende du gjør slike avtaler med ved innsjekk, i tilfelle de ikke er tilstede ved utsjekk..
     

Del denne siden