God august-mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henrik, 01. aug 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,726
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!
    Da har kalenderen snudd over til august, og jeg er vel ikke den eneste som er ferdig med årets ferieavvikling.
    Surret meg hjem fra San Francisco i går kveld, og ser ut til at jeglagen ikke er altfor ille (bank i bordet) - kanskje ikke helt uventet mtp. at jeg brukte hele forrige uke i California på å våkne lys våken klokken 3 på morgenen...

    Ha en bra og produktiv dag alle som er tilbake, og nyt dagene alle som har mer fri!
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra det Sørlandske!

    Så var det kontortid igjen. Alltid moro å dra på jobb på morgenen når man kjenner solvarmen og det bare er blå himmel. Men som alltid måtte det komme en regnbyge. Så nå har det nettopp plasket ned her. Da er det jo greit å være på jobb sånn sett.

    Været skal visst bli bedre utover dagen, så det er planlagt inn en ettermiddagstur til hytta hvor en levegg må fikses etter at sommerstormene har tatt litt vel kraftig tak i den.

    Ellers gledes det sterkt til torsdag da det finnes et sete på Singapore Airlines Biz class som er reservert bare til meg! Kanskje man endelig kan finne litt skikkelig sommervarme?

    God uke ønskes!
     
    Travellingalf liker dette
  3. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare meg som har for store forhåpninger? SAS fyller sytti år idag og jeg har ihvertfall ikke sett et eneste kanontilbud til de reisende? Husker ikke hvilket jubileum KLM hadde, men da de feiret rundt år for en god del år siden, kunne vi booke hvor som helst i Europa (nesten tror jeg) for sju hundre lapper t/r.
     
  4. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    For øvrig: en riktig god morgen til alle sammen. Jeg skal ikke være morragretten når jeg våkner opp i Spania for tredje uken på rad og solen skinner fra blå himmel.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har også store forhåpninger. Både på tilbudsfronten og når det gjelder selve feiringen.

    Skal fly SK1469 og SK983 (business) i dag, så jeg forventer kake, ekstra champagne (altså to forskjellige) og svært god stemning!
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal visst ikke være noen store markeringer i dag. De vil visst vente til ute i september da 70 års jubileet for den første flyvningen SAS gjennomførte fant sted.

    Så da får vi heller smøre oss med den berømte tålmodigheten.
     
    Kjakan liker dette
  7. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Den minste lappen jeg vet om i Norge er 50,-, så det hadde ikke blitt så billig allikevel å betale med sju hundre 50-lapper!:D:p
    (Nok et eksempel på hvorfor jeg særskriving (eller det mange kaller orddeling) gir et annet resultat enn man mener :rolleyes:)...

    Nuvel, 700 lapper eller ei, her sitter man på kontoret og det har kommet en hel person til i avdelingen! Så da er vi to. Det er faktisk to til på jobb, men på hjemmekontor for nå har NSB (er vel Jernbaneverket) vært så greie å stenge mange strekninger hele denne uken. De ville avvente å se trafikken først, men den er jo helt i feriemodus enda, så det er vel bare å komme seg på jobb, tenker jeg. Ser dem vel i morgen. Er så mye hyggeligere da med folk rundt seg!

    Ellers har naboen begynt å grave bak oss og skal sette opp mur. Og det er jo ikke bare bare når entreprenøren har IQ som en kortstokk og bare tar seg til rett og TROR at tomtegrensen går et annet sted enn den egentlig gjør. Så da har syrinen vår blitt plukket bort og det var like før han ville rive vår støttemur da "den var litt i veien for arbeidet de skulle gjøre". Makan! Lite jeg kunne gjøre fra kontoret, men kona er hjemme og ga dem en overhøvling om hvor skapet skulle stå. Og hvis den overhøvlingen var lik den jeg pleier å få hvis jeg er litt for sen og litt for full etter en tur på byen med gutta, tror jeg de forsto meldingen. Så får jeg se hvordan det ser ut bak der når jeg kommer hjem i ettermiddag.

    Sol og sommer fortsatt, så det blir en kortere dag enn vanlig, trur eg.
    Ha uansett en brillefin mandag med eller uten gravere!
     
    Petter B-C and Upsaker like this.
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Sa "Gratulerer med dagen" til flyvertinnen ved boarding og fikk svar "Gratulerer med dagen til deg også", etterfulgt av litt klaging. "70 år og du får ikke en sjokolade i gaten en gang...".

    Ellers er august-utgaven av Scandinavian Traveler eneste synlige bevis på den store dagen.

    image.jpeg

    Edit: Hører rykter om at feiringen er utsatt til September pga. nye uniformer. Jaja, jeg får feire for meg selv med Heidsieck.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nemlig. Gjør vi det, har vi tapt for gærningene.
     
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Null feiring på SK804 i dag i hvert fall, men det er kanskje større sjanse på longhaul..?
    Eller forholdsvis fullt hjem fra London i dag, men det er vel ikke uvanlig på denne tiden av året. Eneste kjipe var at det var kun 2 rader med Plus og ingen midtseter ledig.. Lenge siden sist jeg har måttet sitte trangt! :-S

    EDIT: Så nå kommentaren din lenger ned at det ikke var så mye feiring på lh heller.. :(
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra Oslo. Syns august har begynt fint jeg, satser på at det fortsetter de to neste ukene jeg har ferie. Helgen ble brukt til å booke OSL-ARN-HEL-FRA-SFO-HNL-ORD-MUC-HEL-ARN-OSL til under 5000kr! HEL-HNL-HEL var på tilbud til rett over 3000, så kom det på noen posisjoneringsflighter og i tillegg har vi klart å få stopp i San Francisco og Chicago. Som jeg gleder meg!
     
    Petter B-C liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    På øko?! Du er gæren :). Neida, fløy selv Osl-Lhr-yvr-hnl en gang. Rimelig slitsomt. Og det var før gullkort så ingen lounge.
    Mistet kofferten da
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, har tilgang til lounge og kan sove på de lengste turene så det går nok greit. Til den prisen er det god valuta for pengene. Da syns du sikkert jeg er mer gæren som også har booket OSL-ARN-LHR-HKG-SYD-SIN-LHR-ARN-OSL i økonomi :)
     
    anders82 liker dette
  14. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    God kveld fra ISB. Betalte 10 USD for tilgang til CIP loungen. Air conditioning, stort Pepsi kjøleskap fylt med Cola, Nescafe maskin og wifi. Reint og stort toalett med krakker og vaskerenner for svette og ømme føtter. Life is good.

    Om noen timer er det ISB-DBX-CPH-TRF. Har stått på venteliste for DBX-OSL i ei uke, men fyren i innsjekk sa bare "Next!"
     
    Upsaker liker dette
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Huttetu. God tur :)
     
    Upsaker liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du fortjener medalje. Hvor lenge er du i SYD før du snur?
     
    Upsaker liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    To døgn i HKG, åtte døgn i SYD og to døgn i SIN :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden