Glitters onsdag fra Bangkok

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ruby, 17. nov 2021.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,405
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Park Hyatt, Bangkok.
    Etter gårsdagen tur til Kaosan Road lå en litt frempå i dag. Men rakk da frokost. Nå sløves det ved bassenget. Og til kvelden skal en ned i område Sukhuvmit soi 13-15.
    Ha en nydelig onsdag

37FE81F6-EC7B-46F0-9450-2B9A03C8CC13.jpeg 7BCBF38E-5541-47AA-B998-528E3018B786.jpeg

Upsaker, phileas, Baldrick and 31 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,620
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en litt kjøligere royal hovedstad.

Her går natten helt uten de gledene og sorgene SOI besøk medføre:p

Må bare ringe SAS litt på morgenkvisten, så blir det bra, også natta.

tobeornot999, Earl, Kaffen and 13 others like this.
  3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,569
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut på min første Flyr-tur i dag. SAS kansellerte i går mitt nesten helt fulle morgenfly til Bergen, og overførte meg til et formiddagsfly med tre ledige midtseter. Da ble det Flyr. Når jeg skulle velge sete i fleks-seksjonen, som fremstod som de 10 første radene, kunne jeg velge mellom samtlige seter. 24 timer før! Kanskje Flyr og SAS skal inngå et samarbeid. SAS kan stille med passasjerer og Flyr med piloter.

Når Flyr ordner fasttrack og Amex fikser lounge-on-the-go, så bør dette kunne bli bra. Eneste showstopper er at det ikke er mulig å betale med Amex hos Flyr.

Bra med bonuspoeng blir det jo også. SAS kansellering gir vel 15.000 EB-poeng.

På den positive siden tok SAS telefonen etter ca 10 sekunder når jeg ringte for å avbestille. Ble helt satt ut. Man kan mistenke at de har fått et system som gjør at de predikerer hvorfor man ringer og behovet for en rask respons.

Edit: Boarding complete og jeg er eneste fleks-passasjer. 24 passasjerer totalt. På en morgenavgang til Bergen, hvor SAS med tilsvarende avgangstid hadde 10 rader fulle med plus, og ganske stappet bak.

Edit2: Hvis entusiasme er det avgjørende, knuser Flyr alle andre fullstendig. Vanskelig å ikke være i godt humør når man går i land.

Last edited: 17. nov 2021
    Upsaker, tobeornot999, Earl and 20 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooood morgen fra Viken.

Ser at nedtelling fly reise nærmer seg.

T-4 å som jeg er sulten, lurer på meny utvalget på Pontus. De kjører vel jule seleksjon. Bobler må vi også ha innabords, ut ifra egen erfaring på sist reise, må vi begrense bobler på loungen og flyet før selve begivenheten :rolleyes:

Ha en fortreffelig dag :)

Ser meget behagelig ut.

Lykke til.

Den var kjip. Flyr er vel snart konk? Har de mye cash tilgjengelig. Uansett for oss dødelig er det viktig å nå frem til vår destinasjon, god tur. (antar deal med AmEx koster spenn, tviler Flyr kommer ditt riktig enda, men kanskje de kommer med Biz sete valg snart?)

Earl, Kaffen, SayWhat and 15 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,376
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Litt trøtt i trynet på morgenkvisten i dag, så det måtte to kaffekopper til før jeg kom meg avgårde. Regner gjør det også.

Skal i dag teste fastlegen for første gang (byttet fastlege da jeg flyttet for over et år siden).

Skal også planlegge litt tur i dag. Først nyttårstur til Florida, så road trip fra LA i februar. Flott tips fra @Gribb i en leiebil-tråd: www.turo.com. Det blir nok en Tesla i California, tenker jeg.

Ha en super onsdag!

Det er 6 måneder til 17. mai!

Earl, Kaffen, SayWhat and 13 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,252
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bussen til jobb.
    Gleder meg til å komme frem til kaffe!

Skal ta en ny runde med rulett for å få sønnene på pluss heller enn eco. Ledig i Ord-cph-bgo men ikke siste bit bgo-trd, som er wf som uansett ikke har pluss… alle tre legs kan jeg ikke bestille, men de første to går bra.
    I går var svaret ‘jeg kan ikke se setene’. Jeg tok et søk etter påstanden på sas.no og så setene. Lurer på om det er systemfeil eller vilje som er hovedproblemet her.

Ha en flott dag!

tobeornot999, Earl, Kaffen and 14 others like this.
  7. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,569
    Bonuspoeng:
    183
  8. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen godtfolk.

Det regner, er grått og trist. Kontoret er inntatt. Lyspunkt er arbeidsgiver gir tilbake, og dermed ender den offisielle arbeidsuken i dag. Dog, det må nok jobbes resterende dager. Likevel kanskje ikke for like full maskin, god tanke, men har man egentlig tid?

Skulle egentlig avsted på en fin MR til Berlin i morgen via skandinaviske hovedsteder, men det ble en voucher, så nå er det ikke flyvning før en tur til Stockholm i mndskifte med jobb, før umiddelbar oppfølging av ruten OSL-IST-MEX-CUN-YUL-BRU-ARN-OSL.

Returen som var helt strålende har sakte men sikkert blitt dårligere og dårligere. Mindre tid i CUN, lenger reisetid, og helt ærlig, det ekstra legget som ble lagt inn, BRU-ARN-OSL, lite fristende. Finner dog ikke noe annet ledig foreløpig.

Earl, Kaffen, SayWhat and 12 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen ta dette opp med rette vedkommende??
    SAS lar meg ikke sitte i fred, nå kom det en schedule change på en flygning jeg har til Kongens By i februar!
    Jeg hadde rigget meg slik at jeg kunne sitte i setet mitt på alle fire flyene, men nå har de tatt bort !D setet på to av flygningene.
    Plutselig har de satt inn lekeflyet CRJ900 og der er det jo ikke 1D ...noen onde tunger vil hevde at 2D går for det samme, men 2D er ikke 1D.

Hvem kan jeg klage til?
    Tror det blir en fin helg uansett

Earl, Calling, Kaffen and 14 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten i dag .. det er litt sol og litt blå himmel .
    Blir en fin dag selv om hodet er tett og nesen renner ..
    NB: Rødvinstoddy hjelper heller ikke!
    A0B5936B-5732-4195-869F-2A05FF16278B.jpeg

Earl, Calling, Kaffen and 9 others like this.
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Alle kan skrive brev til Kongen og be om audiens dersom dei har noko spesielt dei ønskjer å snakke med han om. Men det er svært mange menneske som gjerne vil møte Kongen. Derfor er det dessverre ikkje mogleg for han å møte alle dei som ønskjer det.

Earl, Calling, SayWhat and 2 others like this.
  12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra et regntungt Jessheim.

Her begynner formen så smått å komme seg etter et par uker hvor man har vært rimelig slækk. Kroppen tåler visst ikke stresset med jobbreise lenger, så en runde med 3 dager ons-fre og så ut igjen man-tir ble visst for mye. Hjalp ikke med siste fly hjem fra CPH på fredag kveld og første til SVG på mandags morgen. Sånn sett så hjalp det vel ikke på totalbelastningen med 2 intervalløkter i løpeskoene på lørdag og 35 km på søndag heller... Er det nå man skal si "I'm too old for this shit?"

Oppdaget nettopp til min forskrekkelse at returen vår fra NY i februar er satt opp med A340 og flighten er "Ikke tilgjengelig" hos SAS på nett. Vi alle vet jo hva det betyr :mad:. Selvfølgelig bare Eco igjen av bonusbilletter så da er det vel bare å drive med the waiting game til SAS bestemmer seg for å gjøre det offisielt at denne flighten er kansellert. På den positive siden er utreisen via CPH satt opp med A350, så det er da noe...

Ha en strålende en!

Earl, Calling, Kaffen and 10 others like this.
  13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,678
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag!
    Kommunen har opplyst de generelle resultatene fra gårsdagens PCR testing men intet svar på Helsenorge enda. Ikke noe mistenkt smitte men så lenge en har levert en prøve så er det jo alltids spennende :p
    T-2 til LAX og upgrade bid låses om 3 timer :)

Ha en fin en!

tobeornot999, Earl, Kaffen and 9 others like this.
  14. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,748
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Har vært med på å sette norgesrekord. Ellers lite å melde. Venter fremdeles på nesten 5500 trumfkroner etter Maldiveneturen. hotels.com er treige og kranglevorne som vanlig. Benytter seg av 120 dagers behandlingstid.
    Var kun pålegg om fem dagers isolasjon fra første dag med corona. dvs jeg er homefree allerede i morgen..
    Ha en berikende dag
    ta.jpg
    kor.jpg

Earl, Calling, Kaffen and 8 others like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Gooooooooooooooooooooooooooooooooooood bedring, da har du fornyet Covid sertifikatet med 6 mnd. :D

tobeornot999, Eddie47 and haifinn like this.
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,399
    Bonuspoeng:
    183
    Morgen!
    Her jobbes det med å skaffe papirkopier av alt som tenkes kan av reisedokumentasjon. Reisefeberen er sterkt stigende, og boblene popper i det fjerne. T-0 til OSL, T-1 til YUL.
    Ellers har vårrengjøringen hos SAS først gitt meg A340 ORD-ARN. Nå fikk jeg jammen meg enda en gave med B737-700 ARN-OSL og OSL-SVG! Er visst noen i Frösundavik som absolutt ikke vil jeg skal på tur!
    Ha en ren dag!

Earl, Flymunda, SayWhat and 6 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Plutselig kom jeg på at jeg hadde amerikanske forkjølelse-/influensa tabletter i skuffen.. da ble livet litt lettere!
    48130FAD-02D9-4EE6-B88E-BADB3EFC081B.jpeg

Ruby, Earl, view and 6 others like this.
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bare ikke bland dag og natt... snakker av erfaring...

Ruby, SayWhat, drsyk and 5 others like this.
  19. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,678
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble upgrade bid låst og en krysser fingrene :)
    Har også passert 24t siden PCR testen - dog uten svar.
    Spenningen er til å ta og føle på - Viking Lotto kan ta seg en bolle :p:p:D

Breaking update: 47,5 time før flight ble det bekreftet upgrade fra Plus => Biz

Last edited: 17. nov 2021
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,376
    Bonuspoeng:
    293
    Skuffen min begynner å bli tom for slikt. Må komme meg til USA snart. :)

Eddie47 liker dette

Del denne siden