God drikke...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av andyp, 20. mars 2014.

  1. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Vi har alle våre favoritter. GT er vel nr 1 hos mange som pre-departure drink. Men om noen har noen gode tips eller opplevelser på drikkefronten, enten i luften eller på bakken hadde det vært interesant å høre.
    Selv har jeg hjemmebrygging av øl som en hobby, og er naturlig nok meget interessert i øl av god kaliber :) I luften blir det derfor sjelden øl, men det er jo mye god sprudlevann, gjæra druemost og djevelens munnvann å oppdrive :D
    På mine reiser er vel Veuve Clicquot Grande Dame i First Class loungen Doha en av mine absolutte høydepunkter + en del nydelige Single Malt i Edinburgh.
     
    Fnate liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ganske gretten over at det ikke serveres Jägermeister på noen fly jeg har vært på iallefall. Det er skuffende det.

    Men jeg er glad i boblevann fra Reims, og har drukket mye godt ombord. Dom P, Krug Grand Cuvee og Comte de Tattinger som høydepunktene.
    Synes Thai First har den beste cognac'en i luften, med sin Otard 1784 XO. De har også vært flinke med sin businessclass hvor det har vært både Remy Martin XO, Hennessy XO og Camus XO opp gjennom årene. Mange andre selskaper har den kun i First.

    Men det beste tilbudet i luften tror jeg Qatar First class står for med sin Chateau d'Yquem dessertvin, som er en den mest berømte Sauternenes vinen. Den koster 3500 kr i Norge, og er grisedyr i utlandet hvis du i det hele tatt får fatt i den.

    På mine reiser i biz og first går det nok mest i Champagne, Cognac og Gin/tonic. Dog hver for seg og ikke blandet, hehe Sa heller ikke neitakk til en Johnny Walker Blue hos Asiana. Enkelte mente at jeg burde spe den ut med coca cola bare fordi jeg kunne. Men det får da være måte på hva man skal lures til.....
     
    wilhelm, Jørgen, andyp and 1 other person like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er Johnny Walker så vondt da? Synes det er helt ok.

    Jeg synes helt klart at GT er safeste drikke i lufta. Smaker egentlig bedre i 37000 fot enn på bakken. Helst Tanqerray.

    Champis er best på bakken. Helst Tattinger. Særlig etter at ei Fransk jente lærte meg å uttale det, mens hun lo seg ihjel.

    Det det går mest i for meg er rødvin. Kraftig sådan. Medoc og sånt. Det smaker bra og man må ikke tisse 7 ganger på vei til NYC.

    Øl: BA har Tiger. Det er litt digg.

    Hot Tip: Det beste jeg noen gang har drukket "up in the air" er Cathay sin Cloud9 drink. Milde himmel.
     
    Robert H and andyp like this.
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  5. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Bra med en egen tråd med menyer, men tenkte det var fint med en egen diskusjon med hva drikkbare godsaker som enkelte selskaper og lounger kan by på.
    Lurer feks på hva de rutinerte reisevante her på forumet har som beste Champis/Whisky/Cognac man har opplevd i flyverdenen både på bakken og i luften.
    Tror Qatar kommer relativt høyt opp både på vin/cognac/champisfronten iallefall, men vet jo at man har muligheten til å få nyte noen skikkelige godbiter i First Class hos LH og CX feks
     
    Fnate liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har mye å lære når det kommer til alkohol skjønner jeg :p

    Jeg er veldig forsiktig med alkohol ombord i fly. Tar til nød et glass champagne pre-departure, ellers holder jeg meg til vann, eventuelt juice for å få litt smak. En kopp te eller to på dagflighter og om morran etter en nattflyving.

    Så min favorittdrikk på tur: vann :D
     
    PCR liker dette
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør døren høy, gjør gangen vid, her kommer tralla! :)

    Jeg er en enkel skjel .. Gi meg litt boblevann mens vi er på bakken og en duugelig G&T etter takeoff - så tar jeg resten som det kommer.

    Skal det være alkoholfritt, er et eplejuice som teller ...
     
  8. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Fy flate! Har drukket Tuborg Classic og Tuborg Guld i kantina på Kastrup i dag. Det smakte helt himmelsk!

    Ombord foretrekker jeg lett blanding. Kommer an på flightens lengde. Men et par øl og noen cola er ikke feil.
     
    andyp liker dette
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Har vel smakt alt fra vann til Dom Perignon ombord i fly, men flydrinken over alle flydrinker for meg, er Coca Cola med is og sitron, servert fra liten boks, sjenket i de glassene som BA bruker i Club Europe.
     
    andyp and Twin Otter like this.
  10. Olav

    Olav Galning

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har 3 væsker jeg pleier å velge blant når jeg er oppe i luften (og for så vidt i kantina), appelsinjuice, tomatjuice og en brun drikke fra enten Purchase, NY eller Atlanta, GA.
    En sjelden gang i ny og ne så blir det en blank væske som også Cecilie liker

    Spurte en gang om å få tomatjuice om bord med et nord-amerikansk selskap, det hadde de ikke, men spurte om jeg ville ha Bloody Mary-mix (uten alkohyler). Testet det, men det falt IKKE i smak, en eller 2 småslurker ble det kun :eek:
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg leste dette kom jeg i tanke på utsagnet til en kamerat:

     
    andyp and Henning like this.
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg drikker sånn derre sjampanje.
     
    andyp liker dette
  13. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    For en som ikke er en enkel sjel når det gjelder øl (å bestille en "halvliter" er som å gå inn på en resturant å bestille "et måltid") er det langt mellom de store opplevelsene, men lyspunkt finnes: Favoritt er Horizon (litt som Widerøe bare såååå mye bedre!!) de serverer Lokal (Washington og Oregon) Mikro brygget Øl fra ekte "Murere" og med rikelig påfyll, roterende "Tap" hver måned - beste så langt er en 10 Barrel IPA på vei Idaho Falls (selv om en skulle kjøre over fjellet til Jackson Hole). Hawaiian på en god annenplass - de selger Mikrobrygg fra de forskjellige øyene! Lufthansa Business (i og for seg også First (men der er mye annet godt å drikke) har etterhvert mye godt øl, ikke bare Weissbier i korrekt glass (dog ikke full størrelse) men de hadde mye annet snadder skjult i Galley og merkelig nok har jeg nå 4 Lufthansa Weissbier Glass. Jeg følger Stone`s (Bryggeriet) tanker om "Yellow Beer" og forbigår alle slike brygg som bruker mer i reklamebudsjett enn i råvarer - Kansje er jeg en http://www.arrogantbastard.com I am Worthy !!!
     
    andyp, Henning and Fnate like this.
  14. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tips om øl hos LH! Er selv en slags "ølsnobb" og unngår derfor det meste av øl som serveres i luften. En drøm hadde vært om de amerikanske selskapene kunne begynt å servere litt skikkelig mikrobrygg, de som har så mye å velge i. En west-coast IPA feks hadde vært snadder.
    Dessverre har vel Anheuser Busch sine lobbyister en god hånd med i spillet som forhindrer noen reel sjanse for at dette skal skje...
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke klar over at Lufthansa hadde andre typer øl i Business. Tidligere har det vært Warsteiner og noe annet, mens man har hatt Weissbier kun i F.

    Det er jo gode nyheter!
     
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    AA har Sam Adams da. Ikke akkurat mikrobrygg, men mye bedre enn Budweiser.

    Ellers så digger jeg Coors Light jeg da (løper i dekning)
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du liker også hoggorm
     
    Fnate liker dette
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor hadde Lufthansen kun 2 typer øl i Biz. Warsteiner med eller uten alkohol.......
    Hvilke skal de ha i år da?
     
  19. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Både til Denver og fra Seattle i Business har Lufthansa tilbudt Weissbier - med ekte Weissbier glass - dog i en mindre størrelse enn i First. Det var også et gode Alt Bier i godte Skuffen ute i Pantry....den som leter og spør pent - finner !!
     
    Bizflyer and tommy777 like this.
  20. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Fra The Arrogant Bastard (teksten bak på flasken):

    Arrogant Bastard Ale

    This is an aggressive ale. You probably won’t like it. It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to be able to appreciate an ale of this quality and depth. We would suggest that you stick to safer and more familiar territory–maybe something with a multi-million dollar ad campaign aimed at convincing you it’s made in a little brewery, or one that implies that their tasteless fizzy yellow beverage will give you more sex appeal. Perhaps you think multi-million dollar ad campaigns make things taste better. Perhaps you’re mouthing your words as you read this.
     
    Fnate liker dette

Del denne siden