God bagasjeservice - SAS/Morris

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av WannaBeFrequentFlyer, 03. aug 2016.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Mandag kom jeg til OSL fra LHR. Fullt kaos i passkontroll og i ankomsthallen. Bagasje "over alt", men min koffert med priority-tag kom som en av de første fra LHR og da jeg sjekket den hadde et av hjulene falt av. Har ventet en stund på dette, da den har hanglet litt, så jeg gikk strake veien til SAS-skranka og meldte saken. Ingen kø der og det gikk fint. Fikk skaderapport++

    Meldte ikke saken samme dag på websiden til Bagsupport, men ventet til i går. I dag ringte de meg opp og ba meg dra til Morrisbutikken i Storgata 1. Jeg dro dit. Først prøvde de å bytte hjulet, men fant raskt ut at jeg hadde en "eldre modell" (3 år gammel Titan Xenon), så da fikk jeg en splitter ny koffert og "de skulle ordne det med SAS".

    Topp service synes nå jeg! :D
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Btw: En venn av meg som jeg var sammen med i London reiste med Norwegian senere på mandagen.. 30-40 pers med det flyet fikk aldri med seg bagasjen fra Gatwick. Han måtte bruke 3 timer på Gardermoen før han fikk meldt saken og bagasjen fikk han først i dag, etter diverse tlf etc i går.
     
  3. thecoldfish

    thecoldfish Aktivt Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Så hvis man har en koffert med slitasje er det bare å la være å prøve å fikse den, og heller la siste flyselskap ta regningen når deler faller av?
     
    braathens safe liker dette
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Det er en mulighet! :p

    Jeg har dog bare reist med SAS med den kofferten det siste året..
     
  5. Pingus

    Pingus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Innsjekk ser (ihvertfall er de instruert) rutinemessig tilstanden på innsjekket bagasje, og dersom de ser en koffert/bag i "faresonen" skal du egentlig signere en "Limited Release" på selve taggen... MEN: Det skjer sjelden...
     
    thecoldfish liker dette
  6. thecoldfish

    thecoldfish Aktivt Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke ofte noen titter på kofferten min når jeg sender bagasjen min selv, nei.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Aktivt Medlem

    Innlegg:
    382
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    I
    i gamle dager dt, nå er det bagdrop som gjelder og ingen som sjekker for å krysse av i limited release på taggen
     
  8. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Har bare positive opplevelser med SAS og skadet bagasje.
    Skadet min Samsonite koffert hos SAS, og sendte claim til bagsupport samme dag. Etter 1 dag var en ny Samsonite på vei i posten nordover til meg. Jeg betalte noen kroner imellom, og fikk en enda bedre modell levert på døra etter kun kort tid.

    Ikke like hyggelig å skade bagasjen hos Norwegian. Der måtte jeg besøke fysisk en butikk i en spesiell kjede (vanskelig nok det, når man bor i Harstad og Lofoten og nærmeste butikk er i Trondheim) som jeg ikke husker navnet på, og fikk i stedet en "standardkoffert" i samme størrelse som den jeg hadde. Ikke samme merke, og en betydelig billigere og dårligere koffert.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  9. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    43
    Fløy QR SIN-DOH-OSL og oppdaget at knappen for å låse opp min Rimowa Classic Flight var falt av siden innsjekk i SIN. Ingen offisiell reparatør i Trondheim for Rimowa så de gav meg like greit cash til å kjøpe en ny koffert. Ikke en ubetydelig sum med tanke på hva det koster for den største utgaven her til lands.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u EBD

    Innlegg:
    639
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    63
    Har også bare positive erfaringer med SAS. Kjapp behandling og penger på konto for reparasjon, samt beklagelse.
     
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ny koffert denne uken (1399,- i rabatt for en 9år gammel Samsonite). Raskt og proff av SAS, levert på postkontor.
     

Del denne siden