Gi bort sølv- og gullkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bor_i_en_koffert, 24. mai 2016.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    hei.

    Jeg er i dag EBG og kan gi bort en EBS-status til en som trenger en koffert ekstra eller noe slikt.

    Jeg ligger an til å bli EBD ila sensommeren, og da kan jeg gi bort en EBG-status.

    ...om jeg på det aktuelle tidspunktet tidligere i perioden har gitt bort en EBS-status; er da døren lukket for å gi bort en EBG?

    /koffert
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det stemmer ja så da ville jeg ventet om du heller vil gi bort et gullkort ;)
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    NEI. Det får ingen konsekvenser. Gi vekk sølvet før du blir EBD! :) (Hvis ikke går det jo til spille) Jeg og samboeren ble EBG i juli 2015, jeg EBD i august 2015, hun september 2015. Vi gav begge vekk et sølvkort hver som EBG, hun attpåtil bare 2 dager før statusen hennes gikk fra EBG til EBD. For oss begge gikk det smertefritt å få ny kortkvote, men har lest her på forumet at det er noen som opplever kluss med kortkvota. Da er det bare å ringe inn til kundeservice så ordner de det kjapt.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Smertefritt er det ikke. (Var i alle fall slik før).
    Du må ringe/maile så fikser de det.
     
    Petter B-C liker dette
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har du gitt bort et sølvkort mens du fremdeles er gull og blir diamant, kan du kun gi bort et sølvkort til i gjenværende periode, ellers går den til spille.
     
  6. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener gullkort vel?
     
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer hvis man har et gullkort gyldig ut f eks. august 2017, og mottar et nytt gullkort nå fra en EBD??
     
    Fronten liker dette
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Da har undertegnede nettopp snakket med svenske Anna på 05400 og spurt hvorvidt man brenner noen kvoter eller ei. Ho kunne bekrefte at det IKKE får noen konsekvenser for muligheten til å gi vekk 2 sølvkort eller 1 gullkort som EBD at man har gitt vekk et sølvkort som EBG i samme opptjeningsperiode. Hun sa også at man måtte ringe inn for å ordne det med kvota og bekrefta dermed at det ikke går helt "smertefritt" (hvis det å ta en rask telefon til dem kan klassifiseres som smerte...) Da burde vel all tvil være feid av banen, så det er bare å glede noen du kjenner med et sølvkort :)
     
    Last edited: 25. mai 2016
    bor_i_en_koffert liker dette
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Så deilig.
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å kuppe tråden din her nå, meg jeg har vært utenfor noe lignende.

    Periode 01.sept til 31.aug.

    I fjor, august 2015, rekvalifiserte jeg til diamant. Altså noen uker før perioden min gikk ut. Dette gullkortet ble gitt bort i november 2015. I april 2016 rekvalifiserte jeg nok en gang til diamant, men fikk nå beskjed om at jeg allerede hadde gitt bort et kort for perioden, og derfor ikke kunne gi bort noen før 01.sept 2016. Stemmer dette?
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer - du kan bare gi bort 1 gullkort per periode. Du får ikke noe "ny kortkvote" før du går inn i nytt kvalifiseringsår med mindre du har kvalifisert deg til ett høyere nivå i perioden.
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Han skulle gitt bort et gullkort i løpet av de ukene han hadde diamond i august. Dette mistet han.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Systemet sier: Du kan ikke gi gullkort til denne personen, siden han allerede har EBG..
     
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    men om man får et gibort kort i grace perioden varer det i inneværende + neste periode, right?
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer.
     

Del denne siden