Girl math og gullstatus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonusolsen, 05. febr 2026 kl 09:55.

1. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer med at fruen mister all logikk og fornuft når det er snakk om bestilling av flyreiser? Nå insisterer hun på å at vi må bruke SAS ut av OSL (retur er SAS uansett) istedenfor Norwegian. SAS er 5000 kr dyrere, men hun mener at OSL-lounge gir så mange fordeler at hun insisterer på å fly SAS.

En lounge på OSL gir ikke fuckings 5000 kroner i merverdi!!!!!! Jeg har forståelse for ønsket for å bruke en lounge på en lang reise med transit i f.eks IST der man får full service, men på en utgående reise som starter fra Oslo, så syns jeg det er totalt meningsløst å komme tidligere på flyplassen for å sitte i loungen. OSL har andre lekeplasser enn inne i loungen. For 5000 NOK så kan vi spise full middag på det dyreste spisestedet på OSL, og hun kan kjøpe en vinflaske til 2000 kroner og likevel komme bedre ut av det.

Can't argue stupid :mad:.

kongenamundsen and Mysterio like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,443
    Bonuspoeng:
    293
    Vanligvis har vi vel det motsatte problemet, at den bedre halvdel ikke skjønner hvorfor vi må fly via CPH når det går direktefly med Norwegian. ;)

Så her tenker jeg at du bør bare slå deg til ro med at fruen har rett, og at det er vel verdt å bruke disse pengene på husfred og gullstatus. Eller så kan det slå tilbake neste gang, når du vil fly via CPH for å få nok legs. :p

3. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    638
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo forsøke å fortelle fruen at dere kan kjøpe tilgang til OSL-lounge for vel 350kr/stk om dere ikke har tilgangvis kredittkort.

Ellers har vel Holmen her et poeng i at her er det "a girl doing boy math", iallfall på dette forumet.

kongenamundsen liker dette
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,115
    Bonuspoeng:
    183
    Bare la hun betale og gå videre i livet:cool:

5. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,312
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det jo en rekke hensyn som må balanseres. Er det siste turen som skal til for å få gull og reiser hun / dere nok ellers til at det gir noen fremtidige fordeler? I så fall kan det tenkes å ha noe for seg, spesielt hvis kvalifiseringsperioden holder på å gå ut.

Hvis det bare er en hvilken som helst annen tur er jeg helt enig med deg. For 5000kr kan man jo spise middag på en restaurant med stjerne eller nesten dekke en hel ekstra helgetur (som potensielt kan bookes med sas). For hundrelapper gidder jeg ikke å krangle med min bedre halvdel, men når man må finne frem tusenlappene er det verdt å ta kampen. Med unntak av førsteklasselounger kan jeg ikke tenke meg en eneste lounge som er verdt 5000kr. Eller 2500kr for den saks skyld hvis man skal dele kostnaden på to.

6. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Det er akkurat min plan! Hvis det så viktig for henne så får hun "pay up".

Del denne siden