Gdansk

Tråd i 'Reisemål' startet av Storg, 30. aug 2014.

  1. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Museet om 2. verdenskrig er meget moderne og bra. Var der i desember og hadde en veldig fin opplevelse. Ellers er Gdansk ganske kjedelig, om jeg skal være ærlig. Gamlebyen er flott, og om det er varmt, ta turen til Sopot ;)
     
    OyvindN and Avixlo like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har noen nye hotellanbefalinger i Gdansk? Jeg har en tur dit om en måneds tid og hotellutvalget var mindre/dårligere enn jeg så for meg. Jeg har to netter som skal vies til mat, drikke og kanskje duppe føttene i et basseng hvis det finnes. Jeg har ingen status på Scandic eller Hilton, og ikke får jeg brukt poengene som snart går ut på Scandic.
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,806
    Bonuspoeng:
    183
    Hanza er meget bra, samme er Puro Hotel Stare Miasto (https://purohotel.pl/en/gdansk). Spørs jo litt hva slags prisnivå du ønsker deg?

    Skal selv til Gdansk nå i slutten av oktober for sjette gang :p
    Blir å bo på Radisson Hotel & Suites en natt også Hilton siste natta. Ikke prøvd ut de to, kan gi en tilbakemelding hvis du ikke allerede har booket innen da:)
     
    Upsaker liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør gjerne det. Kommer til å booke noe refunderbart før det. En rask titt på hotels.com sa at ingenting kommer til å velte budsjettet.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,806
    Bonuspoeng:
    183
    Den er god. Hilton har iallefall basseng, vet at Radisson driver å bygger ny spa avdeling med basseng og alt, skal være ferdig i disse dager. Så forhåpentligvis er de i rute:)
     
    Upsaker liker dette
  6. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som har overnattet i Gdansk den siste tiden? Skal dit neste helg. Mest for å tjene grunnpoeng, men også slappe av på at bra hotell. Kan virke som Radisson Hotel & Suites har basseng. Koster 1500 for 2 dager. @paramberg Du var der i høst?
     
  7. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Har bodd der et pr ganger. Hotellet åpnet i fjor men var ikke helt ferdig med alle rom/fasaliteter da. Kan ikke bekrefte at basseng og spa er ferdig nå.

    Ellers er hotellet nytt og fint, ville betalt litt ekstra for River view, da får du fantastisk utsikt til gamlebyen.
     
    Calling liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,806
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var der i høst. Bedre hotell enn Hilton, ville valgt Radisson neste gang jeg skal dit! Bassenget osv er nok ferdig nå. Kjør på, kan ikke gå feil på det hotellet der :)
     
    Calling liker dette
  9. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg overnattet på Radisson Hotel & Suites nå i Januar, ble oppgradert til rom med Riverview og kan bekrefte at Spa og bassenget er i full drift. Nøt en deilig massasje og slappet av i bassenget :)
     
    Calling and jonss like this.
  10. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    cooolcatz and paramberg like this.
  11. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Det blei river view gitt.
    20200207_211418.jpg 20200207_211404.jpg 20200207_211335.jpg 20200207_211503.jpg
     
    NoLimit, CKe, Earl and 8 others like this.
  12. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte å fly BGO - OSL - CPH - GDN i plus for å sanke inn litt poeng. Hvilket flyselskap bør jeg velge mellom CPH - GDN? Air Nostrum, Cityjet eller Regional Jet? Eller spiller det ingen rolle? Tenker da på service nivå/servering.
     
    Last edited: 08. febr 2020
  13. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    93
    Spiller ingen rolle så vidt jeg er klar over.
     
  14. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker denne til live igjen:

    Reiser ned til Gdansk i morgen for en helgetur (og 4x-kampanje). Aldri vært i byen før, har booket rom på Hilton. Noen nylige tips / erfaringer i forhold til restauranter eller andre opplevelser? Noen som vet om en fortsatt kan bruke Uber i Gdansk?
     
  15. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28

    Hei.
    Ja du kan fortsatt bruke Uber, men de er ikke like billig lenger etter at det kom nye reguleringer av taxinæringen. Er en uber-fri sone i gamlebyen, men den slutter akkurat ved hilton.
     
    Brukernavnet liker dette
  16. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Var i Gdansk i helgen som var, men fokuset fra fruen og vesla var først og fremst shopping og spa-behandlinger på Hotel Hanza. For min del brukte jeg noen timer på WWII-museet, et fantastisk imponerende museum men uendelig trist alt som ligger bak. Middag på Hotel Hanza var veldig god, beste middag på Kubicki like ved Hilton. Vi hadde først tenkt å spise på Chleb i wino (brød og vin) basert på at de hadde lange køer begge kveldene. Med litt manglende tålmodighet og småsur vind endte vi opp på Kubicki - og angret ikke på det.
     
    Brukernavnet liker dette
  17. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Var i Gdansk februar 2020. Kan anbefale spisestedet Swojski Smak. De lager tradisjonell polsk mat, og vodka til lunsj er helt naturlig. Savner å gå gatelangs i Gdansk en iskald dag :)
     
  18. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Tester Swojski Smak, 75 kr for en planke vodka ;)
     

    Attached Files:

Del denne siden