Gdansk

Tråd i 'Reisemål' startet av Storg, 30. aug 2014.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    I Berlin vart eg oppgradert til BC-rom, men fekk beskjed ved innsjekk om at eg ikkje fekk frokost. Dette pga at eg var oppgradert og ikkje betalt for frokosten. Greit å få beskjed tidleg og unngå rabalder ved utsjekking. Spelar ikkje så stor rolle egentlig, skal uansett ikkje til Berlin igjen før eg kan lande på ny flyplass, er ikkje sikkert hotellet tilhøyrer Radisson ein gong når vi kjem så langt inn i framtida :)

    Edit: for å halde seg litt på topic, i Gdansk vart det både oppgradering og frokost på Radisson.
     
    Baldrick liker dette
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hva slags status hadde du på det tidspunktet?
    Concierge skal jo uansett ha "Free Continental Breakfast".. :) Hvis de er strenge, og følger teksten, så er det riktignok KUN for medlemmet.. Kanskje noen også vil nekte deg full tilgang til bufféen, og gi deg en matpakke, men da skal du nok møte på "rett" person.. ;)

    I Gdansk fikk iallfall alle på rommet frokost. 2 voksne, 1 barn.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg var gull ved begge opphalda, både i Berlin og Gdansk. Opphaldet i Berlin var eit av to eller tre (av over 20) opphald i fjor der eg ikkje fekk både oppgradering og frokost. Club Carlson er på veg til å få ein stor fan.
     
    Baldrick liker dette
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har laget meg en liten liste over interessante steder (for meg), dvs. mat, øl, kaffe, sightseeing, spa, o.l

    Forsøker å laste den opp som pdf

    Tar veldig gjerne i mot tilbakemelding på det jeg nevner.
     

    Attached Files:

    Mbj liker dette
  5. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk det bra for deg å snu i Gdansk?
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    gikk fint det.
    bare blide smil fra crew ombord, de har nok sett det før noen ganger :D:D
     
    RoadKing liker dette
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    I april drar jeg og kona til Gdansk, og siden hun trenger ny koffert lurer jeg på om dere har noen erfaringer på om det er billigere å kjøpe i Gdansk fremfor Norge?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, egentlig ikke. Mat og drikke ja, men shopping nei.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Spis på Gdanski Bowke ...
    Herlig mat og hyggelig betjening ...ikke blant de billigste i Gdansk, men ca 1/3 av norske priser og det er verdt det.

    De har "eget" øl og vodka ...
     
    DanH liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,930
    Bonuspoeng:
    293
    Som så mange andre vurderer jeg et lite MR til Gdansk, men er det noe mer å gjøre enn å snu i døra? Hvis det er en hyggelig by jeg kan spise og drikke godt, samtidig som jeg kan overnatte til en grei pris holder det for meg.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson hotellet ligger svært sentralt til og koster ikke all verden.
    Men rett utenfor bymuren 3 min å gå så ligger Kobza House til halve prisen, der bodde vi ... enkelt, store rom og deilig frokost
     
    TigerTravel and Upsaker like this.
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Er i Gdansk nuh. Bor på Hotel Gdansk boutiqe. Bra sted, veldig sentralt. Men ikke book enkeltrom. Nok av hyggelige spisesteder her, men plagsomt å gå i hovedgata i gamlebyen som enslig mann. Etter hundre meter og ti plagsomme polakker av begge kjønn, måtte jeg bare gå inn i en sidegate. Aner ikke hva de ville, er dårlig i polsk. Så jeg fant et sted med godt øl, og gleder meg til et museum eller to i morgen. Burde vel strengt tatt bodd på Radisson, har vel fremdeles gull der, tror jeg.
     
    Eddie47 and Upsaker like this.
  13. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd både på Hanza og
    Mercure Gdańsk Stare Miasto som er billigere men litt usentralt men ikke så mye
     
    Upsaker liker dette
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    De har også ett par billige Hilton-hoteller. Hilton Gdansk har en meget okay restaurant i første etasje også har du ett Hampton-hotell ved flyplassen som er enda billigere.
     
    Upsaker liker dette
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Frokosten her på hotellet er faktisk blant de mer spennende jeg har spist, mye forskjellige lokale spesialiteter, forskjellig spekemat, røket kjøtt og fisk, nydelige grove brødsorter, i det hele tatt veldig bra. Hyggelig betjening også. Eneste drittsekken jeg har truffet på denne turen, er bussjåføren på rute 210 fra flyplassen. Billettautomaten virket ikke, og jeg hadde bare en 50-zlotyseddel fra minibanken på flyplassen. Han nektet å veksle, bussbilletten kostet 3,80. Så han forlangte at jeg skulle gå av. Dårlig start på turen. Men så var det ikke mindre enn tre av medpassasjerene som tilbød seg å betale for meg. De rettet opp inntrykket, og vel så det. Drosje kostet forøvrig 80 zloty, ettersom det var søndag. Altså en helt Ok middag med en halvliter til, i forskjell. Som nordmenn flest, så blir jeg av en eller annen grunn ekstra gjerrig når det er billig et sted, så jeg valgte bussen. Den stoppet ved stasjonen, så da var det bare å gå rett nedover hovedgata og over to bruer, så var jeg på hotellet. Fin tur var det også, tok ti minutter.

    Tror forresten det er lurt å ta ut zloty i byen, om man kan. Bedre kurs på minibankene der. Bussbilletter (automaten, når den virker) og drosje kan betales med kort.
     
    TigerTravel and Upsaker like this.
  16. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er beste måte å komme seg til byen fra flyplass med infant? Han er rundt 6 mnd på tidspunktet.
    Er jo avhengig av barnesete i taxi eller uber. Går det tog eller buss? Bor forøvrig på radisson
     
  17. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen tog , men går buss.

    Jeg har brukt taxi bestilt på forhånd av hotellet.
    Sist testet jeg Uber null problem.
    Men jeg vil anbefalt å ta kontakt med hotell, be dem bestille taxi med barnesete.
     
  18. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det min tur til å besøke Polens sjette største by Gdansk (Danzig om du foretrekker deto_O) Jeg har noen kamerater ifra Vestfold som jeg studerer med i Tromsø som har klart å overbevise meg til å ta Ryanair til Gdansk. Vi blir en gjeng på 5 stykker (1 fra Bergen og resten fra Bestfold/Vestfold) der 4 av oss reiser ned den 14. juli og han siste reiser 15. Juli. Den første natten skal vi overnatte på hotell (Han ene ville fikse et hotell nær gamlebyen til en rimelig penge som han fant på Hotels.com) og de resterende nettene blir vi å overnatte i en leilighet da søsteren til han som kommer dagen etter studerer i byen (men hun er hjemme for sommeren og lar oss låne leiligheten noen få dager)

    Så hva er det å gjøre i Gdansk for dere som har besøkt byen utenfor flyplassen?;)
    Vi er en gjeng på 5 stykker (4 første dagen). Vi alle reiser fra TRF. Vi er alle 20 år når vi er der nede. (Han ene har bursdag 19.07) Vi drar på guttetur men når jeg først besøker denne byen vil jeg se og oppleve byen. Er historie nerd og er åpen for forslag
     
    Sonictravel, jgroneng and oddA like this.
  19. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Guttetur = limo fra flyplassen med " spesiell underholdning" er altid en god start på turen!

    Dra på byen Gdansk er en veldig fin by.
    Jeg brukte en dag til og bare vandre rundt i gamlebyen
     
    Blaa and Avixlo like this.
  20. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    hei

    Om du liker historie, er det 2 museer du må innom. Solidaritets museet ved det gamle skipsverket, hvor Lech Walesa ledet opprøret mot komunistene på 70-80 tallet.
    Og 2 verdenskrig museet.
     
    Avixlo liker dette

Del denne siden