Dette er ingen eksotisk (luksus) tur til Kiwiland eller F-tur til fjerne land via flyplass i sanden, men heller ein kvardagstur av det slaget ein del av oss tek i arbeidsklær. Eit møte her, eit møte der, ei veke der, kanskje to. OSL-ARN/BRU/SIN/TRO/EBB/IAD/BGO. (Sjølv om slike turar og kan bli litt utanom det vanlege: LAX-IST-FRU-IST-OSL-IST-SFO oppgradert til J med TK.) Det kom ein konvolutt frå Alaska Airlines (AS) i posten for ei tid sidan. På innsida var eit nytt Milage Plan kort for 2018 og «her kjem eg» merkelappar for koffert og pc veske. Det høvde bra for nå var det snart tid for ein tur til Houston med AS. For dei som ikkje kjenner til Alaska Airlines er det eit regionalt flyselskap med utgangspunkt i Seattle og med ei lang historie i Alaska og på nordvest kysten i USA. Eg hadde min fyrste tur med AS frå Seattle til Anchorage for mange år sidan. Nå er AS ein stor aktør på vestkysten og med transkontinentale ruter. Dei har nyleg kjøpt Virgin American. AS har berre B737 i flåten sin, men dei regionale selskapa Horizon og SkyWest flyg Q400 og ymse CRJ og E175 med Alaska fargar. B737 flåten til AS har i hovedsak ein tredelt kabin med First Class, Premier (dvs litt betre plass) og alle andre.Ikkje ulikt UA some mange kjenner til. AS sitt Milage Plan program har tre elite nivå: MVP, MVP Gold, MVP Gold 75K. Nå les eg vanlegvis ikkje tråden om manglande diamant føremoner, men bidreg du i den tråden til vanleg er dette rette tidspunktet til å bytte over dit. MVP Gold og Gold 75K har ubegrensa oppgradering til First/Premium for seg sjølv og eit reisefylgje – når det er ledig plass. MVP Gold 75K har i tillegg tilgang til å velge sete i Premium ved bestilling utan tillegg i prisen, og iPad med underhaldning og drikke ombord. Og ingen avgift på koffertar. Ein liten digresjon: Dersom du må velge mellom ekstra beinplass eller tilgang til lounge? Her er eg sjeldan i tvil – ekstra beinplass på ein tur på 2-5 timar. (Pølse og øl på Arlanda før flyet til Oslo?) Oppgradering til First skjer ikkje før 120 timar før avreise for MVP Gold 75K, og 72 timar før for MVP Gold. Turen til IAH vart kjøpt rimleg – ingen refusjon, ingen endring. Så nå er det berre å flytte setereservasjonen framover og vente på epost frå AS med melding om å flytte heilt fram, kanskje...
Kult! Jeg skal reise med AS for første gang i januar (SFO-SEA-YVR-SEA-SFO), så dette ser jeg fram til. Lucky på One Mile at a Time skrev en artikkel om hvordan man sikrer seg oppgradering i går, så jeg får kanskje prøve meg på det.
Denne ser jeg også frem til! Og i tillegg til de godene du allerede har nevnt så har vel AS mange spennende samarbeidspartnere også?
Lycky kåret vell i går eller i dag, AS til nordamerikas beste FF program. Og trakk frem bl.a ekstremt god value på enveis eco. Han hadde booket us til madrid(?) med stop for 12500 miles.. C
AS sitt Milage Plan program har samarbeid med fleire selskap både innanfor og utanfor dei tre store alliansane, ma British Airways, Air France/KLM, Singapore, Hainan, Japan Airlines, Korean, Quantas og Emirates. Også FinnAir og Icelandair. Det er mogleg å samle poeng hjå Fiji eller Ravn eller Pen Air avhengig om du skal sørover eller nordover sett i frå Seattle. Skal ein tur til Sydney med Cathay Pacific A350 i premium på nyåret.
Opp tidleg om morgonen. Den nesten nye Briggs & Riley ta-med-inn kofferten med høvleg dekorasjon. I ein Ford Escape frå Avis i tett tåke til flyplassen i Spokane. Parkere, hyggeleg småprat, og gå inn i terminalen. GEG er ein ok flyplass med tidsrett arkitektur frå midten av 60 åra. TSA har tronge arbeidsvilkår her – men, intimt og med glimt i augene – ingen morgon gretne eller sure miner her. Delar av terminalen der Alaska held til er nyare - nokså slitt og trong - minner mest om bussterminalen i Oslo. AA sin del av terminalen vart nesten full med alle (!) som skulle med A319 til Phoenix. AS sin app er solid og gjer det den skal: innsjekk, boarding kort, og minner deg om at det er nå er boarding ved gate xx. Priorert kø med kjapp utlukking av dei som prøvde seg - måtte stille seg i "skammekroken" fram til det var deira tur. Skywest CRJ 700 til Seattle, her er det ikkje First, men Premium med litt ekstra plass til beina. Med flytid på omlag 40 minutt vart det svært enkel frokost serving med lokal kaffe. Tid til ein liten dupp, før vi svingte rundt nordsida av Space Needle og inn til SeaTac. Det stod eit par einsame fly med raud nase ute i regnveret på Boeing Field. Eit par timar på SeaTac vart nytta til bagels med cream cheese, kaffe (ikkje Starbucks) og konsert. Flott tiltak både på SeaTac og PDX (og sikkert andre) der lokale musikerar er invitert inn. Hadde fint piano akkompement til frokost kl 06:15 (!), og cello konsert til lunsj, på PDX for nokre veker sidan. AS oppgraderte meg til First Class frå SEA til IAH, gløymde visst å skrive det øverst. Andre prioritet for å gå ombord. Det tok si tid med utruleg mange små barn, foreldre, besteforeldre, og ... God skinnlenestol med plass til å strekke ut beina. Alaska First Class er ganske likt UA (og AA/DL?) på innanriks fly. Stort sete og god avstand mellom. Lengre bak vil alle som har brukt Norwegian kjenne seg. Same setet, men litt andre fargar. Servering bak gardina er drikke og snack - ellers kan ein kjøpe salat/sandwich frå meny til ein grei pris. Eit glass med vatn før avgang (sa fint nei takk til Bloody Mary o.l.). På med Bose Q25 og Spotify. Etter at det tome glasset var rydda bort vart det tid til power nap under avgang og før vi nådde marsj høgda. Vakna til varm nøtte miks og eit glas med raudt som nesten rant over .. AS serverte lunsj – kylling salat med cilantro, pære, mango og sweet chili dressing. Sakna litt lime, men absolutt godkjent. (Har du cilantro, lime og mango så har du alt som skal til for å lage mat med god smak.) Akkurat høvleg for eit lunsj måltid. Starbucks kaffe, sjokolade, Bose, og nesten tre timar uforstyrra arbeidstid fram til IAH. Vel framme var det berre å take trillekofferten og gå rett ned til SuperShuttle skranken og hotellet neste stopp.
Artig med rapport fra hjemmeselskapet, bruker som traadstarter AS ganske mye, spesielt mens jeg pendlet til Hawaii. Men maa si jeg trives bedre med Washington State Ferries (fordi jeg kommer hjem til middag).
Flott rapport. Jeg har flydd AS med et par anledninger og er etter min mening langt foran både SAS og spesielt Norwegian. Grunnen til dette er svimlende enkel: power-socket! Vet ikke om det gjelder alle maskinene, men er veldig greit når en har en flytur på et par timer.