God fredag den 13. Slik så det ut på BGO-OSL 13 mai for to år siden Rimelig spooky det siste bildet der. Åkke som er ting bedre i dag, solen skinner og det er helg Ha det kjekt
God fredag! Etter noen lange uker, er det godt med siste arbeidsdag for noen dager. Blir en liten uke i Italia her fra i morgen av . Lider du av Paraskavedekatriaphobia?
God morgen fra hq Innsparing av måneds kort ut sesongen. Elsparker meg fra vest til øst og tilbake. Går overraskende bra Ha en strålende fredag og god helg alle bonusnisser
God morgon frå Aust-Finnmark! Etter nokre dagar med regn og skodde klarna det opp i går kveld: Krampenes m.m. sett frå Ekkerøy Meir reiseplanlegging står på planen og det trur eg kan gjera at denne helga blir riktig så triveleg. Ei heller er det lenge til avreise til det største landet i verda: Utlandet! Der har eg ikkje vore sidan februar 2020...! Ha ein bonusinnbringande dag og helg, godtfolk!
Endelig freddan! Etter et par vel hektisk uker og overtidskvoter som Arbeidstilsynet ikke trenger å vite noe om, skal det bli en kort dag i dag. Kun et par møter, så går turen til verdens navle - Østre Æra Flyplass (ENAE) - for en helg fylt med svært korte flyturer med landinger ved hjelp av litt stoffrester og hyssing... T-22 OSL-EWR-BNA T-30 OSL-BER T-44 OSL-LIS-AGP
Rart med det ... noen ganger må jeg google rare og ukjente ord! Nei ... jeg lider ikke av det! Dessuten er det regn og 8 grader og jeg er forkjølet og sur! Snart tom for amerikanske forkjølelsespiller, håper de har sånne i Canada ... Snart YUL
God morgen fra bartebyen! Siste arbeidsdag før jeg tar en langhelg i Nederland. Litt uvant å ikke kunne velge sete selv, flyr KLM, havnet langt bak i flyet og på "feil side" (riktig side er A). Om flyet skulle fly baklengs hadde jeg vært på riktig plass Også uvant at covidinfo påstår at man faktisk må ha på seg munnbind på flyet. Og det for en flygning mellom to land som har erklært covid som "over". På Schiphol er det visstnok også påbud på airside, men hører rykter om at det er få som bryr seg. Blir godt når virkelig alt blir business as usual, inkludert USA, Japan, osv... men det er vel en stund til. Jeg gleder meg i alle fall til tur! Ca 25 grader hele oppholdet, renest sydenstemning det. Ha en flott dag
Fræddan... Nå snakker vi... Den største reisemessige begivenheten i løpet av uka var en tur på kontoret på Fornebu med kollektivtrafikken. Når man ser ut kontorvinduet og ser det enorme krateret som er laget for Fornebubanen så forstår man jo at det ikke vil være gratis å skrinlegge det prosjektet heller... Ellers begynner ferieplanen å komme på plass. Biltur i nordre del av Italia med innlagt 3 dager på vingård i Chianti kan ikke bli helt feil. Flyr til Milano, kjører litt nedover og oppover igjen og flyr hjem fra Venezia. Ordentlig turistfelle ferie i år altså.... Så dagens spørsmål: Noen som har anbefalinger til hotell i Milano? Har vært der et par ganger, men i jobbsammenheng og da har vi bodd litt utenfor byen. Neste spørsmål er leiebil. Jeg har absolutt ingen planer om å kjøre i bysentrum i Milano, så jeg tenker å ta ut leiebil f.eks. på Linate etter to netter i Milano. Er det en fornuftig tanke, eller er jeg bare feig som ikke har lyst til å gi meg i kast med Italiensk storbytrafikk? Ellers inkluderer planen for helga to etapper i Holmenkollstafetten (to forskjellige lag) og fikk akkurat truet meg inn på et bonusrom på Comfort Karl Johan. Ikke noe voldsomt overskudd av rom å velge mellom i Oslo i helga kan man trygt si. det er da det er greit med status hos Choice. I motsetning til SAS status har jo NCC status fortsatt en betydelig verdi... Nå til dags behøver man jo ikke å ha dårlig smavittighet for å sperre @holmen inne når man løper HKS heller. Ønsker alle en strålende helg!
God fredag! Første gang jeg er her og første gang jeg flyr første klasse og første gang jeg flyr 747! For en dag å gjøre det på! Kos dere masse!
God fredag fra gullstua. Nå er det alt for lenge siden sist flytur. Synd man bare skal et kjapt hopp ut av EU til Brexitland
God tidlig ettermiddag fra kontoret i Sandefjord! Det har vært en lang uke men nå går det virkelig mot helg. I morgen blir det Color Line t/r Kiel med minstemann på 10 år. Han har gledet seg siden han hadde bursdag i oktober. Ha en flott helg, om du er i Norge, Tyskland, i luften eller på vannet =) T-7 London / Liverpool
God ettermiddag fra Porsgrunn. Endelig helga og fri. I kveld blir det Paella og rødvin. Kjapp harrytur i morra, må bunkre grillmat og drikke. De tar Amex på Maximat på Nordbysenteret T-tre uker til neste flytur. Ha en spansk aften
GOD ettermiddag! Grrrrr.... jeg hadde hatt diamant-kortet lett som en plett i år hadde det ikke vært for at SAS kødder så mye med flyreisene mine... Siste er at SAS selvfølgelig har kansellert turent til Tokyo i juli. (Som de også gjorde for juni-turen min.) For tre uker siden så jeg at de hadde stoppet alle bookinger i juli og august. Ringte og spurte om de hadde tenkt å kansellere min reise. Noe de ikke kunne svare på. Da kunne jeg bestilt med Lufthansa. NÅ koster flybilletten nesten dobbelt så mye! Endte opp med en skikkelig heisatur med LOT, med overnatting i Warsawa begge veiene + at jeg må reise fra Oslo, så må ha t/rt Bergen i tillegg. Fikk t/rt Tokyo, full flex premium økonomi til 13,500, så var vel bare å kjøre på. Da kan jeg avbestille om jeg fortsatt ikke får komme inn i landet i juli. <sukk>. Noen som vet hvor mye EB-poeng jeg får med LOT? Ikke så lett å forstå.... Noen som tør å tippe på når Japan åpner for turister? Xxx
Det kommer jo an på bookingklassen 105/100% av antall miles flydd OSL-WAW + WAW-TYO https://www.airmilescalculator.com/distance/waw-to-hnd/ Hvilket betyr at du får vel 12000 poeng t/r OSL til HND + poengene fra BGO-OSL-BGO
Akkurat nå ser det lovende ut for en åpning til sommeren, men så lenge flyselskapene unngår russisk luftrom kan det ta en stund for trafikken kommer i gang. https://www.forbes.com/sites/suzannerowankelleher/2022/05/06/japan-reopen-tourists-in-june/
Fra forrige helg: nesten ingen munnbind på flyet. I terminalen etter deboarding var det beskjed over PA-anlegget, og etterhvert som vi gikk fra B-gates og innover var det flere og flere skilt som minnet om munnbindplikt. Mange fra vårt fly som ikke hadde med eller tok på, skal sies. På vei hjem var det streng kontroll ved portene før rulletrappen opp til sikkerhetskontroll. Da stod det personell der og ba alle ta på seg, og hadde du ikke på ble du nektet å gå gjennom portene.