Vi var tre venner som ønsket å teste ny kabin og ny rute til Hong Kong. Vi kastet oss derfor på Now or Never-tilbudet med tur i slutten av september, og la inn Optiontown-forespørsel. Som dere vet ble A330E forsinket, så det ble gammel kabin begge veier. Skuffelsen vekket lyriske evner, og jeg sendte følgende ydmyke henvendelse til gullmailen: Vi ønsket så gjerne den nye kabin som er helt fantastisk flott og fin Ja faktisk skulle det ganske fly komme rett fra fabrikk, helt flunkende ny Vi bestilte nesten så langt vi kom En nyåpnet rute til østens Hong Kong Valgte seter og klikket bestill Nå var det virkelig noe å glede seg til Men stort var sjokket da nyheten kom Fantastisk flott og fin fru Blom For ny kabin var blitt til gammel Kanskje blir det bare skrot og skrammel Juristen har nok sjekket at dette er greit men vi synes fortsatt dette er leit Vi drister oss til et lite forslag for å snu vår skuffelse til velbehag Fremfor å reise som en sardin; hva med en plass foran paradisets gardin? Sittende helt der foran og fremme blir skuffelsen ekstra lett å glemme Vi håper SAS får lyst til å glede True travellers som aldri blir vrede Som velger SAS i tykt og tynt selv når det koster en ekstra mynt Det tok en stund før vi hørte noe, og i mellomtiden ble Optiontown på vei ned avslått. På vei hjem ble alle tre trukket ut i Optiontown-lotteriet til Business. Noen dager etter hjemkomst dukket følgende hyggelige tilbakemelding fra SAS opp i innboksen: Vi är mycket tacksamma för denna dikt, men förstår att innehållet är av vikt. Vi tackar dig för att du reser med oss, och förstår glädjen du kände när biljetterna till den nya linjen släpptes loss. Vi förstår även att ni ville uppleva interiören i vår nya kabin, den är ju trots allt väldigt fin. På grund av flygplatsbytet vi uppgraderingsavgiften vill återge, och hoppas att vi snart er får återse. Återkom därmed med kvitto samt kontonummer, så överför vi snarast dessa summor. Oppgraderingsprisen til Business med Optiontown ble refundert for alle tre av SAS, som sikret seg tre strålende fornøyde kunder
Kona og jeg hadde samme opplevelse og tilsvarende skuffelse. Bestilte med A330E i blikket og fikk A340-300 old school. Når du sitter i stolen og kjenner ramma og får avtrykk av firkantjern i rompa, da er det dårlig stopp i stolen - sier dem! Har klaget jeg også, dog ikke som stev. Herlig å høre om din variant!
Det var jo en slkkelig gladhistorie. Kan melde om ar A330 nå har intatt Hong kong ruta. Tar den rute neste uke som årets companion ticket på veien til Singapore. Var forberdet på de gamle business setene i A340, men jammen kom det ikke melding om aircraft change idag. Nå er det oppsett med kun 4 seter i bredden i business