God koffertløs torsdag fra BKK

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jorge, 19. jan 2023.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Ligger og slapper av i et dagrom på Novotel BKK. Flyet videre til Koh Samui går om 6,5 time. First class velkomstservice kan virkelig anbefales når man ankommer midnatt norsk tid, har med infant, har sovet en snau time og i tillegg mangler en koffert på bagasjebåndet.

Håndbagasje pluss senere vanlig bagasje ble trillet for oss først til fast lane passkontroll, så bagasjebånd, innsjekk Bangkok Airways og til slutt til hotellshuttleskranke Novotel (mistenker forøvrig at det hadde tatt kortere tid å gå til hotellet enn å kjøre).

Da vi kom til bagasjebåndet hadde noen allerede fylt ut PIR for manglende koffert så langt man kom uten informasjon fra meg. Flightnummer til USM, hotellinfo og signalement på kofferten ble skrevet ned for hånd og vi var videre på et par minutter.

Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å skaffe klær størrelse norsk mann på nesten to meter på BKK eller Koh Samui. Frykter at svaret blir nei og at jeg må leve uvisst hvor lenge med bare klærne jeg har i håndbagasje og samboers koffert. Mesteparten av bleiene var vel i den kofferten også :rolleyes:

Last edited: 19. jan 2023
    Wiolenze, Calling, Earl and 20 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha fikset og styrt litt med byråkratene i India så har jeg endelig kommet hit, og de gav meg god tid her, har fått meg ett visum som er gyldig helt frem til 21 oktober 2027 :cool:

IMG_20230118_051158.jpg

Så ble det taxi ut fra flyplassen og ned til Agra hvor vi sjekket inn på ett hotel der, også avsluttet vi dagen med ettermiddagstur i Taj Mahal, fint det :)

IMG_20230118_172456-01.jpeg

Været var nydelig i dag :)

IMG_20230118_172625.jpg

Wiolenze, Calling, Earl and 21 others like this.
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

To timer igjen av et rolig nattskift i prosessindustrien.

Det ryktes at eieren vår ( Jim Ratcliffe, Ineos) er interessert i å kjøpe Manchester United..

https://www.espn.com/soccer/manches...lionaire-ratcliffe-confirms-takeover-interest

Sånn er det når utgiftene ikke strekker til..

Har faktisk "hilst" på han en gang. Han var innom kontrollrommet vårt med et entourage av toppsjefer og politikere, den gangen han kjøpte det som før het Hydro Polymers for en slikk og ingenting av Eivind Reiten.

Det var stiff upper lip og et kort nikk, før de forsvant igjen.

Ratcliffe skulle overnatte på en gård som tilhører industriområdet her. Han krevde da at det skulle ryddes en passe joggeløype i skogen rundt gården, sånn at han kunne få morgentrimmen sin i fine omgivelser.

Det var også en Man U kamp på pay-tv på kvelden han skulle overnatte. Men det var ikke TV med fotball på gården. Da ble det krevd at det skulle monteres parabol og kjøpes stor tv før overnattingen. Og det ble seff ordnet i en fart..
    Det hjelper tydeligvis å være god for hundre og ørten milliarder:D

Så da får vi se i løpet av februar da..

Hadde jeg vært Ratcliffe skulle jeg også kjøpt opp Manchester united.
    Spillerene skulle jeg fordelt til Jerv, Mjøndalen, Ham-Kam og Gulset.

Old Trafford skulle blitt revet med jorda, og det skulle blitt gratis søpleplass på restene

Ha en beriket dag

geddi, Calling, Earl and 18 others like this.
  4. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    God (altfor) tidlig morgen fra Oslo (jeg skylder på to småtroll). I dag skal jeg få behind the scenes på OSL! Med guidet tur gjennom bagasjeanlegget, en runde ut til brøytetoget og forhåpentligvis få se brøytetoget i aksjon fra tårnet!

To uker til pappapermen starter på Bali (tre bonusbilletter med Turkish er selvsagt i boks).

Calling, Earl, Sonictravel and 16 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,788
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kaffe, frokost og litt avslapping før avreise til jobb. I dag blir det middag på Statholdergaarden, og overnatting i storbyen. Nesten som å være på ferie! :p

Ha en herlig dag, med eller uten bagasje. :cool:

Calling, Earl, Sonictravel and 12 others like this.
  6. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God snøtorsdag! Her sitter jeg på Bilbutikk1 Fredrikstad og jobber bilbutikkifra. 50 minutter for sent inn til teknisk vedlikehold av bil, gjorde at jeg må vente 2 timer her før jeg kan sette i gang og det er bare å terminere alle planer dagtid i dag for herfra kommer jeg ikke fra før rundt kl 12 om jeg er heldig. Får håpe batteriet på laptopen varer så man får gjort noe fornuftig når folk begynner å komme på jobb.

Ellers er det jo flott at snøen laver ned. Desto bedre grunn til å bruke Awardfares og søke seg opp en feit CT og bonusreise til langtvekkistan!

Ha en hyggelig morgenkaffe alle!

Calling, Earl, Sonictravel and 12 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    Morn hjemmefra…
    Fikk det som på Trøndersk visstnok kalles for ‘rennaræv’, så da er det veldig greit å ikke være på eller måtte pendle til jobb.
    I annet og litt koseligere nytt, så har jeg bestilt en Shelby GT-H Fastback hos Hertz. 900 hester, galskap. T-8 til LA tur der biler skal benyttes :)
    Som navnt i MR tråden, så blir ikke fruen med, og om noen er interessert i å ta over billetten til litt mindre enn pålydende, gi lyd.

@Kaffen kanskje lurt å viske bort passnummeret ditt? Det er synlig som hull.

Ha en finfin dag alle sammen :)

Calling, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  8. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,676
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!

Endelig flydag igjen - og været synes å skulle holde seg frem til ettermiddag/kveld hvor flyvningen skal finne sted. En passe stor mengde møter og en sertifisering som skal gjennomføres først, må vel også satse på at at Ban(d)e Nor ikke lager krøll med returstrøm, jording, signaler eller frosne veksler...

Calling, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen alle sammen.

Her lever vi et rolig liv i Sølvbyen, men det er kjekt å se at dere andre har ting å holde på med. Gleder meg til @haifinn får ordnet opp med ManU, Da skal jeg begynne å se Mjøndalkamper. Har du et par stykker til Notodden også?

Transporten fra Drammen havn til Kongsberg går tregt, så elbilen lar vente på seg. Men registrert på riktig side av årsskiftet.

T-12 til BKK!

Calling, Earl, Sonictravel and 11 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Brann supportere kaller det Møkkadalen .......
    @haifinn Jerv står heller ikke høyt i kurs i Bergen

Earl, haifinn, OyvindN and 2 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Brann stakkars har ofte problemer med bruntrøyene.

Earl, kiev, haifinn and 2 others like this.
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra rikets stad. Det er nesten så man kan merke noe lys in the morning.

Earl, Sonictravel, EndreD and 4 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,788
    Bonuspoeng:
    293
  14. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Mannheller

Melder om minus grader og årets første solglimt :rolleyes:

Earl, Sonictravel, EndreD and 4 others like this.
  15. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Maggie, haifinn and holmen like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten.. blå himmel og lav snøgrense.
    Må vel ut en tur i dag ..
    Endelig ser det ut til å fylles opp i reiseappene.
    T-11 til PTY
    T-36 til LAX
    T-82 til BER
    T-112 til BIO
    T-246 til SGN
    T-281 til TOS og Smak
    Godt det er helg! 08B9581E-6019-477D-BD7D-065D53941400.jpeg

Calling, Earl, Sonictravel and 8 others like this.
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,516
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra et altfor travelt hjemmekontor.

Åtte dager igjen til neste tur. Der har jeg 45 minutter i København, så jeg sendte en mail til diamantmailen om det var mulig å få litt tidligere avgang fra Oslo. Dermed ville risikoen deres bli redusert for å måtte betale med €600 hvis jeg ikke rekker videre forbindelse. Svaret var som forventet når ikke Vibeke jobber der lenger...

Calling, Earl, Sonictravel and 5 others like this.
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra hjemmekontoret i Larvik!

Bremsene bak på bilen til kona bestemte seg for å låse seg i dag tidlig så da ble det min bil til jobb på henne. Og dermed ble det hjemmekontor på meg.
    Bilen er heldigvis innenfor garanti så Viking kom og hentet den og kjørte til forhandler. Og leiebil i tre dager dekker de også. Så fint =)

Også ser det ut som sagaen med SAS etter streiken i sommer endelig løser seg.
    Sendte mail til kommunikasjonssjefen i SAS for 10 dager siden og hun svarte samme dag at saken skulle tas tak i. Etter tre nye mailer frem og tilbake med SAS er endelig de siste 14.000 (av totalt 92.000) på vei til konto. Det løser seg hvis en ikke gir seg! De har brukt totalt 7 overføringer på de 92.000 ... Ekke rart ting tar lang tid o_O

Calling, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du får forsinkelsesrenter på alt sammen blir det gøy for den som må regne ut hva de skylder deg, med 7 forskjellige datoer æ regne renter fram til

Eddie47 and Sonictravel like this.
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått en oppdatering om at kofferten er lastet på TG911 idag isteden og den flighten er vel akkurat kommet inn i østerriksk luftrom. Krysset fingrene for at den dukker opp i morra og ikke blir stående en dag eller to på BKK

Calling, Earl, kiev and 3 others like this.

Del denne siden