Gladhistorie - dikt og gratis Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av asc, 08. okt 2015.

  1. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vi var tre venner som ønsket å teste ny kabin og ny rute til Hong Kong. Vi kastet oss derfor på Now or Never-tilbudet med tur i slutten av september, og la inn Optiontown-forespørsel. Som dere vet ble A330E forsinket, så det ble gammel kabin begge veier. Skuffelsen vekket lyriske evner, og jeg sendte følgende ydmyke henvendelse til gullmailen:

    Vi ønsket så gjerne den nye kabin
    som er helt fantastisk flott og fin
    Ja faktisk skulle det ganske fly
    komme rett fra fabrikk, helt flunkende ny

    Vi bestilte nesten så langt vi kom
    En nyåpnet rute til østens Hong Kong
    Valgte seter og klikket bestill
    Nå var det virkelig noe å glede seg til

    Men stort var sjokket da nyheten kom
    Fantastisk flott og fin fru Blom
    For ny kabin var blitt til gammel
    Kanskje blir det bare skrot og skrammel

    Juristen har nok sjekket at dette er greit
    men vi synes fortsatt dette er leit
    Vi drister oss til et lite forslag
    for å snu vår skuffelse til velbehag

    Fremfor å reise som en sardin;
    hva med en plass foran paradisets gardin?
    Sittende helt der foran og fremme
    blir skuffelsen ekstra lett å glemme

    Vi håper SAS får lyst til å glede
    True travellers som aldri blir vrede
    Som velger SAS i tykt og tynt
    selv når det koster en ekstra mynt


    Det tok en stund før vi hørte noe, og i mellomtiden ble Optiontown på vei ned avslått. På vei hjem ble alle tre trukket ut i Optiontown-lotteriet til Business. Noen dager etter hjemkomst dukket følgende hyggelige tilbakemelding fra SAS opp i innboksen:

    Vi är mycket tacksamma för denna dikt,
    men förstår att innehållet är av vikt.


    Vi tackar dig för att du reser med oss,
    och förstår glädjen du kände när biljetterna till den nya linjen släpptes loss.


    Vi förstår även att ni ville uppleva interiören i vår nya kabin,
    den är ju trots allt väldigt fin.


    På grund av flygplatsbytet vi uppgraderingsavgiften vill återge,
    och hoppas att vi snart er får återse.


    Återkom därmed med kvitto samt kontonummer,
    så överför vi snarast dessa summor.



    Oppgraderingsprisen til Business med Optiontown ble refundert for alle tre av SAS, som sikret seg tre strålende fornøyde kunder :D
     
  2. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kona og jeg hadde samme opplevelse og tilsvarende skuffelse. Bestilte med A330E i blikket og fikk A340-300 old school. Når du sitter i stolen og kjenner ramma og får avtrykk av firkantjern i rompa, da er det dårlig stopp i stolen - sier dem!

    Har klaget jeg også, dog ikke som stev.
    Herlig å høre om din variant!
     
    Last edited: 08. okt 2015
  3. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    286
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Svært kreativt av både OP og SAS! Med å svare med rim dikt! :)
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig!

    Nå tenker jeg gull- og diamantmailen kommer til å oppleve et rush av klager på rim ;)
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Kjempebra og hyggelig å se at dere fikk litt plaster på såret i alle fall! :)
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo en slkkelig gladhistorie.

    Kan melde om ar A330 nå har intatt Hong kong ruta. Tar den rute neste uke som årets companion ticket på veien til Singapore. Var forberdet på de gamle business setene i A340, men jammen kom det ikke melding om aircraft change idag. Nå er det oppsett med kun 4 seter i bredden i business
     
    Edvino and Islending like this.

Del denne siden