God fredag fra det singaporske

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 05. aug 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    god fredag fra Silver Kris Loungen på Changi!

    Fenomenal tur med sq i biz i natt. Kosa meg glugg!
    Nå et lite kort opphold her før det bærer videre til bkk.

    God helg ønskes!
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Smått unødvendig irritasjonsmoment. Ved gate er den tullete ekstrakontrollen amerikanerne insisterer på.
    Køen går rundt et hjørne, og rundt hjørnet står det skilt om egen kø for EBG, EBD,Biz og Plus...
    Burde også blitt informert om i loungen da jeg spurte der.
    I lands problem :)
     
    John in The Tower liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Stinn brakke på SK935, og veeeldig mange barn, minst ett er ikke overvettes begeistret for kabinen og lar oss alle få vite det. Arme foreldre. SAS må oppleve stor etterspørsel på sin Biz når de kjører rabattert.

    Hadde forøvrig hengt opp blazern min (leste i vg at 38% av oss har på blazern når vi flyr) på knaggen ved stolen. Men betjeningen gjorde hyggelig oppmerksom på at den nok måtte i skap :).
    Jaja.
    Sprudlevannet kom fort, lite glass dog? Var de ikke større før?
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag frå Tokyo!

    Har hatt min hittil beste reiseoppleving så langt, med FCT og sete 2A på LH716. Absolutt verdt å bytte straumleverandør nokre gongar for dette.

    Håpar det blir ein fin dag for alle andre også.

    Utsikta frå barkrakken på ANA IC akkurat no:
    14703922417871104216072.jpg
     
    Last edited: 05. aug 2016
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Oslo, er like kjipt vær idag som resten av sommeren, har lyst å reise vekk.
     
    John in The Tower liker dette
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,096
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Kuala Lumpur.

    Sjekket ut fra Sun Inns Hotel (forøvrig det dårligste hotellet jeg noen gang har bodd på) i formiddag og tok en uber til togstasjonen.

    Planen var å dra til Seri Iskandar i Perak, men grunnet fulle tog ble det utsatt til i morgen tidlig og jeg endte over gata fra togstasjonen, på Hilton Kuala Lumpur.

    Oppgradert til Executive rom, med tilhørende lounge, som er ganske så fin, der den ligger i 33. etasje.
     
    John in The Tower liker dette
  7. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God dag fra Rethymno, Kreta!
    Ca 35 grader og til og med de lokale plages med varmen uten air conditioning. Her må det drikkes jevnt og mye :)

    Ha en fin dag videre, med eller uten væskeproblematikk ;)
     
    John in The Tower liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Hilser fra 4H over Bergen, prøver Mikkeler som er ny for meg "Coffee, Tea, or Me". Spennende bekjentskap.
    Pålogging til internet feilet med 404, men jeg er like forbaska online. Så tips til dere andre; om pålogging til internet feiler, åpne et annet vindu og se om det går lell.

    Snedig dog, jeg minnes da SAS som første i verden rullet ut første forsøk på wifi ombord, da var performance så bra at jeg kunne skype. Med det jeg har nå gidder jeg ikke prøve en gang. Men, det har vel noe med at tettheten av wifi enheter ombord er en helt annen nå en for et drøyt tiår siden, da var det bare vi nerdene..,

    Men, hvis det er like ille for de som betaler (ref.: Big in Japan) så begriper jeg ikke at de våger å ta betalt.
     
    Eddie47 and John in The Tower like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Noen som kan fortelle meg funksjonen bak den grønne streken fra Afrika til København? Jeg tviler på at maskinen har kommet derfra...
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, FlyNet var ein vits. Einaste positive eg kan seie er at eg fekk fjerna varselet om "trådløst nettverk tilgjengelig". Spørs om eg må ta endå eit "mellommåltid" og deretter sende inn ei klage. :)
     
    John in The Tower and RoadKing like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Dæven, der ble jeg avslørt gitt :)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg flyttet til USA i 1998, kjøpte jeg en kortbølge radio på CPH, tanken var å kunne lytte på nyheter hjemmefra.
    Jeg fikk aldri inn NRK kortbølge på den radioen, men det var mange nærradioer og almennkringkasting på internet, så i retrospekt kan man si det var en meningsløs investering. Det skal sies til mitt forsvar at det var i den tiden internet virkelig tok av, så jeg var litt usikker på hva jeg hadde tilgang til der borte.
    Minnes jeg så MGP live over internet fra Gøteborg i 2000, for dere ungdommer er det en selvfølge i dag, men den gangen? Grensesprengende.

    I dag? Så sitter jeg her, og deler mine tanker med mine medforumister i Norge, en på F tur til Japan mm og en til Hong Kong, fra 32000 fot. Herlig.
     
    Last edited: 05. aug 2016
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,408
    Likes mottatt:
    29,224
    Bonuspoeng:
    183
    OK fredag ombord DY PMI-OSL, sola skinner og det blir godt med helg hjemme før det blir påtide å finne på noe igjen..

    God helg..
     
    John in The Tower liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Skandale! SAS har sluttet med servietter med knappehull!!! Ingen som har sagt det???
    Hva skal verden komme til :(.
    Surdeigsbrød forøvrig saftig og sprø skorpe. Mykt marmorert smør. Deilig kaldrøkt Halibut til forret ledsaget av en utmerket NZ hvitvin.
    Samt frisk salat.
     
    Bizflyer and MadsVaHa like this.
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Real heading vs. indicated? Virker kapteinen å være i godt humør?

    Får håpe du ender i SFO. En av mine favorittbyer, til tross for mangel på The Pen der.
     
    John in The Tower liker dette
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,229
    Likes mottatt:
    1,348
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Chicago.. Tregt internett på hotell. Går fryktelig lang tid for å lese seg opp her! :) Forøvrig 32 grader celsius da vi ankom i går kl.18..
     
    John in The Tower liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, vi reiser vestover, iallefall som jeg leser sola.
    Forøvrig kan jeg nevne at dagens hovedrett, Fried coalfish i curry saus var en opplevelse varm og sterk (jeg elsker sterkt krydret mat), og vårløken som var med var ikke ihjelkokt, men passe.
    Vi flyr nå rett nord om Island med litt lett turbulens på 34' fot. Skyene begynner å forsvinne, så jeg er forventningsfull til Grønland :) :)
     
    John in The Tower liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Gubben i 3H skiftet fra sivil til Luftwaffe F pyjamas... På en SAS dayflight! Tsk, tsk, usikker på om jeg skal påpeke hvor upassende dette er...
     
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Ureglementær bruk av antrekk. Kraftig irettesettelse er på sin plass. Skal kun brukes i de fremre deler av en LH flight, til nød litt C-slumming for å vise seg frem, men aldri ellers. Dvs, funker jo når man maler huset også.
     
    John in The Tower liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig, etter at jeg har fortært en grei nok servering av ost. Ikke det helt store, men ledsaget av en utmerket port gled det ned. For ikke å snakke om en herlig sjokoladeis (faen, har lyst på sjokolade, hvorfor kjøpte jeg ikke et brett med Anton Berg som jeg pleier...) med kaffe og nydelig konjakk... Så ble alt så meget godt.
    Minner meg forresten om turen fra HND til FRA, med Luftwaffe i F, frøken service minded kom da siste gang og spurte om jeg ville ha påfyll av konjakk 20 min før landing. Det er F det :)
     

Del denne siden