God ettermiddag frå inst i Førdefjorden. Sola skin og alle er blide og fornøgde. Gårsdagens forsøk på gravrøveri vart heller mislukka. Tanta mi hadde allereie gitt vekk sofaen til kommunen då eg kom svinsande, so då får eg klare meg med eit bord, ei halv eske melkehjerter og vel ein desiliter med cognac.
Jeg har regnet for de Egentlig ikke så vanskelig. Bare å dele opp det de til en hver tid skylder meg, og regne renter for hver periode. F.eks. skyldte de meg 92.000 fra 22/8 til første utbetaling på 28.070 den 24/10. Dette er 63 dager som er lik 0,1726 år. 92.000 * 9,25 (renten) / 100 * 0,17 = 1446,- Neste utbetaling var på 20.268 den 14/11. 92000 - 28070 (første utbetaling) = 63930. 24/10 til 14/11 = 21 dager = 0,0575 år. 63930 * 9,25 / 100 * 0,0575 = 340,- Osv ...
God torsdag fra Grenland. Skjedd mye på bonusfronten i dag Har fått endret Tokyo turen i påsken til utreise 3 dager tidligere, plutselig ble 6 dagers tur til 9 dager. Deilig. For vinterferien har det i dag dukket opp mulighet for OSL-FRA-IAD med LH istedet for OSL-BRU-IAD med SN og UA som jeg nå har.. what to do?? Lufthansa gir meg jo 747(som jeg ikke har flydd), og en bra posisjonering for evt LH F. Ulempen er kun 45 minutter mellomlanding på FRA - er jo dømt til å mislykkes vinterstid? Har heller aldri flytt UA Biz, så er litt i villrede. Ikke grenser for hvor mye I-lands problemer en bonusjeger skal få
God ettermiddag fra SK262 BGO-OSL og SK809 OSL-LHR. Usedvanlig flott flyvær og solkysten leverer som vanlig Voss Geilo Hallingskarvet
Husk nå for all del å sjekke alle reiseforsikringene dine. Forsinket bagasje er additiv, dvs du legger sammen summen fra alle forsikringene og så går du og shopper for det beløpet.
Seriøst? Så ein kan få fra f.eks både privat og jobbreiseforsikring? Det var ny lærdom, dei spør jo alltid om du har søkt claim i andre forsikringar når ein sender claim, men det har da ingenting og sei?
Det Det er riktig. De spør slik at de kan sende claim videre til de øvrige selskapene. Hvis du ligger under forsikringssum så deler de bare claimet mellom seg. Du sender altså bare ett claim med vedlegg til ett av selskapene, så ordner de opp seg imellom. Jeg har gjort det slik mange ganger og det virker uten spørsmål.
… og husk å sjekke forsikring på kredittkortet. Kan hende det er noe å hente der også avhengig av vilkårene.
Kjekt hvis man mister en koffert helt da. Og faktisk har litt verdier. Eller at den er borte så lenge at man faktisk trenger endel ting og klær
Ja, jo, vi er forskjellige. Enkelte bryr seg om kvalitet og merke på trusene Enkelte bryr seg om kvalitet og merke på sprudlevin Enkelte bryr seg om kvalitet og merke på flyselskap. Jeg bryr meg om alle tre, og med forsinket bagasje kan man i alle fall få det første på forsikringen
Glemte at SAS fikser EBP i bestillingen både for 25% diamant og doble poeng, så en bra tur var ikke så veldig heftig på poeng likevel. Bummer!